راهنمای جامع برای وایت لیست شدن در NFT

تا به حال چیزی درباره سرمایه‌گذاری به روش وایت لیست شدن در NFT شنیده‌اید؟ افراد زیادی در سراسر دنیا با روش‌های مختلفی مانند خرید NFT سودهای چشمگیری به دست می‌آورند. می‌توانید روش‌های دیگر درآمدزایی در این صنعت را در مقاله روش‌‌های کسب درآمد از NFT بخوانید و دلیل اشباع بازار ان اف تی را متوجه شوید. به همین دلیل است که حتی اگر با انواع روش‌های معامله آشنا باشید یا بتوانید مناسب‌ترین زمان برای خرید را شناسایی کنید، باز هم ممکن است آن‌قدری که باید سود نکنید. به همین دلیل است که افراد به دنبال وارد شدن به وایت لیست هستند.

اما وایت لیست شدن در دنیای ان اف تی به آسانی نیست. شما باید بدانید که این Whitelist چیست و مراحل رسیدن به آن چگونه است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید.

وایت لیست NFT چیست؟

برای کسانی که با فناوری و فضای سایبری آشنا هستند، عبارت Whitelisting به معنای مجاز و ایمن بودن است. اما در صنعت توکن‌های غیرمثلی این عبارت تعریف دیگری دارد. به همین دلیل است که قبل از ورود به صنعت NFT باید با تمام مفاهیم آن آشنا شوید. در این صنعت Whitelist به لیستی از افراد اشاره دارد که به عنوان حامیان توکن‌های غیرقابل تعویض شناخته می‌شوند. این افراد توانایی این را دارند که ان اف تی‌ها را قبل از قرار گرفتن در دسترس عموم بخرند.

با قرار گرفتن در این لیست بسیاری از رقبای خود را کنار می‌زنید و به راحتی توکن موردنیازتان را می‌خرید. به عبارت دیگر وایت لیست مانند یک لیست VIP عمل می‌کند که فقط کاربران ویژه اجازه عضویت در آن را دارند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه پروژه‌های ان اف تی از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در پلتفرمی هستید که قابلیت پیش‌فروش NFT را دارد، در مرحله اول باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید.

در واقع پیدا کردن پروژه‌هایی با قابلیت وایت لیست شدن در NFT، اولین مرحله از وایت لیستینگ است. در ادامه به شرح این مرحله و دیگر گام‌های وایت لیست شدن آورده شده است. بنابراین بهتر است بخش بعدی این مقاله را از دست ندهید و با این مراحل و نکات تکمیلی آن آشنا شوید.

با قرار گرفتن در وایت لیست NFT می‌توانید توکن‌ها را قبل از ارائه در بازار خریداری کنید.

مراحل وایت لیست شدن در NFT

وایت لیستینگ در NFT همیشه آسان نیست و مانند یک بازی مهم قواعد و مراحل خاص خود را دارد. فراموش نکنید که یک تریدر حرفه‌ای در فناوری بلاکچین از پدیده‌های جدید و بازی‌های این صنعت نمی‌ترسد. زیرا چنین فردی به خوبی می‌داند که با تلاش برای دنبال کردن تمام گام‌های آن به زودی به نتیجه خواهد رسید. از این رو سخن را در این بخش کوتاه کرده‌ایم که هرچه زودتر این مراحل را پشت سر بگذارید و از این استراتژی برجسته NFT نهایت استفاده را ببرید.

پیدا کردن پروژه مناسب برای Whitelisting

ممکن است با خود فکر کنید با جستجویی ساده در پلتفرم‌های مختلف و تبلیغات می‌توانید پروژه‌های NFT را پیدا کنید. اما باید بدانید که پیدا کردن چنین پروژه‌هایی به این سادگی‌ها نیست. توکن‌های غیرقابل تعویضی که هنوز در بازار ارائه نشده‌اند در هیچ‌کدام از پلتفرم‌ها و موتورهای جستجو وجود ندارند. بنابراین پیدا کردن چنین پروژه‌هایی کار آسانی نیست اما خبر خوب آن است که درنهایت شدنی است و مزیت‌های زیادی دارد.

یکی از راه‌های پیدا کردن پروژه مناسب تبلیغ پروژه‌هایی است که در صنعت NFT انجام می‌شود. درست است که گفتیم خود پروژه‌ها در هیچ پلتفرمی وجود ندارند، اما تبلیغات آن‌ها پیش از ارائه و فروش در معرض عموم قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توانید آن‌ها را به خوبی رصد و نقد کنید. در این صورت امکان انتخاب پروژه مناسب بیشتر و درصد خطا کمتر می‌شود. یکی از پلتفرم‌های معروف با چنین محتوایی Rarity.tools است که معامله‌گران بسیاری در آن عضویت دارند.

