20 روش رایگان تبلیغ آثار هنری برای مجموعه های NFT

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش میزان نفوذ پذیری ارزهای دیجیتال در زندگی مردم، نقش NFT ها به طور مداوم در حال پر رنگ شدن است. به طوری که توکن های غیر مثلی یا همان NFT ها برای هنرمندان نقش تازه ای را ایفا می کنند و در واقع به هنر امروزی رنگ و بوی تازه ای بخشیده اند. از آن جایی که NFT کردن آثار هنری برای هنرمندان نسل امروز و البته هنر دیجیتال، نقش پر رنگی دارد. NFT ها در ابتدای امر به نظر یک هایپ زودگذر در بازار ارزهای دیجیتال به نظر می رسید. اما این تکنولوژی صنعت هنر و فرهنگ را دگرگون کرده است و راه های درآمدزایی متفاوتی را پیش روی هنرمندان سراسر جهان باز کرده و پای واسطه ها و دلال ها را از بین برده است. در کنار دستیابی به آزادی مالی هنرمندان، NFT ها یک راه سرمایه گذاری عالی برای سرمایه گذاران نیز شده است.

ایجاد و فروش NFT دو مقوله جدا هستند؛ ما در مقاله ای جداگانه در رابطه با ایجاد NFT مقاله ای منتشر کرده ایم که می توانید از اینجا آن را بخوانید.

دلایل موفقیت مجموعه های NFT

اگر شما هنرمند بزرگ و آثار منحصر به فردی داشته باشید، صرفاََ فروش NFT کافی نیست و باید در زمینه بازاریابی و تبلیغات آثار خود، آگاهی لازم را داشته باشید. به هر حال تعداد هنرمندانی که NFT های خود را به فروش می رسانند به طور دائم در حال افزایش است و هر روز که می گذرد، جلب توجه و فروش آثار هنری در قالب NFT سخت تر می شود. اما یکی از عوامل مهم برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در این صنعت داشتن یک مجموعه NFT است که داستانی را روایت و اصالت هنرمند را به تصویر می کشد. برای مثال مجموعه Bored Ape Yacht Club (BAYC) در نگاه اول فقط 10000 تصویر از میمون های مختلف است. اما روایت و داستان پشت میمون ها، سرمایه گذاران اولیه صنعت کریپتو را نشان می دهد که ثروتمندی فراتر از تصور را در یک باشگاه قایقرانی همراه با میمون های هم فکر نشان می دهد. BAYC یک نقشه راه و سود انحصاری را برای سرمایه گذاران اولیه خود ارائه می دهد. در واقع این یک دنیای انحصاری ایجاد کرد که مردم فقط با خرید NFT خود می توانستند به آن بپیوندند.

 

در این مقاله ما نحوه بازاریابی و تبلیغ مجموعه NFT های شما را جمع آوری کرده ایم و امیدواریم با خواندن ادامه این مطلب، یاد بگیرید که چگونه مجموعه NFT های خودتان را به درستی به دنیا ارائه دهید.

سه دلیل مهم برای تبلیغات در NFT ها

1- با تبلیغات برای مجموعه NFT خود می توانید نظر سرمایه گذارانی را به سمت خود جلب کنید که دارایی های خود را صرف خرید NFT ها می کنند.

2- وقتی که شما به سمت تبلیغات NFT می روید، در واقع اشتیاق و خلاقیت شما باعث می شود به رسمیت شناخته شوید و نتیجه مطلوبی بگیرید.

3- با بازاریابی برای NFT ها در واقع شما راه همکاری خود را با هنرمندان دیگر در آینده را هموار می کنید و این عامل باعث می شود آثار منحصر به فرد تر با داستان سرایی عالی و غنی بسازید تا در این فضای رقابتی احساس بهتری داشته باشید.

