سولو ماینینگ چیست و چطور کار می‌کند؟

اگر جز آن دسته از ماینرهایی هستید که به دنبال استخراج ارز دیجیتال بدون دخالت شخص ثالث هستید، باید بدانید سولو ماینینگ چیست. با آگاهی از نوع عملکرد این روش، می‌توانید در کار استخراج رییس خودتان باشید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

طبیعی است که تاکنون برای چنین درآمدزایی وسوسه شده باشید؛ اما ماینر آگاه به این زودی‌ها اسیر وسوسه‌ها نمی‌شود و قبل از شروع هرکاری به خوبی درباره آن تحقیق می‌کند. خبر خوب این است که می‌توانید با ما در این مقاله همراه شوید و علاوه‌بر مفهوم سولو ماینینگ با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید.

سولو ماینینگ چیست؟

قبل از اینکه بدانید سولو ماینینگ چیست، بهتر است گذری بر مفهوم ماینینگ داشته باشیم. ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی است که در آن ماینرها تراکنش‌های بین کاربران را در فناوری بلاکچین تایید می‌کند. این فرایند از طریق کامپیوتر و برنامه‌هایی خاص و محاسبات ریاضی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید اگر ارز دیجیتال مناسبی را برای استخراج انتخاب و هزینه‌های مصرف برق را به خوبی مدیریت کنید، سود خوبی از استخراج ارز دیجیتال به دست می‌آورید.

ماینینگ ارز دیجیتال به دو روش انجام می‌شود. در روش اول می‌توانید به استخرهای ماینینگ بپیوندید و با لینک شدن به سایر ماینرها سود کسب کنید. روش دوم که موضوع بحث این مقاله است سولو ماینینگ نام دارد. همان‌طور که از عنوان این روش مشخص است، ماینر به صورت مستقل و انفرادی فرایند استخراج را انجام می‌دهد.

درواقع سولو ماینر اصلا و ابدا احتیاجی به شخص ثالث برای استخراج ارز دیجیتال نیاز ندارد. چنین فردی تمام امکانات مورد نیاز از قبیل کامپیوتر تجهیز شده به اینترنت و برنامه‌های مورد نیاز را فراهم کرده است و با دانش محاسباتی فوق‌العاده خود تراکنش‌ها را تایید کرده و پاداش دریافت می‌کند.

به‌طورکلی دو نوع ماینینگ وجود دارد: ماینینگ انفرادی و ماینینگ گروهی در استخرهای استخراج.

نکته حائز اهمیت درباره ماین انفرادی این است سودآوری از این روش به دو عامل مهم بستگی دارد: قدرت سخت‌افزار و سختی شبکه. بنابراین به‌عنوان یک ماینر انفرادی بهتر است قبل از هرچیز از این دو مورد اطمینان حاصل کنید. از طرفی پیچیدگی فرایند ماینینگ و پیدا کردن بلوک‌ها، زمان‌بر است. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به سمت این روش نروند.

بااین‌وجود اگر این روش انتخابی شماست، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و در صورت نیاز بیشتر هم تحقیق کنید؛ سپس تصمیمتان را قطعی کنید. در مرحله بعد بیایید با نحوه دقیق عملکرد سولو ماینینگ آشنا شویم.

سولو ماینینگ چگونه کار می‌کند؟

اولین باری که ارز دیجیتال استخراج شد به روش انفرادی بود. در واقع استخراج انفرادی بیت کوین اولین ماینینگ ثبت شده در تاریخ فناوری ارز دیجیتال است. با همه‌گیر شدن بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به تعداد ماینرهای انفرادی افزوده شد و بازار رقابتی کریپتو شکل گرفت. زمانی که تعداد رقیبان بیت‌کوین افزایش یافت، استخرهای ماینینگ هم شکل گرفتند.

بااین‌وجود هنوز هم ماینرهایی بودند که درآمدزایی انفرادی را ترجیح می‌دادند. اما بعد از پیدایش استخرهای ماینینگ، استخراج انفرادی چگونه عمل می‌کند و به موفقیت می‌انجامد؟ برای اینکه بتوانید به تنهایی فرایند استخراج را انجام دهید باید روی بلاکچین ارز دیجیتال مورد نظرتان گره‌ای کامل ایجاد کرده که با بلاکچین مستقیما ارتباط برقرار کنید.

ممکن است بگویید این همان کاری است که استخرهای استیکینگ انجام می‌دهند! این موضوع درست است. به همین دلیل قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سولو ماینینگ از اهمیت زیادی دارد و سولو ماینینگ زمانی به موفقیت می انجامد که این امکانات را تجهیز کنید.