از دیگر روش‌های یافتن پروژه‌ مناسب برای وایت لیستینگ، دنبال کردن کارشناسان ان اف تی در توییتر و یوتیوب است. بسیاری از این متخصصین با بررسی توکن‌های موجود به پیش‌بینی درباره ارائه توکن‌های جدید می‌پردازند. از طرفی با دنبال کردن این کارشناسان نکات بسیار مهمی را درباره معامله NFT یاد می‌گیرید.

پیوستن به سرور Discord

دومین مرحله برای وایت لیست شدن در NFT ورود به پلتفرمی اجتماعی به نام Discord است. این پلتفرم محلی برای جمع شدن فعالین حوزه ان اف اتی است و فعالیت‌های مهم این صنعت در این پلتفرم انجام می‌شود.

بنابراین اگر پروژه‌ای در حال انجام باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بنیان‌گذاران آن در دیسکورد به معرفی و بررسی آن بپردازند. علاوه‌براین در این سرور می‌توانید از نقشه راه پروژه و سوابق موسس آن اطلاعات جامعی را کسب کنید. به همین دلیل است که افراد زیادی به راحتی از این پلتفرم به لیست سفید NFT می‌پیوندند.

برای پیوستن به لیست سفید باید بخش اعلان‌های سایت دیسکورد را دنبال کنید. زیرا در این بخش دستورالعمل‌های لازم در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین اگر دستورالعمل‌ها برایتان کافی نیست، می‌توانید از اعضای گروه‌های پلتفرم راهنمایی بخواهید.

مرحله دوم برای وارد شدن در وایت لیست ان اف تی، پیوستن به سرور Discord است.

دنبال کردن اکانت توییتر پروژه‌ای که انتخاب کرده‌اید

درحالی‌که دیسکورد اتاق فکری مناسب برای برنامه‌ریزی پروژه‌های NFT است، توییتر هم محل مناسبی برای اطلاع از اخبار بیشتر است. بنابراین به شدت توصیه می‌کنیم که اکانت بنیان‌گذاران توکن‌های غیرقابل تعویض در توییتر را دنبال کنید و بررسی هیچ‌کدام از پست‌های سازنده‌های ان اف تی را از دست ندهید. پس اگر هنوز اکانت توییتر ندارید، همین حالا با ایجاد کردن یک حساب کاربری در این پلتفرم به موفقیت خود در وایت لیست شدن در NFT کمک کنید.

اثبات صلاحیت برای ورود به وایت لیست

توجه داشته باشید باشید که پیوستن به وایت لیست به سادگی کلیک کردن بر روی دکمه “پیوستن” نیست. قبل از رسیدن به این مرحله باید ثابت کنید که واجد شرایط وایت لیست شدن در NFT هستید. از این رو باید از دستورالعمل هر پروژه به خوبی پیروی کنید. ممکن است در این راه مجبور شوید تغییراتی ایجاد کنید که به معیارهای آن پروژه نزدیک شوید.

به طورمثال ممکن است در پروژه‌ای فقط از شما بخواهند یک فرم آنلاین ساده پر کنید یا پروژه‌هایی وجود دارند که برای تایید از شما می‌خواهند که افراد دیگری را به دیسکورد دعوت کنید. به عبارتی دیگر ممکن است در پروسه وایت لیستینگ تبدیل به یک بازاریاب توکن‌های غیرقابل مثلی شوید. تفاوت در دستورالعمل‌ها به این دلیل است که هر پروژه ان اف تی استاندارهای متفاوتی دارند. تنها نکته‌ای که از طرف بنیان‌گذاران باید رعایت شود این است که این دستورالعمل‌ها باید آن‌قدر واضح باشند که به راحتی بتوانید آن‌ها را دنبال کنید.

بعد از اینکه صلاحیت شما ثابت شد، زمان آن است که جزئیات کیف پول دیجیتال خود را ارائه دهید که وارد لیست سفید شوید. سپس فقط باید منتظر روز تعیین شده باشید که بتوانید توکنی که می‌خواهید را زودتر از نمایش در بازارها بخرید.

