تبلیغ NFT به 20 روش رایگان

همه کسانی که می‌دانند NFT چیست و چه کاربردی دارد، به دنبال راهی برای شروع کسب و کار در صنعت NFT هستند. موفقیت در کسب و کار بدون تبلیغات شدنی نیست. به همین دلیل تبلیغ NFT اهمیت بسزایی دارد. فراموش نکنید که دنیای امروز دنیای بازاریابی و تبلیغات است و کسانی برنده رقابت بازاری هستند که با تکنیک‌ها و روش‌های مارکتینگ آشنا باشند. اگر به تازگی وارد این صنعت شده‌اید و مالک NFTهایی هستید که آن‌ها را خریده‌ یا ساخته‌اید، حتما از خود می‌پرسید خب حالا چگونه NFT خود را تبلیغ کنیم؟ آن هم وقتی که سرمایه چندانی برای تبلیغات نداریم!

اصلا نگران نباشید! با ما در یورپی همراه باشید و 20 روش رایگان تبلیغ ان اف تی را یاد بگیرید. همچنین در ادامه با سه دلیل اصلی اهمیت تبلیغات NFT آشنا خواهید شد. در این صورت با آگاهی و با استراتژی قوی برای مارکتینگ و فروش توکن‌های غیرقابل مثلی خود اقدام خواهید کرد.

1. نحوه تبلیغ NFT در شبکه‌های قدرتمند اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی قدرتمند مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، دیسکورد و مدیوم بهترین پلتفرم برای تبلیغات بیزینس شماست. این شبکه‌های اجتماعی چنان تاثیری در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها داشتند که نمی‌توان از اهمیت آن‌ها در صنعتی پرطرفدار مانند NFT غافل شد. از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی NFT تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی نام‌برده است. بنابراین با تولید محتوای متنی یا تصویری می‌توانید NFTهایتان را تبلیغ کنید و در معرض نمایش قرار دهید.

از آن‌جایی که این پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد را در سراسر جهان جذب کنند، با یادگیری استراتژی‌های تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در ابعاد جهانی ان اف تی خود را تبلیغ کنید. فراموش نکنید که برای موفقیت در بازارهای جهانی مانند NFT باید در سطح جهانی ایجاد نیاز کنید و عرضه و تقاضا داشته باشید. ازاین‌رو مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و گام‌های تولید محتوا برای تبلیغات را بچینید. دراین راه نیاز به آگاهی و صبر دارید و باید به برنامه‌ریزی‌هایتان پایبند باشید و در پیاده‌سازی آن‌ها استمرار داشته باشید.

برای تبلیغ NFT از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام استفاده کنید.

2. آگاه کردن مخاطب از چرایی خرید NFT

فراموش نکنید که مخاطب زمانی به خریدار تبدیل می‌شود که احساس نیاز کند و بداند چرا باید NFT شما را بخرد. به همین دلیل دادن آگاهی و اطلاعیه درباره دلایل خرید ان اف تی، خود یک روش تبلیغ NFT است. برای این کار بهتر است که از ابتدای قصه شروع کنید و اینکه ایده ساخت این NFT از کجا آمد و این توکن چه دغدغه‌هایی را برطرف می‌کند.

همچنین بهتر است برای مخاطبتان از کاربردهای NFT و سودی که از آن به دست می‌آورند بگویید. این عوامل نه تنها به خریداران اطلاعات لازم را می‌دهد، بلکه باعث می‌شود آن‌ها به شما و اثری که به عنوان یک توکن غیرمثلی ارائه کرده‌‌اید، اعتماد کنند.

3. ساختن تیزر تصویری برای NFTهای خود

با نگاهی در شبکه‌های مجازی و دیگر رسانه‌ها به زودی می‌فهمید که ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر در فروش‌ آن‌ها موثر است. پس بهتر است که از ساختن تیزر غافل نشوید و حتی با یک تیزر 30 ثانیه‌ای هیجان‌انگیز در قالب فیلم یا انیمیشن فروشتان را تضمین کنید.

اگر استراتژی درستی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به کار ببرید، مطمئنا در خریداران NFT احساس نیاز هیجانی می‌کنید و باعث ایجاد هیاهو در میان مخاطبنتان می‌شوید. این هیاهو باعث بازنشر ویدیو شده و درنتیجه بازار خرید ان اف تی شما پرطرفدارتر خواهد شد.