مزایای استخراج انفرادی

مزیت‌های سولو ماینیگ چیست؟

بعد از کسب اطلاعات درباره اینکه سولو ماینینگ چیست، ممکن است به این نتیجه برسیم که ماینینگ در استخرهای استخراج بهتر باشد. اما مزیت‌هایی که این نوع از استخراج دارد مانع از انقضای این روش می‌شود و افراد را به درآمدزایی از این طریق مشتاق می‌کند. این مزیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • بدیهی‌ترین مزیت استخراج انفرادی این است که افراد می‌توانند پاداش‌ها را به صورت انحصاری دریافت کنند و مجبور به تقسیم سود نیستند.
  • در ماینینگ انفرادی دیگر مجبور نیستید هزینه‌هایی مانند کمیسیون شخص ثالث را پرداخت کنید.
  • پاداش‌هایی که در سولو ماینینگ به دست می‌آورید در مقایسه با استخرهای ماینینگ بیشتر هستند؛ زیرا شامل هزینه‌‌های استخر مانند حق عضویت و تراکنش‌ها نمی‌شوند.
  • از دیگر مزیت‌هایی که ماینرهای انفرادی از آن بهره‌مند هستند، فراغت از چالش‌هایی مانند تایم اوت شدن استخرهای استخراج است.

معایب استخراج انفرادی

از آن‌جایی که تمام تریدرهای موفق ارز دیجیتال، از تمام مزایا و معایب حوزه کاری خود آگاه هستند، نباید به پاسخ سولو ماینینگ چیست و چه مزیت‌هایی دارد اکتفا کنید. به همین دلیل در این بخش معایب استخراج انفرادی را نیز آورده‌ایم که به شما کمک کنیم با چشمانی باز تصمیم بگیرید. دراین صورت است که می‌توانید احتمال ضرر و زیان را کاهش دهید. این معایب عبارتنداز:

  • برای شروع سولو ماینینگ به سرمایه بیشتری نسبت به ماینینگ در استخرها نیاز دارید.
  • اگر سایر ماینرها در حل مسائل ریاضی در پروسه استخراج مسلط‌تر و سریع‌تر باشند، ریسک از دست دادن همه پاداش بسیار بالاست.
  • امکان از دست دادن سرمایه در استخراج رمزارزهای پایه مانند بیت‌کوین بسیار بالاست. زیرا محبوبیت بیشتر در بازار یک رمزارز، به معنای داشتن رقبای بیشتر است.
  • همان‌طور که پیشتر خواندید، استخراج انفرادی نیاز به زمان بیشتری دارد. بنابراین اتلاف وقت یکی دیگر از معایب این نوع از ماینینگ است.

معاب سولو ماینینگ چیست؟

کدام روش استخراج بهتر است؟

حال که سولو ماینینگ را از تمام جوانب بررسی کرده‌ایم، به این سوال می‌رسیم که استخر ماینینگ بهتر است یا ماینینگ انفرادی؟ به عبارت دیگر کدام یک از این روش‌ها مناسب‌تر است؟ پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین عامل این است که این شما هستید که در نهایت باید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها برای اهداف مالی و تجاری شما مناسب‌تر است.

برای تشخیص اینکه کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بار دیگر مزایا و معایب استخراج انفرادی را از نظر بگذرانید.
  • سپس شرایط خودتان را از جمله میزان سرمایه و زمان را برآورد کنید.
  • این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که آیا می‌توانید از پس چالش‌برانگیزترین مسائل ریاضی در استخراج بربیایید یا به کمک شخص ثالثی احتیاج دارید؟
  • همچنین میزان محبوبیت ارز دیجیتالی که می‌خواهید استخراج کنید را نیز برآورد کنید. رقابت در بازار ارزهای دیجیتال را به هیچ‌عنوان نادیده نگیرید و روشی را انتخاب کنید که در نهایت احتمال سود بهتر در آن بیشتر باشد.

کلام آخر

یکی از روش‌های درآمدزایی از ارزهای دیجیتال ماینینگ یا استخراج آن‌هاست. به طور کلی دو روش ماینینگ وجود دارد: استخراج انفرادی و شرکت در استخر ماینینگ. همان‌طور که در این مقاله خواندید مهم‌ترین تفاوت این دو در تعریف مفهوم آن‌ها نهفته است. بنابراین وقتی به سوال سولو ماینینگ چیست پاسخ می‌دهید متوجه می‌شوید که فرایند استخراج یا همان تایید تراکنش‌های بلاکچین در ازای دریافت پاداش، بدون کمک شخص ثالث اتفاق می‌افتد. پس از درک این مفهوم و مزایا و معایب آن، می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است.

سوالات متداول

سولو ماینینگ چیست؟

به فرایند استخراج ارز دیجیتال که همان تایید تراکنش‌ها در فناوری بلاکچین است به ازای دریافت پاداش است، بدون دخالت شخص ثالث، سولو ماینینگ یا استخراج انفرادی می‌گویند که مزایا و معایب چشمگیری دارد.

برای استخراج انفرادی به چه امکاناتی احتیاج داریم؟

استفاده از یک کامپیوتر مجهز به اینترنت و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای قدرتمند از جمله امکاناتی است که احتیاج دارید.

استخراج به صورت انفرادی بهتر است یا در استخرهای ماینینگ؟

اینکه کدام یک از این روش‌ها مناسب‌‌تر است به بررسی مزایا و معایب هریک از آن‌ها و شرایط ماینر بستگی دارد.

3/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x