بریتانیا آماده رونمایی از چارچوب نظارتی بر ارزهای دیجیتال

بریتانیا آماده رونمایی از چارچوب نظارتی بر ارزهای دیجیتال.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط CNBC، دولت بریتانیا در حال آماده شدن برای رونمایی از چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال خود در آینده نزدیک است.

این گزارش با استناد به منابع آگاه از این موضوع می‌ گوید که قوانین جدید کریپتو برای کسب‌ و کارها و سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال مثبت خواهد بود. هدف اصلی چارچوب نظارتی آتی، رهایی از عدم قطعیت نظارتی است که همچنان این صنعت را آزار می دهد.

مقامات وزارت خزانه داری بریتانیا با مشاغل و گروه های تجاری ارزهای دیجیتال همکاری و هم فکری می کنند تا قوانین جدید را ارائه کنند. گزارش‌ ها حاکی از آن است که مقامات وزارت خزانه‌ داری تلاش کرده‌ اند تا جزئیات برخی از محصولات پیچیده ارزهای دیجیتال مانند استیبل کوین‌ ها را درک کنند.

اوایل این هفته، رویترز گزارش داد که بانک انگلستان (BoE) کار بر روی اولین چارچوب نظارتی بریتانیا را آغاز کرده است. در حال حاضر، ارزهای رمزپایه با وجود تجربه رشد قابل توجهی در بریتانیا و سایر کشورها در سال گذشته، عمدتاً کنترل نشده باقی می مانند.

علیرغم گسترش کریپتو، کمیته سیاست مالی BoE (FPC) به این نتیجه رسید که هنوز ثبات مالی کشور را تهدید نکرده است. با این حال، رشد افسار گسیخته کریپتو می‌ تواند در آینده خطرناک‌تر شود. در اوایل سال جاری، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) خودپردازهای ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. سال گذشته، اندرو بیلی، فرماندار BoE، ارزهای دیجیتال را «خطرناک» توصیف کرد.

البته بریتانیا تنها کشوری است که در حال حاضر روی تنظیم بخش ارزهای دیجیتال کار می کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده اخیراً فرمان اجرایی این کشور را که مدت‌ ها در انتظار آن بودیم منتشر کرد که با وجود عدم شفافیت در برخی نکات کلیدی، به طور گسترده توسط اعضای صنعت ارزهای دیجیتال مورد تحسین قرار گرفت.

نظر شما در رابطه با پذیرش ارزهای دیجیتال توسط دولت ها و وضع قوانین جدید چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x