در نهایت باید به این نکته توجه کنید که اگر دنبال کنندگان زیادی را جذب نکنید، درآمد زیادی نیز کسب نخواهید کرد. جلب نظر کلکسیونرها نیازمند دانش بیشتر و تکنیک های مختلف است. هنرمندانی که در بازار NFT به موفقیت بزرگی رسیده اند، از استراتژی‌ های بازاریابی مناسب استفاده می‌ کنند. راه‌ های زیادی برای شروع تبلیغات در مجموعه NFT ها و جذب افراد بیشتر وجود دارد؛ اما ما در این مقاله 20 استراتژی بازاریابی NFT را برای شما شرح می دهیم. پس تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید.

1. از تولید محتوا و قدرت شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و بازاریابی مجموعه NFT شما هستند. این امکان دسترسی به جوامع هم سو و هم فکر را فراهم می کند و به این صورت افرادی را جذب می کنید که به طور مشخص در NFT ها سرمایه گذاری می کنند. با ساخت و استفاده از تصاویر و تیزرهای کلیدی، حداقل دو هفته زودتر از تاریخ انتشار NFT خود آن ها را در محبوب‌ ترین پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی در میان جامعه NFT مانند: توییتر، اینستاگرام، دیسکورد و مدیوم به نمایش بگذارید. در شبکه های اجتماعی به انجمن ها و فروم های بحث و گفت و گو بپیوندید و آثار هنری خود را به اشتراک بگذارید. فضای توییتر خود را سازماندهی و درباره داستان NFT خود بحث کنید. برای الهام گرفتن و ایده یابی با افراد مشابه خود همکاری کنید. مخاطبان هدف خود و انگیزه آن ها را مورد بررسی قرار دهید. به طور مداوم و با برنامه ریزی محتوای با کیفیت بالا ایجاد و منتشر کنید.

2. مخاطب را از چرایی خرید و حمایت NFT خود آگاه کنید

داستان ایجاد NFT خاص خود، چگونگی پیدایش ایده در ذهن شما، موضوع اصلی مجموعه، مشکلات شما و… را برای مخاطب بگویید. همچنین محتوای آموزشی ارائه کنید و NFT چیست و چرا کسی باید آن را بخرد را توضیح دهید. این عوامل دسترسی به محتوای شما را افزایش می دهد و خریداران علاقه مند بیشتری را جذب می کند و در کنار آن از مخاطبان منفعل نیز یک مخاطب آگاه و در جریان می سازد.

3. برای اثر هنری خود تیزر تصویری درست کنید

هر اثر هنری دیجیتال نیاز به تیزری جذاب دارد که نشان دهنده ماهیت NFT شما باشد. یک تیزر تصویری می تواند 30 ثانیه ویدئو و یا یک انیمیشن باشد. پس از تولید آن را در شبکه های اجتماعی پست کنید. در چندین وب سایت و وبلاگ و… آن را منتشر کنید. طرفداران شما پس از تماشای یک تیزر متفاوت و جذاب، مطمئناً هیجان را احساس خواهند کرد. این باعث ایجاد هیاهو و حتی برانگیخته کردن احساسات میان مخاطبان می شود و آن ها نیز در بازنشر و بیشتر دیده شدن تیزر شما تلاش خواهند کرد.

4. یک گروه پشتیبانی بسازید

شما می توانید یک گروه پشتیبانی از دوستان، خانواده و یا علاقه مندان به NFT که در اینترنت با یکدیگر تعامل دارید، بسازید. آثار هنری خود را در گروه به اشتراک بگذارید و در مورد آن بحث کنید. به این ترتیب شما وارد شبکه سازی می شوید. این امر شانس شما را برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتر و فراگیری را افزایش می دهد.

5. فهرست های ویژه در بازار

برخی از بازارها دارای یک صفحه وب مجزا با فهرست های ویژه هستند که می توانید از آن ها برای بازاریابی و تبلیغ مجموعه NFT خود استفاده کنید. این بازارها به طور منظم چنین صفحاتی را در هفته و یا در ماه ایجاد می کنند و از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی، مخاطبان زیادی را جذب می کنند. شما می توانید مستقیماً با یک بازار گفتگو کنید و هنر NFT خود را برجسته کنید.

