شتاب مُد دیجیتال با ورود برند لوکس ایتالیایی Gucci به NFT

شتاب مُد دیجیتال با ورود برند لوکس ایتالیایی گوچی به NFT

برند مُد لوکس ایتالیایی گوچی، آخرین برندی است که با 10 توکن غیر قابل تعویض (NFT) به نام “سوپرگوچی” از اول فوریه ایجاد می شوند، به وب 3 راه پیدا کرده است.

NFT ها با همکاری برند اسباب بازی Superplastic ایجاد و توسط الساندرو میکله، رئیس طراحی گوچی طراحی شده اند. هر NFT با یک مجسمه سرامیکی دست ساز در ایتالیا و توسط گوچی نقش بسته است.

Superplastic شرکتی است که اسباب‌بازی‌های هنری وینیل را برای بازار کلکسیونی می‌سازد و NFT‌ها را از طریق Nifty Gateway متعلق به Winklevoss منتشر کرده است. Superplastic در سال 2018 توسط بنیانگذار Kidrobot پاول بودنیتس راه اندازی شد و میلیون ها دلار اسباب بازی و پوشاک طراح بر اساس شخصیت های Janky & Guggimon، Dayzee & Staxx، Kranky، ShüDog فروخته است.

روز جمعه، گوچی در مورد نقشه راه و راه اندازی یک کانال Discord به عنوان مکانی برای تشویق گفتگوهای باز با جامعه در مورد آنچه در متاورس آینده است، توییت کرد.

شتاب مد دیجیتال

در ماه می، زمانی که یک کیف مجازی گوچی Dionysus در پلتفرم بازی Roblox به قیمت 350000 Robux یا تقریباً 4115 دلار در آن زمان فروخته شد، طرفداران طراح شگفت‌زده ماندند. قیمت همان کیف فیزیکی 3400 دلار است.

الکسیس اوهانیان، یکی از بنیانگذاران Reddit و سرمایه گذار VC، در توییتی اشاره کرد “به یاد داشته باشید: این کیف پول Roblox یک NFT نیست و بنابراین ارزش، استفاده و قابلیت انتقال به خارج از دنیای Roblox را ندارد؛ اما ارزش آن بیشتر از کیف پول فیزیکی است.”

به نظر می‌رسد همکاری Superplastic نشان دهنده تغییر مسیر است.

برندهای مُد لوکس در حال حاضر میلیون‌ها دلار از حراج NFT به دست آورده اند. در ماه سپتامبر، دولچه و گابانا مجموعه NFT خود را با نام Collezione Genesi راه اندازی کرد که تقریباً 5.65 میلیون دلار در فروش فروخت.

با وجود تعداد بیشتری از برندهای مُد که NFT ها را راه اندازی می کنند، بسیاری می پُرسند که آیا این یک لحظه متحول کننده برای صنعت مُد است یا صرفاً یک هایپ مقطعی است.

برند مُد لوکس پرادا و غول پوشاک ورزشی آدیداس هفته گذشته از راه اندازی یک پروژه NFT ساخته شده در شبکه Polygon خبر دادند که به طرفداران اجازه می دهد طرح های خود را ارائه دهند.

مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند که انتظار می‌رود کل بازار NFT تا سال 2030 به 300 میلیارد دلار افزایش یابد و برندهایی مانند گوچی و بالنسیاگا در بهترین موقعیت برای سود بردن از همکاری‌های دیجیتال در متاورس باشند.

نظر شما در رابطه با صنعت مُد دیجیتال و توسعه آن با NFT چیست؟

نظر خود را درباره این موضوع، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x