چرا باید از وایت لیست استفاده کنیم؟

حالا که با تعریف وایت لیست و مراحل ورود به آن آشنا سده‌اید، ممکن است از خود بپرسید چرا باید به خود این همه زحمت بدهیم؟ پاسخ این سوال در یک جمله خلاصه نمی‌شود و باید از جهات مختلفی بررسی شود. زیرا این مفهوم برای حل چندین مشکل NFT به این صنعت معرفی شد. البته که Whitelisting تمام این مشکلات را حل نکرد، اما فرایند حل شدن آن‌ها را ساده‌تر کرد. در ادامه مهم‌ترین دلایل استفاده از وایت لیست را آورده‌ایم که با بررسی آن‌ها بتوانید به جمع‌بندی برسید.

جلوگیری از رقابت شدید در شبکه

همان‌طور که می‌دانید NFTها در زمان کمی پس از معرفی به فناوری بلاکچین شهرت چشمگیری یافتند. افراد زیادی در سراسر دنیا به دنبال وارد شدن در این صنعت و سرمایه‌گذاری در آن شدند. بنابراین بدیهی است که رقابت در این بازار به شدت زیاد باشد. درست است که رقابت در یک بازار نشانه پویایی و پررونق بودن آن است، اما بعد از مدتی می‌تواند به آن صنعت آسیب بزند. به همین دلیل اقتصاددانان در جوامع مختلف به دنبال کنترل رقابت در بازار هستند.

جدای اینکه وایت لیستینگ با خرید پیش از موعد و محدود کردن خریداران به کاهش رقابت کمک می‌کند، بسیاری از توکن‌های غیرقابل معاوضه که در این لیست‌ها قرار می‌گیرند ظرفیت رقابت را ندارند. بنابراین با محدود کردن رقابت در پروژه و دسترسی افراد خاص، رقابت در شبکه به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

با قرار گرفتن در وایت لیست NFT رقابت شدید بازار را کنترل می‌کنید.

تشویق حامیان اولیه

رشد و توسعه آهسته پروژه‌های NFT به گونه‌ای است که نیاز به تبلیغات و حامیان اولیه ضروری است. همان‌طور که قبلا خواندید امکان تبلیغ ایده‌های اولیه در صنعت ان اف تی وجود دارد، اما رقابت بیش از اندازه در بازار کار را برای حامیان سخت می‌کند.

به همین دلیل حامیان اولیه برای حمایت پروژه‌ها سخت‌گیر می‌شوند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد فیلد دیگری کنند. بنابراین کاهش رقابت در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض باعث افزایش حامیان اولیه می‌شود و این کاهش رقابت با وایت لیست شدن در NFT اتفاق می‌افتد.

کاهش هزینه‌های گس

جنگ گس یکی از چالش‌های مهمی است که افراد در بازار NFT با آن درگیر هستند. Gas war نتیجه رقابتی است که در بین افراد در زمان پرداخت کارمزد تراکنش‌ها اتفاق می‌افتد. به یاد داشته باشید که در بلاکچین‌هایی مانند اتریوم کارمزد پرداخت هیچ‌وقت ثابت نیست.

زیرا افراد برای اینکه در رقابت با دیگر سرمایه‌گذاران و انجام زودتر تراکنش‌ها پیروز شوند، ترجیح می‌دهند کارمزد بیشتری پرداخت کنند. این رقابت در پرداخت کارمزدها تا جایی پیش می‌رود که گاه حتی کارمزد تراکنش از قیمت ان اف تی هم بالاتر می‌رود. وایت لیستینگ این فضای پرتنش را تعدیل می‌کند و به بازار صنعت nft رونق می‌دهد.

جلوگیری از Spam

 

یکی از مزیت‌های وایت لیستینگ NFT توقف اسپم در معاملات است.

حساب‌های Spam جز جدایی‌ناپذیر بازارهای فناوری بلاکچین است. به طور مثال ممکن است بسیاری از پروژه‌ها با پیش‌فروش کیف پول‌های تقلبی شما را گمراه کرده و ضررهای جبران‌ناپذیری به سرمایه شما بزنند.

از مثال‌های دیگر اسپم این است که بسیاری از کاربران تقلبی با ثبت صدها حساب کاربری در پلتفرم‌ها باعث برهم زدن امنیت شبکه می‌شوند. اهمیت وایت لیست‌ها در مواجهه با چنین مشکلاتی به خوبی مشهود است. زیرا اکانت‌هایی با آدرس‌هایی که دعوت نشده‌اند اجازه ورود به وایت لیست‌ها را ندارند؛ در نتیجه با وایت لیست شدن در NFT می‌توانید از امنیت معاملات خود رضایت خاطر داشته باشید.