6. موضوعاتی را در پلتفرم های Reddit و Quora راه اندازی کنید

پلتفرم های Reddit و Quora برای انتشار اطلاعات مربوط به آثار هنری NFT بسیار مفید هستند. برای مثال، می‌ توانید یک موضوع را در Reddit و Quora با این سؤال شروع کنید که «مجموعه‌های NFT جالبی که با آن برخورد کردید چیست؟» می توانید از حساب های مختلف برای پاسخ به این سوال استفاده کنید. این تکنیک ها بازاریابی جمعی نامیده می شوند و به طور فعال در تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می شوند. همچنین شما می توانید به سؤالاتی که توسط اشخاص دیگر پرسیده شده است، پاسخ دهید. در واقع هر چه بیشتر شما تعامل ایجاد کنید، این نام شما است که بیشتر دیده می شود و شانس بیشتری برای جلب توجه آثار هنری وجود دارد.

7. همکاری با هفته نامه ها و خبرنامه ها

همکاری با هفته نامه ها یکی از قدیمی ترین و در عین حال موثرترین استراتژی ها است. اکثر بازارها، وبلاگ سایت‌ های رسانه ای و دیگر پلتفرم‌ های مرتبط با رمزارزها یا NFT خبرنامه‌ ها را از طریق ایمیل برای مشترکین خود ارسال می‌ کنند. شما می توانید در خبرنامه هفتگی بعدی آن ها درخواست ذکر پروژه NFT خود را بدهید. بیشتر تبلیغات در خبرنامه ها پولی هستند، اما تعداد کمی نیز رایگان هستند.

8. یک وب سایت یا وبلاگ مخصوص داشته باشید

شما باید یک وب سایت مخصوص در پلتفرم هایی مانند WordPress، درباره مجموعه NFT خود ایجاد کنید. داشتن یک وب سایت سفارشی به شما آزادی و راه های زیادی برای تبلیغ آثار هنری می دهد. شما می توانید یک سایت راه اندازی کنید و برای به دست آوردن ترافیک، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا را انجام دهید. شما با کمک محتوای خوب، می توانید مخاطبان را به خریدار NFT خود تبدیل کنید.

9. خودتان کلکسیونر NFT شوید

شما وقتی می خواهید تجارت NFT ها را توسعه دهید، خودتان باید عضوی از این جامعه آماری باشید. پس بهتر است ابتدا برخی از آثار هنری پروژه های نوظهور NFT را جمع آوری کنید تا حمایت خود را به عنوان بخشی از جامعه نشان دهید. همچنین با تجارت آثار هنری می توانید سود کسب کنید. با جمع آوری و فروش NFT، شما عضو جدایی ناپذیر هر جامعه ای خواهید شد و هر نظر یا پیشنهادی در تاپیک ها یا انجمن ها نیز به عنوان نظر خوب و کارشناسانه شناخته می شود. زیرا آن زمان افراد جامعه NFT به شما اعتماد و اعتقاد دارند و با شما رابطه دارند.

10- به رتبه بندی NFT ها دقت کنید

برای این که جزئی از جامعه NFT ها باشید، باید خودتان خرید و فروش ها را آغاز کنید، اما به یاد داشته باشید که رتبه آن کلکسیون نیز مهم است و آن را می توانید در سیستم رتبه بندی پلتفرم های مختلف بررسی کنید، تا قبل از خرید هر NFT ایده مشخصی داشته باشید و جزئی از ترندهای روز NFT ها باشید.

