ساتوشی چیست | هر ساتوشی چند بیت کوین است

وقتی یک دلار را به 100 واحد تقسیم کنیم، هر قسمت سنت نامیده می شود. بیت کوین همچنین دارای زیر واحدهای کسری مشابه برای تجارت و استفاده است. وقتی بیت کوین به 100 میلیون واحد تقسیم می شود، هر بخش ساتوشی نامیده می شود. در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد ساتوشی ارائه می کنیم.

هر ساتوشی چند بیت کوین است؟

یک بیت کوین مانند دلار قابل تقسیم است و کوچک ترین واحد بیت‌کوین ساتوشی نام دارد.
100 میلیون ساتوشی در یک بیت کوین وجود دارد، یعنی هر ساتوشی 0.00000001 بیت کوین ارزش دارد. برای این که یک ساتوشی یک سنت ارزش داشته باشد، یک بیت کوین باید یک میلیون دلار ارزش داشته باشد. یک بیت کوین برابر با 100 میلیون ساتوشی است. در ادامه می توانید از یک ساتوشی و یک بیت کوین و معادل های آن ها را ببینید.

1 ساتوشی = 0.00000001 بیت کوین
10 ساتوشی = 0.0000001 بیت کوین
100 ساتوشی = 0.000001 بیت کوین
1000 ساتوشی = 0.00001 بیت کوین
10000 ساتوشی = 0.0001 بیت کوین
100000 ساتوشی = 0.001 بیت کوین
1,000,000 ساتوشی = 0.01 BTC
10,000,000 ساتوشی = 0.1 BTC
100,000,000 ساتوشی = 1 بیت کوین

ساتوشی تنها زیر مجموعه بیت کوین نیست. میلی بیت کوین اصطلاحی برای یک هزارم بیت کوین یا 0.001 بیت کوین است. یک میکروبیت کوین یک میلیونم بیت کوین یا 0.000001 بیت کوین است.

شبکه انتقال ساتوشی

در شبکه لایتنینگ، امکان تراکنش با استفاده از واحدی حتی کوچکتر از ساتوشی وجود دارد که به عنوان میلی ساتوشی شناخته می شود که نشان دهنده یک هزارم اندازه یک ساتوشی است، اما در خود شبکه بیت کوین قابل استفاده نیست. استفاده از عباراتی مانند ساتوشی، یا واحدهای کوچک دیگر، به این معنی است که کاربران از نوشتن رشته های صفر در زمانی که حجم بسیار کمی از ارز دیجیتال درگیر است، اجتناب می کنند.

کاربرد ساتوشی در چیست؟

ساتوشی بعد از افزایش قیمت بیت کوین کاربرد اصلی خود را پیدا کرد و آن این بود که اگر فردی بخواهد در بیت کوین سرمایه گذاری کند ولی به اندازه یک واحد بیت کوین (در زمان نگارش این مقاله قیمت هر یک واحد بیت کوین 46200 دلار) پول نداشته باشد، بازم می تواند به اندازه حجم سرمایه خود، واحد کوچک تری از یک بیت کوین را که ساتوشی می نامیم، بخرد. در این روش حتی شما می توانید به اندازه یک دلار بیت کوین تهیه و نگهداری کنید.

خرید قهوه با ساتوشی

تقسیم بیت کوین به کسری برای آسان کردن تراکنش‌ های خرد و کوچک است. مانند خرید قهوه که باید از واحدی کوچک تر از بیت کوین از آن استفاده کنیم. در حالی که به دلیل نوسانات بالای دارایی بیت کوین، آن را به عنوان وسیله مبادلاتی در نظر نمی‌ گیرند. از زمانی که یک بیت کوین به ارزش ده ها هزار دلار افزایش یافت، ساتوشی معنای تازه ای پیدا کرد و ضروری شد.

ایده ساتوشی از خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو

اولین بیت کوین (BTC) در 3 ژانویه 2009 توسط شخصی به نام “ساتوشی ناکاموتو” استخراج شد. اکنون، ساتوشی ناکاموتو به عنوان نام مستعار شخص یا گروهی از افرادی که بیت کوین را ایجاد کرده اند، شناخته می شود. شخصیت یا چهره های نامرئی که آفرینش فناوری آن ها بر جهان تأثیر گذاشته است. ساتوشی ناکاموتو مدت ها قبل از رونق بیت کوین در میان علاقه مندان به رمزنگاری مانند دانشمندان کامپیوتر و هکرها نامی آشنا بود. ساتوشی ناکاموتو، ماه‌ ها قبل از استخراج اولین بیت‌کوین، کاغذ سفیدی را با عنوان «بیت‌کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» در فهرست پست‌ های رمزنگاری منتشر کرده بود. در وایت پیپر بیت کوین، ناکاموتو آن را به عنوان «نسخه‌ ای کاملاً همتا به همتا از پول نقد الکترونیکی» توصیف کرد که «به پرداخت‌ های آنلاین اجازه می‌ دهد مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر بدون مراجعه به مؤسسه مالی یا هیچ واسطه‌ ای ارسال شود». در نهایت واحدها کوچک هر بیت کوین را ساتوشی نامیدند.

آینده ساتوشی

در نهایت، استفاده از ساتوشی در آینده معنا پیدا می کند. زیرا بیت کوین یک منبع محدود است و پس از استخراج 21 میلیون بیت کوین  ارزش آن به دلیل توقف عرضه به طور عجیبی افزایش می یابد. پس ارزیابی آن را در طول زمان در نظر بگیرید. مقادیر کوچکتر و کوچکتر بیت کوین کاربرد عملی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل، کوچک ترین مقدار بیت کوین نیاز به یک نام دارد، نامی که کاربران ارزهای دیجیتال احتمالاً در سال های آینده اغلب با آن مواجه خواهند شد. اکنون که می دانید ساتوشی چیست، ممکن است خودتان مقداری را از سایت یورپی تهیه کنید.

سوالات متداول ساتوشی

یک ساتوشی چند دلار است؟

ساتوشی کوچک ترین واحد بیت کوین، محبوب ترین ارز دیجیتال جهان است. برای فهمیدن ارزش 1 sat باید ارزش یک بیت کوین را بر یک میلیون تقسیم کنید.

آیا ساتوشی ها همان بیت کوین هستند؟

ساتوشی کوچک ترین واحد بیت کوین است. بنابراین از نظر فنی، هر دو یکسان هستند.

100 ساتوشی چند دلار است؟

یک ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین است. این بدان معناست که 100 ساتوشی 0.000001 بیت کوین ارزش دارد. در زمان نوشتن، این بدان معنی است که 100 ساتوشی تقریباً 0.03864 دلار ارزش دارد.

10000 ساتوشی چقدر می ارزد؟

ساتوشی، کوچک ترین واحد بیت کوین، یک میلیونیم ارز دیجیتال ارزش دارد. این بدان معنی است که در زمان نوشتن این مقاله، یک ساتوشی تقریباً 3.8 دلار ارزش دارد.

نظر شما در رابطه با واحد کوچک بیت کوین (ساتوشی) چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x