 

مشارکت بیشتر در صنعت NFT

و در نهایت یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای وارد شدن در وایت لیست NFT، مشارکت بیشتر در صنعت توکن‌های غیرقابل مثلی است. در این صورت می‌توانید اطلاعات اساسی زیادی برای سرمایه‌گذاری موفق‌تر کسب کنید. این موارد المان‌های اصلی نیمه پر لیوان وایت لیستینگ هستند و یک سرمایه‌گذار عاقل به خوبی می‌داند که تجارت موفق با در نظر گرفتن جنبه‌های منفی یک پروژه اتفاق می‌افتد. پس بخش آخر این مقاله را نیز از دست ندهید.

معایب قرار گرفتن در وایت لیست پروژه‌های NFT

از مهم‌ترین نقاط ضعف قرار گرفتن در وایت لیست‌ها، زمان‌بر بودن آن‌هاست. برای اینکه آدرس شما در یکی از وایت لیست‌ها قرار بگیرد، باید ساعت‌ها تعامل آنلاین داشته باشید. به طور مثال باید با کاربران دیگر در سرور دیسکورد ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم برای وایت لیست شدن در یک توکن خاص ان اف تی را کسب کنید.

مشکل دیگر قرار گرفتن در وایت لیست‌ها، به پایان رسیدن آن‌هاست. هیچ تضمینی ندارد که توکن در حال ساختی که انتخاب کرده‌اید به پایان برسد. بنابراین امکان سوخت شدن زمان و سرمایه‌اتان در پروژه‌های وایت لیست وجود دارد.

از دیگر نگرانی‌هایی که به هنگام وایت لیست شدن وجود دارد، کلاهبردارانی هستند که ممکن است از این موقعیت استفاده کنند. آن‌ها با فرستادن پیام‌هایی شما را دعوت به پیوستن به وایت‌ لیست‌های وسوسه‌برانگیزی می‌کنند.

در کل بسیاری بر این باور هستند که وایت لیستینگ سرمایه‌گذاری کاملی نیست و مسیر روشنی پیش روی افراد وجود ندارد. اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی تمام سرمایه‌گذاری‌ها مشخص نیست و همیشه پیشامدهایی در سر راه تمام معاملات وجود دارد که کسی از آن‌ها به طور قطعی باخبر نیست.

آگاهی از معایب وایت لیستینگ برای سرمایه‌گذاری بهتر ضروری است.

کلام آخر

وایت لیست شدن در NFT به شما این امکان را می‌دهد که زودتر از موعد فروش توکن‌های غیرقابل مثلی را خریداری کنید. با سرمایه‌گذاری به این شکل می‌توانید از گرفتار شدن در رقابت‌های شدید بازار و هزینه‌های بالای گس خلاص شوید. به‌علاوه در این روش سرمایه‌گذاری در ان اف تی در دام کلاهبردارن و معاملات اسپم نمی‌افتید.

بنابراین با وایت لیستینگ می‌توانید سود خوبی از ضرب اول توکن‌ها به دست بیاورید و در صنعت NFT مشارکت بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که برای انجام معاملات خود به این روش و تبدیل سرمایه‌اتان به ارز دیجیتال می‌توانید از خدمات یورپی استفاده کنید.

سوالات متداول

نحوه وایت لیست شدن در NFT چگونه است؟

برای وایت لیستینگ NFT شامل مراحل خاصی مانند یافتن پروژه مناسب، پیوستن به پلتفرم دیسکورد، دنبال کردن سازنده‌های NFT در توییتر و در نهایت اثبات صلاحیت برای ورود به وایت لیست است.

کاربرد وایت لیست‌های NFT چیست؟

وایت لیست‌های NFT کاربردهای زیادی دارند که برای رفع مشکل معاملات توکن‌های غیرقابل تعویض هستند. مشکلاتی نظیر رقابت در بازار، Gas War، پاداش به حامیان اولیه و توقف Spam.

آیا سودآوری در وایت لیست شدن در NFT ضمانت شده است؟

تضمین موفقیت در وایت لیستینگ NFT مانند هر تجارت دیگری امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل است که باید مزایا و معایب آن را بشناسید.

اصلی‌ترین مزیت‌های Whitelisting ان اف تی چیست؟

وایت لیستینگ در صنعت ان اف تی مزایای زیادی دارد اما اولین و اصلی‌ترین آن دسترسی به یک توکن خاص قبل از سایر کاربران است.

 

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x