سوئیس دارایی‌های رمزنگاری روسیه را مسدود خواهد کرد

سوئیس دارایی‌های رمزنگاری روسیه را مسدود خواهد کرد.

این کشور از لحاظ تاریخی بی طرف، نه تنها در تحریم روسیه به اتحادیه اروپا پیوسته است؛ بلکه به دنبال مسدود کردن رمزارزهای روس ها نیز می باشد.
بر اساس گزارشی که روز جمعه از فایننشال تایمز منتشر شد، دولت فدرال سوئیس قصد دارد، دارایی های رمزنگاری متعلق به شهروندان و مشاغل روسی را که در داخل مرزهای سوئیس نگهداری می شوند، مسدود کند.

این توقف همزمان با تحریم هایی است که اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین وضع کرده است.

به گزارش فایننشال تایمز، گای پارملین، وزیر دارایی سوئیس، می‌گوید 223 روس، از جمله نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حساب‌های بانکی و دارایی‌های فیزیکی آنها توسط سوئیس در هفته گذشته مسدود شده است. ممنوعیت ارزهای دیجیتال یک مجازات اضافی فراتر از تحریم های اتحادیه اروپا است.

یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی به فایننشال تایمز می گوید که مسدود کردن دارایی های رمزنگاری شده ضروری است زیرا سوئیس می خواهد از یکپارچگی صنعت بلاک چین محافظت کند. یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سوئیسی، تا دسامبر 2021، حدود 1128 شرکت بلاک چین به نام سوئیس یا لیختن‌اشتاین، ثبت کرده است.

روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد: قصد دارد توانایی روسیه برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی با استفاده از ارزهای دیجیتال را سرکوب کند. برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: ما در حال انجام اقداماتی هستیم، به ویژه در مورد ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزنگاری که نباید برای دور زدن تحریم های مالی توسط 27 کشور اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرند.

درخواست‌ها برای صرافی‌هایی مانند Coinbase و Binance برای ممنوعیت و مسدود کردن دسترسی روسیه به ارزهای دیجیتال، ماهیت بدون مرز دارایی‌های دیجیتال را مورد توجه قرار داده است. در حالی که یک صرافی ممکن است دسترسی را مسدود یا محدود کند، رمزارز نگهداری شده در سردخانه یا کیف پولی که خود نگهداری می شود، مصادره یا توقیف آن چالش برانگیزتر خواهد بود. مگر اینکه دارندگان آن سعی کنند آن را از طریق کانال های محدود منتقل کنند.

این مقام گفت: «اگر شخصی کلید رمزنگاری خود را خودش نگه دارد، در هر کجا که باشد، شناسایی آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود. اما اگر آنها از خدمات رمزنگاری مانند صرافی استفاده کنند، ما می توانیم این نقاط خدماتی را مورد هدف قرار دهیم.

نظر شما در رابطه با تحریم رمزارزهای روسیه توسط کشور سوئیس چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x