آموزش کیف پول یورویی؛ از دانلود تا نحوه کار با ولت Yoroi

ولت یورویی یکی از مدعیان اصلی در بحث امنیت کیف پول دیجیتال است. با کمی تحقیق و بررسی متوجه خواهید شد که می‌توان کیف پول یورویی را جز امن‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال دانست. همچنین این ولت را می‌توان بهترین کیف پول نگهداری ارزکاردانو دانست. به همین علت سرمایه‌گذاران ارز ADA به دنبال آموزش کیف پول یورویی هستند. در ادامه به نحوه آموزش نصب ولت یورویی، ساخت کیف پول یورویی و غیره می‌پردازیم؛ همراه یورپی باشد.

آشنایی با کیف پول یورویی و رمزارز کاردانو

همه ما ‌می‌دانیم که بخش مهم در ولت‌های ارز دیجیتال، امنیت آنهاست. زمانیکه سخن از امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال است، ولت یورویی با قاطعیت مدعی می‌شود. ولت یورویی توسط یک گروه دانشگاه با همکاری اساتید معروف کدنویسی شده و توسط IOHK یا بنیاد توسعه رمزارز کاردانو عرضه شده است. کدنویسی‌های این ولت به صورت کاملا دقیق رمزنگاری شده‌اند و تقریبا هک ولت یورویی غیر قابل تصور خواهد بود.

همانند ارزهایی مثل بیت‌کوین یا اتریوم، رمزارز کاردانو نیز ولت اختصاصی خود را دارد؛ یورویی همان ولت اختصاصی کاردانو است. کاردانو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در جهت سرمایه‌گذاری است که آینده خوبی برای آن پیش‌بینی می‌شود. جالب است بدانید که بهترین شبکه بلاک‌چین در اختیار رمزارز کاردانو قرار دارد که در دراز مدت به سرمایه‌گذاران سود مناسبی می‌دهد. بنابراین اگر رمزارز کاردانو را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردید، قطعا بهترین گزینه پیش روی شما جهت نگهداری این ارز یورویی است. بنابراین با ما در ادامه همراه باشید و کار با این ولت را یاد بگیرید.

آموزش دانلود کیف پول یورویی

اولین قدم در آموزش کیف پول یورویی نصب و دانلود این ولت است. ابتدا جهت دانلود ولت یورویی به وب‌سایت رسمی یورویی با آدرس https://yoroi-wallet.com مراجعه کنید و گزینه Download را بزنید.

پس از انتخاب گزینه دانلود برایتان لیستی از نسخه‌های این ولت روی سیستم‌عامل‌های مختلف نمایش داده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • Chrome؛ دانلود والت یورویی برای مرورگر کروم
  • Edge؛ دانلود ولت یورویی برای مرورگر مایکروسافت Edge
  • FireFox؛ دانلود کیف پول یورویی برای مرورگر فایرفاکس
  • Android؛ دانلود کیف پول یورویی برای اندروید
  • IOS؛ دانلود ولت یورویی روی آیفون

دانلود کیف پول یورویی

آموزش نصب کیف پول یورویی

پس از دانلود اکستنشن یا اپلیکیشن Yoroi Wallet سراغ قدم بعدی در آموزش کیف پول یورویی خواهیم رفت که نصب این ولت است.

نصب ولت یورویی روی موبایل

پس از دانلود نسخه اندروید یا آی‌اواس ولت یورویی اپلیکیشن را بازکرده و طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. پس از اجرای اپلیکیشن یورویی با گزینه CHOOSE LANGUAGE زبان موردنظرتان را انتخاب کنید.
  2. سپس قوانین و مقررات را مطالعه کنید و گزینه I agree with the terms of service را تیک زده و گزینه Accept را بزنید.

انتخاب زبان و قوانین ولت یورویی

  1. در صفحه بعد با انتخاب گزینه Add Wallet سه گزینه برایتان به نمایش گذاشته می‌شود که به‌منظور ساخت حساب یورویی باید گزینه CREATE WALLET را انتخاب کنید.

