10 شرکت برتر که بر توسعه متاورس در سال 2022 فعالیت می‌کنند

این روزها متاورس یکی از داغ‌ترین واژه‌ها در بازار جهانی تکنولوژی و فناوری است. شرکت‌های بزرگ بسیاری نیز در این حوزه فعالیت کردند و پیشرفت‌های زیادی نیز در این حوزه رقم زدند. شرکت های فعال در متاورس به دنبال ویژگی‌های جدیدی هستند که کاربران را قادر به تعامل موثر بایکدیگر در دنیای دیجیتال کند.

درواقع می‌توان ادعا کرد که این شرکت‌ها با نوآوری‌های خود در خط مقدم تغییرات برای متحول کردن دنیای دیجیتال هستند. بنابراین، تصمیم گرفتیم در مورد ده شرکت برتری که متاورس را برای مشارکت و سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند، توضیح دهیم. اگر دنیای متاورس برای شما جذاب است، متن پیش رو را از دست ندهید.

آنچه از این محتوا خواهید آموخت. نمایش سرفصل

متا؛ پیشرو در توسعه متاورس

متا همان شرکت مادر فیسبوک است که نام خود را تغییر داده است. مارک زاکربرگ در رویدادی خبر از تغییر نام شرکت فیسبوک به متا داد و از تغییر ماهیت این شبکه اجتماعی به متاورس گفت. زاکربرگ با این کار نشان داد که به چه اندازه بر توسعه متاورس تمرکز کرده است. متا بیش از شرکت‌های دیگر در ساخت متاورس سرمایه‌گذاری کرده؛ به همین دلیل نام متا را در صدر لیست شرکت های فعال در متاورس آورده‌ایم.

این شرکت به دنبال حضور کاربران در شبکه گسترده دنیای مجازی سه بعدی است. البته دنیایی که بدون وقفه و البته با حفظ هویت کاربران همراه باشد. گفته می‌شود که در حال حاضر شرکت متا بر توسعه یک ابر کامپیوتر تمرکز کرده که کار آن تامین انرژی متاورس است. جالب است بدانید که توسعه فناوری متاورس منجر به اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود. شرکت متا نیز اتحادیه اروپا را جهت توسعه فناوری خود انتخاب کرده است؛ درنتیجه در آینده شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در اروپا خواهیم بود.

مایکروسافت؛ غولی بزرگ در کنار متاورس

عجیب نیست که نام مایکروسافت را در میان شرکت های فعال در متاورس بشنویم. حتی می‌توان گفت که مایکروسافت از محبوب‌ترین شرکت‌ها در توسعه این فناوری جدید است؛ زیرا این شرکت بر توسعه برنامه‌های کاربردی متاورس در پلتفرم Mesh تمرکز دارد.

اما انتظار ندارید که کار مایکروسافت در این نقطه تمام شود؟ این شرکت کامپیوتری در حال ساخت چیپست واقعیت افزوده جدید برای فناوری متاورس است. این غول بزرگ با کوالکام به منظور دسترسی به ویژگی‌های جدید همکاری می‌کند. مایکروسافت به عنوان شرکتی پیشرو در میان شرکت های برتر متاورس به دنبال به‌روز رسانی Alt space VR است که با توسعه این فناوری را به مکانی امن‌تر برای کاربران و بازیکنان تبدیل کند.

انویدیا؛ شرکت برتر گرافیکی یا فعال در متاورس؟

یکی دیگر از شرکت های فعال در متاورس انویدیا (NVIDIA) است؛ همه ما این شرکت را به عنوان رتبه یک گرافیک در جهان می‌شناسیم. اما این روزها این شرکت برتر گرافیکی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین‌ها است، می‌پرسید چرا؟ انویدیا در حال حاضر از هنرمندان و همچنین تولیدکنندگان محتوا در ساخت دنیای مجازی و محصولات آن حمایت می‌کند. اگر بخواهیم واضح‌تر کار انویدیا را شرح دهیم؛ باید بگوییم که این شرکت در ساخت آواتارهای شخصی‌سازی شده به کاربران متاورس کمک می‌کند. این شرکت گرافیکی از این طریق توسعه متاورس را چند قدم جلو می‌برد.

اپیک گیمز و کمک به تسریع پروژه متاورس

اپیک گیمز در خط مقدم شرکت‌ های بزرگی است که متاورس را با موج قابل توجهی از نوآوری توسعه می‌‌دهند. این شرکت با سرمایه‌‌گذاری یک میلیون دلاری برای توسعه متاورس به دنبال کشف فرصت‌های فراوان در دنیای وب 3.0 است. نقطه تمایز همکاری اپیک گیمز با سایر شرکت‌ها در توسعه متاورس در سرمایه‌گذاری این شرکت بر استودیو spire animation است. اپیک گیمز با این سرمایه‌گذاری دارایی‌های داستانی مانند شخصیت‌ها را به متاورس انتقال خواهد داد.

