اوکراین در تلاش برای ردیابی کیف پول‌های ارزدیجیتال مربوط به مقامات روسیه است

اوکراین در تلاش برای ردیابی کیف پول‌های ارزدیجیتال مربوط به مقامات روسیه است.

اوکراین در تلاش است تا از سیاستمداران روسی متبحر در حوزه رمزنگاری که ممکن است به ارزهای دیجیتال روی بیاورند تا از تلاش‌های رو به رشد برای انزوای مالی کرملین و متحدانش فرار کنند، پیشی بگیرد.

روز شنبه، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدوروف، خواستار کسب اطلاعات در مورد کیف پول‌های رمزنگاری شده توسط سیاستمداران روسی و بلاروسی شد. او در توییتی گفت: جنایات جنگی باید پیگیری و مجازات شوند!

آرتم افیان، یک وکیل اوکراینی گفت: در حال جمع‌آوری آدرس‌ها است. البته هدف وزیر این است که سیاستمداران روسی را از استفاده از رمزارز و دوری از تحریم‌ها باز دارد. او پیشنهاد کرد که اگر روسیه از سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت کنار گذاشته شود، این امر به ویژه مهم می‌شود.

این فراخوان لایه دیگری به استراتژی رمزارز پس از حمله اوکراین می‌افزاید، که شامل درخواست کمک‌های مالی در بیت‌کوین و اتر است. هر دو تلاش نشان می‌دهند که چگونه ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان ابزاری برای کسانی که به دنبال کمک هستند و همچنین افرادی که سعی در فرار از قانون دارند؛ شناخته شود.

افیان از طریق تلگرام نیز گفت: آدرس‌های کیف پول مرتبط با روسیه به دفاتر تحریم‌های دولتی، صرافی‌های ارزهای دیجیتال و Chainalysis، شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال گزارش می‌شود. انجام این کار می تواند پرداخت نقدی آدرس های متخلف را دشوارتر کند.

این شرکت اواخر روز جمعه در توییتی نوشت: Chainalysis در حال نظارت بر شاخص‌های زنجیره‌ای فرار از تحریم‌های مبتنی بر رمزارز توسط بازیگران روسی است. ما به شرکای خود در دولت در مورد هر گونه فعالیت مرتبط هشدار خواهیم داد و در صورت امکان به‌روزرسانی‌های عمومی را ارائه می‌کنیم. تاکنون حجم‌های tx روی زنجیره در سراسر منطقه پایدار است.

به گفته این شرکت، جفت‌های معاملاتی روبل/کریپتو از روزهای منتهی به تهاجم، تقریباً 9 برابر افزایش حجم روزانه داشته‌اند. این نشان داد که این نتیجه “تلاش شهروندان روسیه برای حفظ پس انداز خود” است و لزوماً فعالیت مجرمانه نیست.

نظر شما در رابطه با نقش ارزهای دیجیتال در جنگ روسیه و اوکراین چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (6 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x