ساخت ولت یورویی

  1. مرحله بعد باید دو کادر Wallet name (اسم کیف پول)، Spending password (رمز عبور) خود را پر کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور باید حداقل 10 حرف باشد. در کادر سوم نیز مجدداً رمز عبورتان را بنویسید و روی گزینه Continue ضربه بزنید.
  2. پس از انتخاب گزینه Continue پنجره‌ای برایتان نمایش داده می‌شود که در رابطه با کلید خصوصی است. درون این پنجره نوشته شده که صفحه بعد 15 عبارت خصوصی به شما ارائه می‌شود، تنها از طریق این عبارات قادر هستید ولتتان را بازگردانی کرده یا از آن بک‌آپ تهیه کنید. پس از مطالعه این متن گزینه I understand را بزنید که به مرحله بعد منتقل شوید.

نحوه ساخت کیف پول Yoroi

  1. در مرحله بعد برایتان 15 عبارت خصوصی نمایش داده می‌شود که باید به ترتیب آن‌ها را در مکان امن یادداشت کنید. پس از یادداشت گزینه Yes , I have written it down را بزنید.
  2. مجدداً برای شما پنجره‌ای باز شده که دو گزینه در رابطه با اهمیت عبارات خصوصی به شما نمایش داده می‌شود. باید تیک هر دو گزینه را زده و سپس I understand را بزنید.
  3. در صفحه بعد باید مجدداً عبارات خصوصیتان را به ترتیب وارد کرده و گزینهConfirm را انتخاب کنید.

دریافت 15 عبارت خصوصی کیف پول یورویی

نصب کیف پول Yoroi روی کامپیوتر

اما کماکان آموزش کیف پول یورویی به پایان نرسیده و حال به نصب اکستنشن این ولت روی کامپیوتر می‌پردازیم.

قدم اول؛ دانلود اکستنشن

جهت نصب Yoroi Wallet روی کامپیوتر در بخش Download مرورگرتان را انتخاب کرده و مراحل زیر را پیش ببرید:

1.ابتدا اکستنشن موردنظرتان را دانلود کرده و سپس وارد آن شوید.

2.پس از کلیک روی آیکون اکستنشن یورویی وارد مرحله اول می‌شوید که باید زبان کیف پولتان را تعیین کرده و پس از آن Continue را بزنید.

انتخاب زبان هنگام ساخت کیف پول یورویی در کامپیوتر

3.در مرحله بعد قوانین و مقررات Yoroi Wallet را مطالعه کنید و سپس تیک I agree with the terms of use را زده و روی Continue کلیک کنید.

قوانین ولت یورویی

قدم دوم؛ فعال کردن ویژگی Cardano payment URL

1.در صفحه بعد یکی از ویژگی‌های ولت یورویی به شما نمایش داده می‌شود. این ویژگی که Cardano payment URL نام دارد همانند درگاه پرداخت عمل کرده و شما پس از فعال‌کردن آن می‌توانید برای اشخاص دیگر آدرس اختصاصی به اشتراک‌ گذاشته که ارزها را به ولتتان منتقل کنند. دو گزینه SKIP و ALLOW در این صفحه قرار دارد که با انتخاب گزینه اول از این مرحله عبور کرده و با انتخاب گزینه دوم این ویژگی برای شما فعال می‌شود. لازم است بدانید که این ویژگی در آینده نیز قابل فعال یا غیرفعال‌ خواهد بود.

2.اگر ALLOW را انتخاب کردید، در مرحله بعد طبق تصویری که برایتان نمایش داده می‌شود پیش رفته و گزینه FINISH را بزنید.

ویژگی Cardano Payment URL در یورویی

قدم سوم؛ ایجاد کیف پول

1.پس از انتقال به صفحه بعد سه گزینه برایتان نمایان شده که باید Create wallet را انتخاب کنید.

