نخست وزیر امارات از تنظیم قانون برای ارزهای دیجیتال خبر داد

نخست وزیر امارات از تنظیم قانون برای ارزهای دیجیتال خبر داد.

دبی یک رگولاتور دارایی مجازی ایجاد و قانون جدیدی برای کریپتو را اعلام می کند.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم گفت: رگولاتور در مناطق توسعه یافته ویژه و مناطق آزاد دبی به استثنای مرکز مالی بین المللی دبی اختیارات خواهد داشت. نخست وزیر و حاکم امارات متحده عربی، قانون جدیدی در مورد دارایی های مجازی و همچنین ایجاد یک رگولاتور ارزهای دیجیتال اعلام کرده است.

شیخ آل مکتوم در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت که قانونی برای ایجاد چارچوب قانونی برای رمزارزها در امارت با هدف محافظت از سرمایه‌گذاران و «طراحی استانداردهای بین‌المللی تضمین شده» برای حاکمیت این صنعت صادر کرده است.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی یا VARA که به تازگی تأسیس شده است، دارای اختیارات اجرایی در مناطق آزاد و توسعه ویژه امارات به استثنای مرکز مالی بین‌المللی دبی خواهد بود. تصویب قانون دارایی مجازی و ایجاد سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی گامی حیاتی است که جایگاه امارات متحده عربی را در این بخش تثبیت می کند، گامی که هدف آن کمک به این بخش برای رشد و حمایت از سرمایه گذاران است.

امروز، قانون دارایی های مجازی را تصویب کردیم و مرجع تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی را تأسیس کردیم. گامی که جایگاه امارات را در این بخش تثبیت می کند. این سازمان با تمام نهادهای مرتبط برای تضمین حداکثر شفافیت و امنیت برای سرمایه گذاران همکاری خواهد کرد.

به گفته شیخ آل مکتوم، قانون کریپتو ساکنان دبی را ملزم می کند که قبل از انجام فعالیت های مرتبط با رمزارز در VARA ثبت نام کنند. کسب‌وکارهایی که در فعالیت‌های دارایی مجازی سر و کار دارند نیز باید در دبی حضور داشته باشند. این فعالیت‌ها شامل راه‌اندازی یک صرافی رمزنگاری، انجام انتقال ارزهای دیجیتال و سایر خدمات مرتبط با ارائه و تجارت توکن‌ها است.

در این اطلاعیه ذکر نشده است که کدام ارزهای رمزپایه مشمول قانون می شوند، اما افزود که VARA علاوه بر تنظیم قوانین و کنترل، انواع دارایی های مجازی را طبقه بندی و مشخص می کند. هر کسی که قانون جدید را نقض کند، ممکن است با جریمه نقدی مواجه شود یا مجوز کسب و کارش تعلیق یا لغو شود. هیئت مدیره مرکز تجارت جهانی دبی در صورت وقوع تخلف، مسیر اقدام را تعیین خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با رگولاتوری و قانونی شدن ارزهای دیجیتال در امارات چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x