4. ساخت گروه پشتیبانی

همیشه محصول یا ان اف تی موفق‌تر است که پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد. در ابتدای کار می‌توانید گروه‌های پشتیبانی NFT خود را بسازید و سازمان‌دهی کنید. ازاین‌رو بهتر است با کمک دوستان، خانواده، اقوام و علاقه‌مندان NFT گروهی با ماهیت پشتیبانی از توکنتان بسازید.

در این گروه‌ها آثار هنری NFT خود را به اشتراک بگذارید و با افراد گروه به بحث و گفتگو درباره آن‌ها بپردازید. به این ترتیب برای تبلیغ اثرتان از شبکه‌سازی استفاده کرده‌اید و آن را به صورت رایگان در معرض عموم قرار می‌دهید.

درست کردن گروه پشتیبانی از اقوام یکی از راه‌ های فروش NFT است.

5. استفاده از سایت‌های تبلیغ NFT رایگان

بسیاری از پلتفرم‌ها و وبسایت‌های NFT با ایجاد یک لیست تبلیغاتی و فهرست‌وار به مالکان NFTها این امکان را می‌دهند که توکن‌های غیرقابل مثلی خود را رایگان تبلیغ کنند. خوبی این بازارها این است که به صورت منظم، هفتگی یا ماهیانه، این فهرست‌ها را در فضای وب به‌روزرسانی و درنتیجه مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند.

فراموش نکنید که الگوریتم فضای وب اهمیت زیادی در دیده شدن مطالب و توکن‌هایتان دارد. پس چه بهتر است که از این وب‌سایت‌ها استفاده کنید و NFT خود را مستقیما وارد چرخه بازارهای تجاری مجازی کنید.

6. استفاده از پلتفرم‌های Reddit و Quora

پلتفرم‌های Reddit و Quoraاز پلتفرم‌های مهم برای اطلاع‌رسانی به شمار می‌روند. به همین دلیل است که متخصصین بازاریابی باور دارند که این پلتفرم‌ها مکان‌هایی عالی برای تبلیغ NFT هستند. بنابراین با ایجاد یک سوال جنجالی درباره NFT در پلتفرم Quora توجه مخاطبان را جلب می‌کنید.
مثلا می‌توانید با طرح سوال “جذاب‌ترین NFTای که تا به حال دیده‌اید کدام است؟” افراد را برای بحث و گفتگو جذب کنید و در نهایت برای جمع‌بندی به شکلی کاملا هوشمندانه به اثرتان ارجاع دهید. همچنین می‌توانید با پاسخ دادن به سوالات افراد دیگر آثارتان را معرفی کنید.

به یاد داشته باشید هرچه بیشتر در چشم باشید، در معرفی توکن‌هایتان موفق‌تر خواهید بود. به‌طورکلی این تکنیک بازاریابی جمعی نامیده می‌شود و تریدرها به طور فعالی در بازارهای خرید و فروش از آن استفاده می‌کنند.

7. همکاری با هفته‌نامه‌ها و خبرنامه‌ها

هفته‌نامه‌ها و خبرنامه‌ها همیشه از پربازدیدترین رسانه‌های جمعی بوده‌اند. به همین دلیل است که اکثر تریدرها برای تبلیغات به آن‌ها روی می‌آورند. بنابرانی با درخواست تبلیغ NFT در این هفته‌نامه‌ها و خبرنامه‌ها می‌توانید سود زیادی کسب کنید. بسیاری از منابع خبری برای درج تبلیغات نیازمند دریافت هزینه‌های معین شده‌ای هستند، اما در میان آن‌ها خبرنامه‌هایی هم هستند که برای جذب مخاطب به شکل رایگان توکن‌های شما را تبلیغ می‌کنند. علاوه‌بر چنین خبرنامه‌هایی، می‌توانید با همکاری و در ازای ارائه خدماتتان از صفحه تبلیغات آن‌ها استفاده کنید. بنابراین از این روش تبلیغاتی پرسود غافل نشوید.

از خبرنامه‌ها برای مارکتینگ ان اف تی کمک بگیرید.