2.با انتخاب Create Wallet پنجره‌ای باز شده که دو گزینه به نام Cardano و Ergo نمایش داده می‌شود. این دو گزینه برای انتخاب پلتفرم ولتتان است که گزینه دوم جهت قراردادهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود گزینه Cardano را انتخاب کنید؛ زیرا ساخت کیف پول جهت نگهداری ارز با این گزینه امکان پذیر است.

نحوه ساخت حساب کاربری در Yoroi Wallet

3. پس از انتخاب پلتفرم ولت به مرحله بعد منتقل می‌شوید. در این مرحله دو گزینه نمایان شده که گزینه اول Create Wallet و گزینه دوم Paper Wallet نام دارد. جهت ساخت کیف پول نرم‌افزاری گزینه اول انتخاب کرده و جهت ساخت کیف پول کاغذی روی گزینه دوم کلیک کنید. پیشنهاد می‌شود روی گزینه اول بزنید که فرایند ساخت کیف پول نرم‌افزاری یورویی آغاز شود. اگر قصد ساخت کیف پول کاغذی یورویی را دارید از گزینه دوم استفاده کنید. در ادامه کمی بیشتر با کیف پول کاغذی Yoroi آشنا خواهیم شد.

نحوه ساخت کیف پول کاردانو یا کیف پول کاغذیی در یورویی والت

4.پس از انتخاب گزینه Create Wallet به مرحله بعد منتقل می‌شوید. در این مرحله 3 کادر برایتان نمایش‌داده‌شده که کادر اول جهت تعیین نام ولت، کادر دوم برای انتخاب رمز عبور است. در کادر سوم مجدداً رمز عبورتان را وارد کنید و سپس گزینه Create Personal wallet را بزنید. با انتخاب این گزینه بلافاصله به مرحله بعد منتقل می‌شوید که متنی در رابطه با اهمیت حفظ و نگهداری 15 کلمه خصوصی است، پس از مطالعه روی گزینه Continue کلیک کنید.

مراحل ساخت کیف پول Yoroi Wallet

5. در مرحله بعد عبارات خصوصی را به ترتیب یادداشت کرده و گزینه پایین پنجره را بزنید. پس از این مرحله باید عبارات خصوصیتان را به ترتیب وارد کنید، بعد از نوشتن عبارات خصوصی مجدداً پنجره‌ای باز شده که دو گزینه برایتان نمایش داده می‌شود، آن‌ها را تیک زده و گزینه Confirm را بزنید.

کیف پول کاغذی یورویی چیست؟

در اوایل آموزش کیف پول یورویی و ساخت ولت به گزینه‌ای با نام paper Wallet یا ولت کاغذی برخورد کردیم. با انتخاب این گزینه قادر به ساخت کیف پول کاغذی یورویی هستید. ولت کاغذی یورویی جزو کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری دسته‌بندی می‌شود.

اگر این گزینه را انتخاب کنید، اطلاعات ولتتان روی یک فایل PDF ذخیره شده و قادر هستید آن را پرینت بگیرید. با استفاده از رمز عبوری که برای این ولت تعیین کردید، می‌توانید اطلاعاتتان را در کیف پول‌های گرمی که از ولت کاغذی پشتیبانی می‌کنند، بازیابی کنید. یادتان باشد که تنها با استفاده از این رمز عبور می‌توانید اطلاعات کیف پول خود را بازیابی کنید.

اما چرا باید paper wallet یورویی را انتخاب کنید؟ این ویژگی دو مزیت دارد:

  • امنیت بالا؛ بسیاری از افراد این ویژگی را به دلیل امنیت آن انتخاب میکنند. با وجود این ویژگی اگر به هر دلیلی کیف پول کاغذی خود را گم کردید، هیچ شخصی به سرمایه‌تان دسترسی نخواهد داشت. اما در صورتی که رمز عبور کیف پول کاغذی‌تان را فراموش کردید، به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شما بازیابی نخواهد شد.
  • اشتراک‌گذاری در فضای آفلاین؛ با در اختیار داشتن این کیف پول امکان اشتراک‌گذاری ولت و موجودی آن با اشخاص دیگر را دارید.