11. به مخاطبان هدیه و جایزه دهید

ارائه یک هدیه از مجموعه NFT آینده شما، یک عمل معروف در جامعه NFT است. بسیاری از پروژه های NFT هدایای لوکس تا حداقلی را اعلام کرده اند تا مخاطبان را درگیر و فعال نگه دارند. بنابراین، با توجه به بودجه و موضوع خود، تصمیم بگیرید که چه چیزی و چه تعداد هدایایی را می توانید به مخاطبان هدیه کنید. برای ارائه این جوایز شما می توانید به کسانی از این هدایا بدهید که پروژه NFT شما را در اینستاگرام و توییتر دنبال کند. دوستان خود را در بخش نظرات تگ کند. پست حاوی اثر هنری شما را در استوری های اینستاگرام و یا در توییتر به اشتراک بگذارد. شما با خوشحال کردن مخاطبان خود می توانید، مشتریان تازه تری را جذب کنید.

12. با دیگران همکاری کنید

به‌ عنوان خالق اثر هنری NFT، می‌ توانید با نوازندگان، برندهای مد، استودیوهای انیمیشن و دیگر هنرمندان NFT همکاری کنید تا مجموعه‌ های NFT خود را منتشر کنید. دلیل اصلی که همکاری با دیگران به شما کمک می کند این است که باعث افزایش شناخت شما از فضای کاری و افزایش شناخت مخاطبان همکاران از شما می شود. وقتی این روابط را گسترش دهید، در واقع به طرفداران و مخاطبان یکدیگر دسترسی پیدا می کنید. کسب درآمد معمولاً هدف اصلی نیست، در اصل همکاری با دیگران برای کسب شناخت هدف اصلی است و کسب درآمد هدف نهایی نیست. کسب درآمد در مرحله بعدی استراتژی بازاریابی اتفاق می افتد.

13. به گروه های مربوطه در دیسکورد و تلگرام بپیوندید

شما با عضویت در گروه های دیسکوردی و یا تلگرامی می‌توانید چت‌ های مختلفی را داشته باشید و با سازندگان و علاقه‌ مندان به NFT آشنا شوید. ارتباط برقرار کنید و آثار هنری NFT خود را به اشتراک بگذارید. اکثر سازندگان وقتی یک پروژه NFT را منتشر می کنند، یک گروه چت را می سازند. شما باید به گروه‌ های مختلف بپیوندید و در مباحث‌ شرکت کنید. پس از انتشار پروژه NFT خودتان، می‌ توانید یک گروه اختصاصی ایجاد کنید تا مخاطبان را برای هدایا، اطلاعیه‌ ها و هدایا به‌ روز نگه دارید.

14. تبلیغات قبل از مینت کردن کالکشن NFT

بهترین روش برای جلب نظر مردم تبلیغات کالکشن NFT شما یک یا دو ماه قبل از مینت کردن پروژه است. شما باید به صورت گسترده تبلیغات پروژه خود را شروع کنید و بعد از آن که جامعه آماری شما منتظر پروژه بود، آن را منتشر کنید.

15. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از روش های موثر در بازاریابی NFT ها استفاده از انفلوئنسر به عنوان یکی از بهترین استراتژی های تبلیغاتی است. وقتی شما پروژه خود را آماده کرده اید، هیچ چیز بهتر از تبلیغ اثر توسط اینفلوئنسری نیست که مخاطب خودش را دارد و پروژه NFT شما را با آن ها به اشتراک می گذارد. اینفلوئنسر مارکتینگ به آثار هنری NFT شما هویتی اجتماعی می دهد. اکثر اینفلوئنسرها مخاطبان روزمره و پایگاه طرفداری دارند. برای انتخاب اینفلوئنسر به تعداد فالوئرهای او توجه نکنید، معیار باید میزان تعامل مخاطبان با او است.

16. خود را در سایت های مرتبط با NFT فهرست کنید

سایت های مربوط به NFT به طور دائم در حال افزایش هستند. شما با لیست کردن سایت های مختلف و قرار دادن نام خود در میان جمع زیادی از هنرمندان و آثارشان می توانید به هرچه بهتر و بیشتر دیده شدن پروژه کمک کنید و به نوعی تبلیغات رایگان دریافت کنید.