8. استفاده از وبلاگ و وب‌سایت شخصی

برای این‌که در صنعت NFT حرفه‌ای باشید، بهتر است که از پلتفرم‌هایی مانند Wordpress برای ایجاد وبلاگی شامل مجموعه‌ NFTهای خود استفاده کنید. با داشتن وب‌سایت شخصی با آزادی می‌توانید به تبلیغ رایگان ان اف تی‌هایتان بپردازید. با این روش می‌توانید از تکنیک‌های بازاریابی محتوا هم استفاده کنید و با سئوی سایت و مقالات خود آثار هنری توکنالیز شده در فناوری بلاکچین را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. به یاد داشته باشید که امروزه کسب و کارهایی موفق هستند که سایتی با سئوی قدرتمند دارند.

9. کلکسیونر NFT باشید

تریدر خوب کسی است که هم فروشنده و هم خریدار خوبی است. زیرا این فرد به خوبی می‌داند برای موفقیت در فروش NFT در وهله اول باید عضو جامعه آماری بازار آن باشد. فراموش نکنید که نام و آوازه خوب، خود روشی برای تبلیغات تضمین شده است. پررنگ شدن نام شما در صنعت NFT می‌تواند با داشتن کلکسیونی از NFTها اتفاق بیفتد. با جمع‌آوری و بیزنس NFT نه تنها حمایت خود را از این بازار اثبات می‌کنید، بلکه عضو جدایی‌ناپذیر این صنعت می‌شوید.

10. به رتبه‌بندی NFTها دقت کنید

همیشه تحلیل و بررسی داده‌های آماری کمک بسزایی در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای خرید و فروش NFTها دارد. بنابراین وقتی به بررسی ان اف تی‌های ترندی مشغول می‌شوید، در ساخت و خرید این توکن‌ها موفق‌تر عمل می‌کنید. زیرا NFTهایی می‌خرید که رتبه خوبی دارند و امکان فروش آن‌ها با قیمت مناسب بیشتر است.

از طرفی وقتی می‌خواهید یک NFT بسازید، استراتژی ساخت را به شکلی انتخاب می‌کنید که معیارهای رتبه‌آوری را داشته باشد. با دنبال کردن چنین فرایندی در واقع ان اف تی خود را تبلیغ کرده‌اید. زیرا در خرید NFT افراد به دنبال توکنی هستند که رتبه بالایی داشته باشد.

11. به مخاطبان هدیه و جایزه دهید

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ NFT هدیه دادن به مخاطبان است. این روش برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد روشی رایگان محسوب می‌شود. تنها کافیست کمپین‌هایی با طرح هدیه و پاداش در شبکه‌های اجتماعی راه بیندازید و با آن توجه زیادی را به NFTهای خود جلب کنید.

به طور مثال می‌توانید از مخاطبین خود در اینستاگرام بخواهید که دوستانشان را زیر پست NFT شما تگ کنند. سپس به یکی از آن‌ فالوورها به قید قرعه جایزه بدهید. این روش را به این دلیل در زمره روش‌های رایگان قرار می‌دهیم زیرا خرجی که می‌کنید در مقابل سودی که به دست می‌آورید بسیار ناچیز است.

با هدیه دادن NFTهایتان آنها درصد فروش آن‌ها را افزایش دهید.

12. همکاری با دیگران

تمام کسانی که از فضای مجازی درآمدزایی کرده‌اند، به خوبی با مفهوم تبادل آشنا هستند. در این روش می‌توانید با سایر هنرمندان جامعه NFT ارتباط برقرار کنید و برای یکدیگر به صورت رایگان تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید وقتی با یک هنرمند ارتباط برقرار می‌کنید، درواقع در حال جذب مخاطبین آن هستید. خوبی شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌های تحت وب این است که به افراد امکان شبکه‌سازی و گسترش روابط را می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده کنید و سود خود را از معاملات NFT بالا ببرید.

13. عضویت در گروه‌های دیسکوردی و تلگرامی

یکی دیگر از روش‌های رایگان برای تبلیغ NFT عضویت در گروه‌های دیسکوردی و تلگرامی مرتبط با صنعت ان اف تی است. با سرچی ساده در تلگرام یا صفحات گوگل می‌توانید چنین گروه‌هایی را پیدا کنید و در آن‌ها عضو شوید. همان‌طور که قبلا گفته شد، هرچه در جامعه این صنعت تبادل بیشتری داشته باشید، به شناخته شدن خود و آثارتان کمک می‌کنید. بنابراین به هیچ عنوان نباید در این گروه‌ها منفعل باشید. در بحث‌ها و تبادلات فعالیت داشته باشید و در مناسب‌ترین زمان و با به‌کارگیری روش‌های مستقیم و غیرمستقیم اثر NFT هنری خود را تبلیغ کنید.