دریافت ارز دیجیتال در ولت یورویی

یکی از بخش‌های مهم آموزش کیف پول یورویی دریافت ارز یا همان شارژ کیف پول است. پس از نصب کیف پول یورویی جهت استفاده از امکانات آن باید حتماً مقداری رمزارز را به‌منظور شارژ کیف پول به ولتتان انتقال دهید.

جهت دریافت ارز در ولت yoroi به صفحه اول ولت یورویی مراجعه کرده و از گزینه‌های بالا Receive را انتخاب کنید. در صفحه باز شده آدرس ولتتان به دو صورت برایتان نمایش داده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • Text؛ آدرس ولت یورویی به‌صورت متن که با اشتراک‌گذاری آن می‌توانید ارز دریافت کنید.
  • QR Code؛ آدرس کف پول یورویی به‌صورت بارکد که با اسکن آن می‌توانید ولتتان را شارژ کنید.

در پایین آدرس ولتتان گزینه‌ای به نام Generate new address قرار دارد که با انتخاب آن آدرسی جدید برای ولتتان ساخته می‌شود. ویژگی اصلی این گزینه در جهت انتقال رمزارزها به ولتتان بیش از حد مجاز شبکه‌ بلاک‌چین است.

دریافت آدرس کیف پول یورویی و ساخت آدرس جدید در Yoroi Wallet

در منوی بغل صفحه دریافت آدرس‌ها سه گزینه به نمایش گذاشته می‌شود که عبارت‌اند از:

  • External؛ با انتخاب این گزینه آدرس کیف پول جهت دریافت ارز از سایر ولت‌ها است.
  • Internal؛ این گزینه به‌منظور دریافت آدرس ولت Yoroi جهت دریافت ارز از ولت‌های یورویی است.
  • Reward؛ با استفاده از Reward می‌توانید آدرس ولت جهت دریافت جایزه و سود استیک کاردانو را دریافت کنید.

بهترین روش برای شارژ کیف پول یورویی خرید ارز کاردانو از صرافی‌های معتبر ایرانی است که در همین راستا می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد صرافی یورپی استفاده کنید.

خرید ارز کاردانو از یورپی

ارسال ارز دیجیتال در ولت یورویی

قطعاً همه دارندگان ارز دیجیتال قصد دریافت و ارسال ارز را دارند که می‌توان گفت مهم‌ترین بخش ولت‌ها است. به همین منظور در آموزش کیف پول یورویی سراغ ارسال ارز می‌رویم. به همین منظور از گزینه‌های بالا روی  Send کلیک کنید، پس از انتخاب این گزینه سه کادر برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که عبارت‌اند از:

  • Receiver؛ در این کادر باید آدرس ولت مقصد را بنویسید.
  • Amount؛ درون این کادر مقدار ارزی که قصد ارسال دارید را وارد کنید. پس از تکمیل این کادر به‌صورت خودکار کارمزد انتقال ارز در کیف پول یورویی محاسبه می‌شود.
  • Amount Options؛ با انتخاب این کادر دو گزینه به نام Custom Amount و Send All ADA برایتان نمایان می‌شود. با انتخاب گزینه اول می‌توانید مقدار مشخص از ارز کاردانو را ارسال کرده و با انتخاب گزینه دوم تمامی دارایی‌تان را انتقال خواهید داد. پس از انتخاب گزینه دوم کادر Amount قفل می‌شود.

سه کادر بالا را تکمیل کرده و گزینه Next را انتخاب کنید که فرایند انتقال رمزارز ADA به اتمام برسد.