17. آگاهی بخشی به مخاطب منفعل

آموزش دادن در مورد NFT به دیگران می تواند راه موثری برای به دست آوردن جامعه بزرگ تری از مخاطبان می شود. شما بعداََ می توانید به آن ها NFT های خود را بفروشید. در واقع بسیاری از افراد هستند که شناختی نسبت به فضای کاری در حوزه NFT ها را ندارند و همین آگاهی بخشی باعث ایجاد تعامل میان هنرمند و مخاطب منفعل می شود. این روند در صورت ادامه پیدا کردن، می توانید مخاطب منفعل را به مخاطب فعال تبدیل کند.

18. مقاله مرتبط و تبلیغاتی

در این روش شما یک مقاله با اطلاعات مفید درباره موضوعی که فکر می کنید، مخاطب به آن اهمیت می دهد؛ می نویسید و آن را در یک وبلاگ یا وب سایت منتشر می کنید. در قالب این مقاله، اثر هنری NFT خود را نیز به مخاطب ارائه و پیشنهاد می کنید. البته باید در انتخاب سایت و وبلاگ دقت کنید که از حوزه کاری خودتان باشد و مطمئن باشید خوانندگان مقاله را به مجموعه NFT شما پیوند می دهد و در فروش اثر به شما کمک می کند.

19. ایجاد انجمن برای برندسازی و جلب اعتماد

شما باید یک انجمن در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، ردیت، تلگرام و دیسکورد بسازید. این انجمن می تواند از ایده شما حمایت کند. شما با به اشتراک گذاری تجربیات خود در قالب ویدئوهای 3 تا 5 دقیقه ای می توانید به سادگی نحوه تبدیل شدن به یک هنرمند دیجیتال را به اشتراک بگذرید و پروژه NFT خود را راه اندازی کنید. این انجمن برای پاسخگویی مداوم به پرسش های احتمالی جامعه مخاطبان کارآمد خواهد بود. وقتی شما پاسخگوی سوالات مخاطبین باشید، در واقع به برند خود اعتبار بخشیده اید. این تعامل موثر باعث می شود به اسم شما به عنوان نقطه امنی در حوزه NFT نگاه شود. در صورت تداوم این امر، شما به یک مرجع در زمینه NFT ها تبدیل خواهید شد.

20. جلسات آنلاین پرسش و پاسخ

جلسات آنلاین پرسش و پاسخ ابزاری عالی برای معرفی مجموعه NFT شما به مخاطب و راهنمای آن ها در درک ایده اولیه آثار هنری شما است. بهتر است؛ این جلسات را با هنرمندانی ترتیب دهید که قبلاً در صنعت NFT تأثیر گذار بوده و جامعه مخاطب مشترکی با شما دارند. در واقع هنرمندان قدیمی تر برای رشد و توسعه حوزه کاری خودشان هم که شده در جلسات شما شرکت می کنند و تجربیات خود را در اختیار شما و مخاطبانتان قرار می دهند. شما می توانید با معرفی هدایا و جوایز رایگان برای مخاطبان این جلسات را جذاب تر کنید.

سوالات متداول

در بخش سوالات متداول به پر تکرار ترین سوالات شما در رابطه با NFT ها پاسخ خواهیم داد. اگر سوالی در این زمینه دارید آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید و سوال خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت ما به آن ها پاسخ دهیم.