14. پیش‌ فروش پروژ‌ه‌های NFT

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش NFTها، تبلیغ قبل از مینت کردن آن‌هاست. اگر به تازگی وارد این صنعت شده‌اید یا در مرحله تحقیق درباره آن هستید و با مفهوم مینت کردن آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مینت NFT چیست را بخوانید. در این صورت نه تنها آگاهی لازم درباره ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض را به دست می‌آورید، بلکه از اهمیت تبلیغات اثرتان حداقل 2 ماه قبل از مینت شدن آگاه خواهید شد. فراموش نکنید که همیشه پیش‌فروش مزیت‌هایی برای خریداران و فروشندگان دارد که غیرقابل چشم‌پوشی است. بنابراین تبلیغات آن نیز بسیار سودآور و رایگان است.

15. اینفلوئنسر مارکتینگ

در دنیای امروز یکی از روش‌های تضمینی تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ است. این روش آن‌قدر اهمیت دارد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته به آموزش آن در موسسات عالی می‌پردازند. ازاین‌رو بسیاری از تریدرها نه تنها با چم و خم بازاری که در آن مشغولند آشنا هستند، بلکه راه و روش‌های اینفلوئنسری را هم یاد می‌گیرند. زیرا اینفلوئنسرها مخاطبان زیادی دارند و روش‌های جذب مخاطب را به خوبی از بحر هستند. وقتی مخاطب زیادی داشته باشید با تبلیغ NFT هایتان در هر پست از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گسترده‌ای را به صورت رایگان انجام می‌دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ از جدیدترین روش های تبلیغ NFT است.

16. استفاده از تمام سایت‌ های NFT

وقتی در یک بازار تقاضا زیاد باشد، عرضه هم زیاد خواهد بود. بنابراین بدیهی است که در صنعت پرطرفدار NFT شاهد افزایش روزافزون سایت‌هایی با محتوای خرید و فروش آن باشیم. در این میان بسیاری از سایت‌های فروش رایگان NFT طرفدار بیشتری دارند. اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما از تمام این سایت‌ها در جهت سودآوریتان استفاده کنید. برای این کار باید در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و با شرکت در رویدادهای آن بار دیگر ثابت کنید که عضو همیشگی جامعه NFT هستید و اعتبار اثرتان را بالا ببرید.

17. آموزش رایگان NFT

در دنیای امروز یکی از روش‌های معرفی و تبلیغات، آموزش رایگان است. از این رو یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ NFT آموزش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها است. چه بهتر که از اکانت‌های خود یا بلاگ‌هایی که در دست دارید، برای این فرصت تبلیغاتی استفاده کنید.

بهترین راه این است که در خلال آموزش‌های خود از مثال‌هایی استفاده کنید که NFT شما را تبلیغ می‌کنند. در این صورت نه تنها آمار فروشتان را بالا برده، بلکه آمار بازدید از دیگر پلتفرم‌های خدماتتان را نیز بالا می‌برید. بار دیگر تکرار می‌کنیم هیچ‌وقت اهمیت سئو را در بازارهای امروز فراموش نکنید. با سئو می‌توانید به راحتی و بدون هزینه تبلیغ کنید.

18. نوشتن مقاله درباره NFTها

همان‌طور که در بالا گفتیم سئو روشی تضمینی برای تبلیغات رایگان ان اف تی است. یکی از روش‌های بالا آوردن در موتورهای جستجو نوشتن مقاله‌هایی است که سئو شده‌اند. به همین دلیل بهتر است در سایت خود به نوشتن مقالات خبری و آموزشی‌ای بپردازید که در گوگل رتبه می‌آورند و توجه خریداران را جلب می‌کند. علاوه‌براین در حوزه بازاریابی محتوا مقالاتی با عنوان رپورتاژ نوشته می‌شوند که به طور خاص به تبلیغ محصولات می‌پردازند. در چنین مقالاتی می‌توانید به راحتی به صفحه خرید NFTهایتان ارجاع داده و احتمال خرید توکنتان را افزایش دهید.

مقاله‌نویسی یکی از راه‌های بازاریابی NFT است.