آموزش ارسال رمزارز در یورویی ولت

نحوه مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها در Yoroi Wallet

یکی از بخش‌های پرکاربرد ولت یورویی مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها است. به همین منظور از گزینه‌های بالا روی Transaction بزنید. در صفحه باز شده می‌توانید تاریخچه معاملات در کیف پول یورویی را مشاهده کنید. در این صفحه تمامی تراکنش‌هایی را که انجام می‌دهید، با جزئیاتی مثل زمان، یادداشت، کارمزد و غیره مشاهده خواهید کرد.

مشاهده تاریخچه تراکنش ها در یورویی ولت

آموزش کیف پول یورویی؛ شناخت محیط کار

اما پس از نحوه دریافت و ارسال ارز در Yoroi Wallet سراغ نحوه کار با کیف پول یورویی می‌رویم. در صفحه ابتدایی 6 گزینه برایتان نمایان می‌شود. با سه گزینه که برای مشاهده تاریخچه تراکنش، ارسال و دریافت ارز در Yoroi Wallet است به‌صورت کامل آشنا شدیم. اما به‌صورت خلاصه تمامی گزینه‌ها را توضیح خواهیم داد. این 6 گزینه عبارت‌اند از:

  1. Dashboard؛ در این صفحه موجودی کیف پول در کنار مقدار استیکینگ کاردانو نمایش داده می‌شود.
  2. Transaction؛ با انتخاب این گزینه تاریخچه معاملاتتان را مشاهده خواهید کرد.
  3. Send؛ این صفحه جهت ارسال ارز در والت یورویی است، همچنین با این گزینه قابلیت برداشت از کیف پول یورویی را خواهید داشت.
  4. Receive؛ با انتخاب این گزینه آدرس ولتتان را مشاهده کرده و ارز دریافت کنید.
  5. Voting؛ این گزینه جهت شرکت در تصمیم‌گیری‌های ولت یورویی است که فعلاً در دسترس نیست.
  6. Delegation List؛ در این صفحه استخرهای استیکینگ کاردانو را مشاهده می‌کنید که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با محیط کار Yoroi Wallet

در منوی بغل تعدادی گزینه مشاهده خواهید کرد که با انتخاب گزینه اول به صفحه اصلی ولتتان می‌روید، گزینه دوم Settngs است که در ادامه به بخش‌های مختلف تنظیمات می‌پردازیم، گزینه سوم برای دریافت یا انتقال ارز از فازهای مختلف بلاک‌چین بوده و گزینه چهارم برای قراردادهای هوشمند Dapp قرار گرفته است. پایین این منو یک گزینه دیگر به نام FAQ قرار دارد که سؤالات متداول دررابطه‌با یورویی ولت را می‌توانید مطالعه کنید.

گزینه‌های منوی یورویی ولت

کیف پول بایرون یا Byron-era Wallet و کیف پول شلی یا Shelly-era Wallet فازهای شبکه‌ بلاک‌چین هستند که ریسک پایینی داشته و غیرمتمرکز هستند.

نحوه تغییر رمز در ولت یورویی

تغییر رمز یکی دیگر از بخش‌هایی است که بسیاری از افراد برای یادگیری آن سراغ آموزش کیف پول یورویی می‌آیند. جهت تغییر رمز عبور ولتتان از منوی سمت چپ گزینه تنظیمات یا Setting را انتخاب کرده و به بخش Wallet بروید. در این صفحه نام ولت و رمز عبورتان را تغییر دهید. به این منظور دو کادر به شما نمایش داده می‌شود که کادر اول جهت تغییر نام ولتتان و کادر دوم برای تغییر رمز کیف پول یورویی است. همچنین در پایین این صفحه می‌توانید حساب یورویی را حذف کرده یا بازیابی ولت یورویی را انجام دهید.

استیک کاردانو در کیف پول یورویی

یکی از بخش‌های اصلی که باید در آموزش کیف پول یورویی مطالعه کنید، نحوه استیکینگ ارز ADA است. به‌ این منظور از گزینه‌های صفحه اصلی ولتتان Delegation List را انتخاب کنید. در صفحه باز شده استخرهای استیک ADA را مشاهده کرده که با انتخاب آن‌ها می‌توانید کاردانو را استیک کنید. در این صفحه استخرهای مختلف به همراه اطلاعات و میزان سودی که ارائه می‌دهند، برایتان نمایش داده می‌شود.

