پی‌پل، ویزا و مسترکارت نیز روسیه را تحریم کردند

پی‌پل، ویزا و مسترکارت نیز روسیه را تحریم کردند.

درگاه های پرداختی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، تحریم را اعلام کردند. این شرکت ها روز شنبه با اشاره به تهاجم مداوم روسیه به اوکراین اعلام کردند که ویزا، مسترکارت و پی پل همگی فعالیت های خود را در روسیه تعلیق می کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، ویزا کار خود را برای توقف تراکنش در روسیه آغاز خواهد کرد، اما چند روز طول می کشد. مسترکارت اعلام کرد که تمام خدمات شبکه خود را در روسیه که نیروهای نظامی خود را در پایان فوریه به اوکراین فرستاد، متوقف خواهد کرد.

در بیانیه ویزا آمده است: پس از تکمیل تمام تراکنش‌ها با ویزا کارت‌های صادر شده در روسیه، دیگر در خارج از کشور کار نمی‌کنند و هرگونه ویزا کارت صادر شده توسط مؤسسات مالی خارج از روسیه دیگر در داخل فدراسیون روسیه کار نخواهد کرد.

در این بیانیه مطبوعاتی، ال کلی، رئیس و مدیرعامل شرکت ویزا گفت: این شرکت به دنبال تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین و اتفاقات غیرقابل قبولی که شاهد آن بودیم، مجبور شد؛ در مورد مشتریان، شرکا، بازرگانان و دارندگان کارتی که در روسیه به آنها خدمت می کردیم، اقدام کند. این جنگ و تهدید مداوم صلح و ثبات می طلبد که ما مطابق با ارزش های خود پاسخ دهیم.»

به همین ترتیب، مدیرعامل مسترکارت گفت که علاوه بر مسدود کردن برخی مؤسسات مالی روسیه، به پشتیبانی از کارت‌های صادر شده توسط بانک‌های روسیه پایان می‌دهد و تراکنش‌های کارت‌هایی را که خارج از روسیه صادر می‌شوند اما توسط بازرگانان یا دستگاه‌های خودپرداز روسی استفاده می‌شوند، نیز مسدود می‌کند.

اوایل روز شنبه، میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، نامه‌ای از سوی دن شولمن، مدیرعامل پی‌پل ارسال کرد و از تعطیلی مشابهی خبر داد.

سخنگوی PayPal فوراً درخواستی برای اظهار نظر ندادند، اما طبق گزارش‌ها به رویترز گفتند که تعطیلی همچنان تضمین می‌کند که موجودی حساب‌ها مطابق با قوانین قابل اجرا قابل برداشت می‌شوند.”

به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، شرکت ها برای تعلیق فعالیت های خود در روسیه تحت فشار عمومی قرار گرفته اند. علیرغم درخواست مقامات اوکراینی و قانونگذاران در جاهای دیگر، شرکت‌های رمزارز به‌ طور عمده در برابر درخواست‌ها برای مسدود کردن یک‌جانبه همه ساکنان روسیه مقاومت کرده‌اند.

جسی پاول، مدیر عامل صرافی کریکن، گفت که این شرکت در صورت اجبار قانونی این کار را انجام خواهد داد. اوکراین از Coinbase، Binance، Huobi، KuCoin، Bybit، Gate.io، Whitebit و Kuna مستقر در اوکراین خواسته است تا تمام حساب های روسیه را مسدود کنند.

بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که کارت های ویزا و مسترکارد پس از اعلام تعلیق پردازنده های کارت اعتباری در داخل روسیه به کار خود ادامه خواهند داد. عملیات مربوط به آنها در داخل کشور در سامانه کارت ملی پرداخت می شود و تحریم ها تاثیری بر آنها ندارد. وجوه مشتریان در حساب‌های مرتبط با چنین کارت‌هایی کاملاً محفوظ است و در دسترس است.

نظر شما در رابطه با تحریم روسیه توسط ویزا، مسترکارت و پی پال چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x