سوال 1: آیا با فروش مجموعه NFT های خود می توانم درآمد چند ده میلیون دلاری کسب کنم؟
پاسخ: بله. اگر در واقعیت با استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی از قبل برنامه ریزی شده حرکت کنید، امکان پذیر است. مانند بسیاری از پروژه های موفق اخیر که فقط به دلیل چند عامل به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کردند. در ادامه چند مورد از این عوامل را مطرح می کنیم:

داشتن حمایت کافی از اعضای متعهد جامعه.
بیان دیدگاه های مثبت درباره پروژه توسط 3 تا 4 هنرمند سرشناس با فاصله مشخص قبل از انتشار.
هنرمندان مشهور را به عنوان مهمان برای رویداد رونمایی از NFT دعوت کردن.
ایجاد یک سازمان خیریه DAO برای حمایت از هنرمندان بی بضاعت.
هدایای کوچک برای پاداش دادن به طرفداران و مجموعه داران حامی.
ایجاد حس کنجکاوی برای فعال کردن اعضای جامعه مخاطبان خود.
ارائه پیشنهادات و امتیازات انحصاری برای اعضا و مجموعه داران و انتقال حس ارزشمندی در جامعه.

سوال 2: آیا روش‌ های تبلیغاتی رایگان به اندازه روش‌ های پولی مؤثر هستند؟
پاسخ: نمی توان مطمئن بود که بازاریابی پولی در مقایسه با بازاریابی رایگان مؤثر است. با این حال، بازاریابی رایگان به مهارت، زمان، استعداد و مشارکت فعال نیاز دارد، در حالی که بازاریابی پولی کار شما را آسان‌ تر و سریع‌ تر می‌ کند. اما اگر ۳ تا ۴ ماه زودتر از راه‌اندازی NFT شروع به ایجاد تیزر و تبلیغات کنید، تبلیغات رایگان توصیه می‌ شود، زیرا باعث جذب مخاطبان حقیقی و طبیعی می‌ شود، نه فیک.

سوال 3: چگونه استراتژی های تبلیغاتی به من به عنوان یک هنرمند NFT کمک می کند؟
پاسخ: تبلیغ مجموعه NFT شما می تواند شما را به عنوان یک هنرمند NFT در جامعه هنری دیجیتال معرفی کند. به پروژه NFT شما هویت ببخشد و در مقیاس پذیری و رتبه بندی مجموعه شما موثر باشد.

سوال 4: آیا جامعه NFT از من حمایت می کند؟
پاسخ: بله، زیرا جامعه NFT می داند که ما در مرحله رشد هستیم و تنها راه موفقیت، حمایت از یکدیگر است. در واقع با مطرح شدن اسم شما و اثر شما این جامعه هنرهای دیجیتال به خصوص NFT رشد و توسعه پیدا می کند و پیشرفت هر یک از اعضای این جامعه به رشد دیگران نیز کمک خواهد کرد.

سوال 5: چرا مجموعه NFT خود را تبلیغ کنیم؟
پاسخ: هنرمندان در بازار NFT به موفقیت‌ های عظیمی دست یافته‌ اند و با استفاده از استراتژی‌ های بازاریابی مناسب درآمد میلیونی کسب کرده‌ اند. اساساََ بهترین راه جلب توجه سرمایه داران بزرگ تبلیغات و بازاریابی برای مجموعه NFT خودتان است. اگر هدف شما کسب درآمد، پیروی از روند رشد و جلب توجه بیشتر به هنرتان است، تبلیغ مجموعه NFT به طور موثر تنها راه پیش روی شماست.

سوال 6: تاثیرگذار ترین فرد در صنعت NFT کیست؟                                                                                            پاسخ: مایکل جوزف وینکلمن ملقب به «بیپل» هنرمند دیجیتال، طراح گرافیک و انیماتور آمریکایی است. او به دلیل استفاده از رسانه‌ های مختلف در خلق آثار کمیک و فانتزی که به تفسیر سیاسی و اجتماعی می‌پردازد، شهرت دارد. وی سال‌ ها به طور مداوم حساب اینستاگرام خود را تبلیغ می‌ کرد و در نهایت توانست پس از توجه کافی به آثار هنری خود، 69 میلیون دلار درآمد داشته باشد. Beeple بزرگترین تأثیرگذار در صنعت NFT است.

5/5 - (15 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x