استخرهای استیک کاردانو تقریبا سود یکسانی می‌دهند و نهایتاً 60 میلیون کاردانو در آن‌ها ذخیره خواهد شد.

ویژگی‌های کیف پول یورویی

اما پس از مطالعه آموزش کیف پول یورویی سراغ ویژگی و قابلیت‌های این ولت می‌رویم. قطعاً یکی از دلایل انتخاب ولت دیجیتال ویژگی‌ها و امکانات آن‌ است. کیف پول یورویی نیز دارای ویژگی‌های  خاص و منحصربه‌فرد بوده که دلیل اصلی انتخاب آن برای نگهداری ارز کاردانو است.

سطح امنیت بالا

قطعاً سطح امنیت ولت‌ها اصل‌ترین ویژگی آنهاست که باید اهمیت ویژه به این بخش داده شود. خوشبختانه کیف پول یورویی توسط بنیادهای دانشگاهی و IOHK که تیم توسعه‌دهنده کاردانو است، ارائه شده است.

سطح امنیت یورویی ولت با ارائه 15 عبارت خصوصی و تعیین رمز عبور افزایش‌یافته است و طبق اعلام توسعه‌دهندگان یورویی والت، عبارت خصوصی‌تان در دسترس هیچ شخصی قرار نخواهد گرفت، به‌طوری‌که مدیران این ولت نیز عبارات خصوصی و رمز عبورتان را نخواهند داشت و برای بازیابی کیف پول یورویی باید حتماً این عبارات را در اختیار داشته باشید.

استیک کاردانو

ارز کاردانو طبق اعلام توسعه‌دهندگان آن نسل سوم ارزهای دیجیتال پس از بیت‌کوین و اتریوم است. قابلیت استیک این ارز در برخی ولت‌ها امکان پذیر است که با نصب ولت یورویی می‌توانید آن را سرمایه‌گذاری کنید. بهترین ولت برای استیک کاردانو کیف پول یورویی است.

اتصال به ولت سخت‌افزاری

ولت‌های سرد به اینترنت دسترسی نخواهند داشت و برای اتصال این ولت‌ها به اینترنت باید از کیف پول‌هایی که این قابلیت را دارند، استفاده کنید. اتصال ولت سرد به کیف پول یورویی یکی از قابلیت‌های مهم Yoroi Wallet است که به‌سادگی می‌توانید اطلاعات ولت سخت‌افزاری‌تان را به کیف پول گرم انتقال دهید.

سخن آخر

کاردانو یکی از رمزارزهای محبوب با آینده درخشان است که سرمایه‌گذاران اهمیت ویژه‌ای به آن می‌کنند. همچنین سرمایه‌گذاری یا به‌اصطلاح استیکینگ این ارز سود مناسبی را به سرمایه‌داران پرداخت خواهد کرد. برای استیک یا نگهداری از این ارز باید به ساخت ولت Yoroi بپردازید که در همین راستا آموزش کیف پول یورویی را به‌صورت کامل منتشر کرده‌ایم. در صورت هرگونه سؤال می‌توانید از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

کیف پول یورویی چیست؟

یورویی جزو امن‌ترین ولت‌های ارزدیجیتال است که از یک رمزارز پشتیبانی می‌کند.

بازیابی رمز کیف پول یورویی چگونه است؟

توسعه دهندگان یورویی  اعلام کردد که بازیابی رمز عبور ولت یورویی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و حتی مدیرات این ولت دسترسی به رمز شما نخواهند داشت.

استیک کاردانو در یورویی چقدر سود دارد؟

میزان سود استیک ارز ADA در استخرهای ولت یورویی متغیر است و عدد یکسانی ندارد.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x