اپل؛ غولی دیگر در کنار متاورس

از آن جایی که نوآوری در متاورس به فناوری‌های پیشرفته نیاز دارد، باید کم‌کم به شنیدن نام غول‌های تکنولوژی در کنار نام متاورس عادت کنید. شرکت اپل نیز به عنوان شرکتی شناخته شده در ایجاد برنامه‌های جلسات مجازی به توسعه متاورس کمک می‌کند. اپل حرکات فیزیکی دست و بازو Head-Mounted System (HMD) را جهت حضور و تعامل در جلسات مجازی برعهده گرفته است.

دیسنترالند؛ شرکت نوپا اما بزرگ در کنار متاورس

اگرچه دیسنترالند (Decentraland) شرکتی نوپا است، اما یکی از شرکت های فعال در متاورس به شمار می‌آید. این شرکت بزرگ متاورس را به عنوان پلتفرمی میان تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌هایی که به دنبال رسانه هنری جدید هستند، توسعه می‌دهد. نتیجه همکاری شرکت متا و دیسنترالند این است که کاربران می‌توانند هنگام خرید مجازی زمین در این فناوری بزرگ برنامه و محتواهای مختلف نیز ایجاد کنند. به این ترتیب کاربران امکان کسب درآمد در فناوری به‌روز متا را خواهند داشت.

شرکت روبلوکس؛ بازی یا کسب درآمد در متاورس؟

نام روبلوکس (Roblox Corporation) را پیش از این در میان بازی‌های آنلاین شنیده‌اید، اما این شرکت نیز قصد دارد بخشی از تکامل فناوری شگفت‌انگیز متاورس باشد. روبلوکس با ساخت مدل کسب و کار متاورسی شهرت پیدا کرد. این شرکت با تمرکز بر اقتصاد خلاق در متاورس به بازیکنان خود اجازه داد که دنیای دیجیتالی و تعاملی خود را در این فضا بسازند. به این ترتیب بازیکنان روبلوکس اجازه دارند که موثر و آزادانه با یکدیگر تعامل داشته باشند. جالب است بدانید که این شرکت محبوب میزبان رویدادهای متاورسی از جمله کنسرت خواننده آمریکایی Lil NasX برای تمام دنیا بوده است.

یونیتی با اهداف عظیم برای متاورس

Unity Software یکی از شرکت های فعال در متاورس است. این پلتفرم بر توسعه نرم افزار سه بعدی از طریق دسترسی به واقعیت افزوده تمرکز دارد. همچنین به دنبال توانمندسازی مشاغل با عرضه ابزارها و فناوری‌های پیشرفته دوبعدی، سه بعدی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. این پلتفرم قصد دارد که فناوری متاورس را تا جای ممکن توسعه دهد.

اسنپ‌چت و آواتارهای سه بعدی

اسنپ چت در حال توسعه متاورس از طریق راه‌اندازی Bimojis سه بعدی است. درواقع این شرکت با راه‌اندازی لنز آواتار جدید به دنیای متاورس وارد شد. این لنز نشان می‌دهد که کاربر یا بازیکن در متاورس چگونه به نظر می‌رسد. استفاده از واقعیت افزوده در فیلتر آواتار کار شرکت اسنپ چت را خاص می‌کند؛ زیرا به آوتارها اجازه می‌دهد که لباس‌ها و چهره‌ها را مطابق با حال و هوای خود عوض کنند. هدف این شرکت به‌روزرسانی انسان‌های مجازی و ارتقا سرعت فناوری متاورس است.

آمازون؛ تجارت الکترونیکی فعال در متاورس

غول تجارت الکترونیکی آمازون نیز یکی از شرکت های فعال در متاورس است. در ظاهر این شرکت نیز بازی متاورسی خود را دارد، اما پشت پرده این بازی کمک به کاربران است که مشکلات خود را از طریق فضای ابری حل کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بازی آمازون ابزار آموزشی جهت استفاده از خدمات ابری به مردم است.

ادامه راه متاورس با شرکت‌های برتر

همان طور که متوجه شدید، شرکت‌های بزرگ زیادی در حال برداشتن گام‌های کوچک در دنیای متاورس هستند. اگرچه زمان زیادی تا اجرای متاورس باقی مانده است، اما شرکت‌های مختلفی مانند نایک، علی بابا، روبلکس، تیندر و انویدیا مسیر پیش رو را به خوبی نشان می‌دهند. شرکت های فعال در متاورس نشان از گذر زمان، تلاش و سرمایه‌گذاری زیاد جهت توسعه پروژه‌های متاورسی دارد. با وجود حضور پلتفرم‌های مختلف در پروژه متاورس شاهد آینده روشنی برای این فناوری فوق‌العاده هستیم.

نظر شما در رابطه با شرکت‌های متاورسی بزرگ و سرمایه‌گذار در حوزه متاورس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید. اگر به فضای متاورس علاقه دارید، مقاله‌های بیشتری در این زمینه می‌توانید در بلاگ یورپی پیدا کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x