19. ایجاد انجمن برای برندسازی و جلب اعتماد

علاوه‌براینکه می‌توانید در انجمن‌های مختلف عضو شوید، می‌توانید انجمن‌ها و گروه‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تلگرام و اینستاگرام بسازید. فراموش نکنید که افراد زیادی مانند شما وجود دارند که به دنبال راهی برای معرفی توکن خود هستند. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی جذب گروه‌هایتان می‌شوند. بخصوص تازه‌کارانی که تشنه تجربیات شما هستند. دراین انجمن‌ها می‌توانید در قالب ویدیوهای آموزشی به معرفی آثارتان بپردازید یا در قالب سوال و جواب سودآوری دوطرفه‌ای داشته باشید. یادتان نرود تا زمانی که به افراد سود نرسانید نمی‌توانید از آن‌ها سودی به دست آورید.

20. جلسات آنلاین پرسش و پاسخ

بگذارید این بخش از مقاله را در قالب یک مثال رایج باز کنیم. اکثر ما تجربه شرکت در کلاس‌های زبان را داشته‌ایم و به خوبی می‌دانیم که یکی از روش‌های یادگیری شرکت در جلسات سوال و جواب و بحث آزاد بود. این قضیه در دنیای NFTهم صادق است و یکی از راه‌های یادگیری و معرفی خود در این صنعت شرکت در چنین جلساتی است. با شرکت در جلساتی که به صورت آنلاین و لایو در فضاهای مجازی اتفاق می‌افتد، نه تنها از فواید اشتراک تجربیات بهره‌مند می‌شوید، بلکه می‌توانید در خلال چنین جلساتی آثارتان را تبلیغ کنید.

3 دلیل مهم برای تبلیغ NFT

آنچه تابه‌حال در این مقاله خواندید، 20 روش رایگان و پربازده برای تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض بود. حالا زمان آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که چرا این تبلیغات مهم هستند؟ در این بخش سه دلیل مهم برای چرایی این سوال آورده‌ایم که عبارتنداز:

1. هدف اصلی تبلیغات جذب سرمایه‌گذارانی است که تمایل به سرمایه‌گذاری روی NFTها دارند. دراین صورت می‌توانید سود هنگفتی به دست بیاورید.

2. با رفتن به سمت تبلیغات NFT راه خلاقیت را افزایش می‌دهید و در ساخت آن‌ها خلاقانه‌تر عمل می‌کنید.

3. بازارایابی در صنعت NFT پلی برای همکاری با سایر هنرمندان و افزایش تجربه و موفقیت در این صنعت است.

جذب سرمایه‌گذاران، افزایش خلاقیت و همکاری با هنرمندان دلایل مهم تبلیغ NFT هستند.

کلام آخر

همه ما به خوبی می‌دانیم که چقدر مارکتینگ در دنیای امروز پراهمیت است. به‌ویژه در بازارهای جدید مانند NFT که هم نو هستند و هم رقابت بالایی دارد. از طرفی بسیاری از تازه‌واردان نمی‌توانند از پس هزینه‌های سنگین بعضی از تبلیغات بربیایند. به همین دلیل بهتر است با روش‌های رایگان تبلیغ NFT آشنا شوید تا بتوانید سرمایه‌گذاران بزرگ را جذب کرده و با هنرمندان بزرگ ارتباط برقرار کنید. علاوه‌براین استفاده از روش‌های تبلیغات NFT شما را برای ساخت و عرضه NFT خلاق‌تر می‌کند. فراموش نکنید که تبلیغات راه های فروش NFT را افزایش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره فروش NFT مقاله ساخت و فروش را از دست ندهید.

سولات متداول

برای تبلیغ رایگان NFT چه کارهایی باید انجام دهیم؟

20 روش رایگان برای تبلیغ NFT وجود دارد که دانستن آن‌ها تغییرات چشمگیری در فروش توکن‌هایتان پدید خواهد آورد.

شبکه‌های اجتماعی چه نقشی در تبلیغات رایگان NFT دارند؟

به روش‌های مختلفی مانند عضویت در گروه‌های شبکه اجتماعی، برگزاری مسابقات تبلیغی و ساخت گروه‌های بازاریابی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

چرا باید به دنبال تبلیغ NFT باشیم؟

3 دلیل مهم برای تبلیغ NFT وجود دارد مانند جذب سرمایه‌گذاران و افزایش فروش، افزایش خلاقیت در ساخت NFT و همکاری با هنرمندان معروف.

5/5 - (17 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x