آموزش ترید فیوچرز در کوینکس به صورت تصویری

اگر در صرافی CoinEx فعالیت کرده باشید، می‌دانید که خیلی از مواقع روند بازار ارزهای دیجیتال نزولی می‌شود و بسیاری از تریدرهای مبتدی معامله را کنار می‌گذارند تا این که دوباره بازار صعودی شود. اما با معاملات فیوچرز کوینکس، تریدرها این امکان را دارند که در بازار صعودی یا نزولی معامله و کسب سود کنند. در این مقاله به آموزش ترید فیوچرز در کوینکس می‌پردازیم.

با معاملات فیوچرز کوینکس بیشتر آشنا شوید

معاملات آتی یا فیوچرز CoinEx به کاربران اجازه می‌دهد که براساس پیش‌بینی‌های خود از افزایش یا کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، معاملات خرید یا Long و معاملات فروش یا Short باز کنند. علاوه بر این در معاملات Futures، تریدرها می‌توانند از اهرم یا لوریج استفاده کنند و سودشان را تا چندبرابر افزایش دهند. در ادامه به آموزش ترید فیوچرز در CoinEx می‌پردازیم. لازم به ذکر است این آموزش فیوچرز کوینکس با گوشی و کامپیوتر قابل‌استفاده بوده و شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز می‌کند.

آموزش ترید فیوچرز در کوینکس

اگر قصد دارید که معاملات فیوچرز کوینکس را شروع کنید، ابتدا وارد حساب کاربری‌تان در صرافی CoinEx شوید. بقیه مراحل نحوه معامله فیوچرز در کوینکس را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

مرحله اول؛ انتقال ارز دیجیتال به حساب فیوچرز CoinEx

در بالای صفحه روی Assets بروید و Asset overview را بزنید. در اینجا موجودی تمامی حساب‌هایتان در CoinEx را مشاهده می‌کنید.

ورود به آموزش ترید فیوچرز در کوینکس

در این مرحله باید از حساب‌های دیگرتان به حساب فیوچرز ارز دیجیتال انتقال دهید. به این منظور دو راه پیش رو دارید؛

  • انتقال ارز از کیف پول به صرافی
  • انتقال ارز از صرافی‌های دیگر به صرافی کوینکس

هر کدام از راه‌های بالا را انتخاب کردید، باید روی گزینه Transfer کلیک کنید که انتقال ارز از حساب اسپات به فیوچرز با موفقیت انجام شود. کافی است مانند عکس زیر ارز را انتخاب کرده و مقدار را در باکس Amount وارد کنید و در نهایت Confirm را بزنید که انتقال انجام شود.

انتقال ارز در معاملات فیوچرز کوینکس

جهت شروع معاملات فیوچرز کوینکس نیاز دارید که به حساب Futures ارز انتقال دهید. جهت انتقال امن و سریع کافی است در صرافی یورپی ارز دیجیتال موردنظرتان را با ریال خریداری کنید و سپس به CoinEx انتقال دهید. همچنین بعد از کسب سود در معاملات فیوچرز کوینکس به‌راحتی می‌توانید از طریق یورپی سودی که از طریق معاملات فیوچرز به دست آوردید را به ریال تبدیل کرده و از آن استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی یورپی

مرحله دوم؛ ورود به محیط فیوچرز صرافی CoinEx

بعدازاین که به حساب فیوچرزتان ارز دیجیتال انتقال دادید، در بالای صفحه روی Futures کلیک کنید که به محیط فیوچرز کوینکس وارد شوید.

ورود به محیط فیوچرز صرافی CoinEx

مرحله سوم؛ انتخاب قرارداد و ارز دیجیتال معاملات فیوچرز کوینکس

برای شروع معامله ابتدا باید از بین Linear contract و Inverse contract یکی را انتخاب کنید.

  • در linear همه قراردادها از USDT استفاده می‌کنند. برای معامله با جفت‌ارزهای این نوع قرارداد کاربران باید USDT هولد کنند.
  • در قرارداد inverse کاربران باید ارزهای BTC یا ETH را هولد کنند که بتوانند در بازار معامله کنند.

حال بعد از انتخاب قرارداد، جفت ارزی که قصد معامله با آن را دارید را انتخاب کنید.

آموزش فیوچرز کوینکس با گوشی

مرحله چهارم؛ انتخاب نوع مارجین و لوریج در ترید فیوچرز در کوینکس

در این مرحله باید بین Cross margin و Isolated margin یکی را انتخاب کرده و سپس اهرم معاملاتی را مشخص کنید. در زیر چارت معاملاتی روی Leverage کلیک کنید.

حد ضرر در فیوچرز کوینکس

اگر با کراس و ایزولیتد در صرافی CoinEx آشنا نیستید، تعریف آن‌ها به‌صورت زیر است:

  • مارجین Cross: با انتخاب این گزینه، بعدازاین که پوزیشن شما به حد لیکویید شدن نزدیک شود، صرافی از کل موجودی حسابتان استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد لیکوئید شوید.
  • مارجین Isolated: در این نوع مارجین صرافی فقط از مقدار مشخصی ارز استفاده می‌کند و اگر پوزیشنتان به حد لیکوئید شدن برسد از بالانس حسابتان استفاده نمی‌شود.

به این نکته توجه کنید که با انتخاب ایزولیتد متحمل ریسک کمتری می‌شوید، اما ممکن است پوزیشنتان زودتر از موعد لیکوئید شود.

اگر در بازار فیوچرز تازه‌کار هستید، به‌هیچ‌وجه از لوریج‌های خیلی بالا استفاده نکنید. در ابتدای کار لوریج را نهایتاً روی 3 یا 5 بگذارید و بعد از تسلط کافی به‌تدریج آن را افزایش دهید.

اهرم در آموزش ترید فیوچرز در کوینکس

مرحله پنجم؛ شروع معاملات فیوچرز کوینکس و سفارش‌گذاری

بخشی از آموزش ترید فیوچرز در کوینکس به معاملات شورت و لانگ اختصاص دارد. اگر به دنبال آموزش معاملات شورت در کوینکس هستید، در ابتدا باید تحلیل درستی از روند بازار داشته باشید. یادتان باشد به هر تحلیلی با عنوان سیگنال فیوچرز کوینکس اعتماد نکرده و به‌هیچ‌وجه قبل از بررسی آن سیگنال شروع به معامله نکنید.

برای درک بهتر ترند بازار، می‌توانید به قسمت تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بلاگ یورپی مراجعه کنید و با مطالعه تحلیل‌های دقیق و به‌روز ارزهای دیجیتال، معاملات بهتری داشته باشید. بعد از تحلیل روند ارز دیجیتال، برای محاسبه مقدار سود، قیمت هدف و قیمت لیکوئید شدن، می‌توانید از ماشین‌حساب فیوچرز کوینکس استفاده کنید.

ماشین حساب فیوچرز کوینکس

حال نوبت به سفارش‌گذاری می‌رسد. در این مرحله باید با انواع سفارش در فیوچرز CoinEx آشنا باشید که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

نحوه معامله فیوچرز در کوینکس

  • Limit: در اردر لیمیت کاربران در قیمتی معین سفارش را وارد می‌کنند. ابتدا باید قیمتی که می‌خواهید سفارش در آن فعال شود را در باکس Price وارد کرده و سپس مقدار ارز دیجیتال را در Amount وارد کنید. در نهایت برای معامله لانگ روی Buy و برای شورت گرفتن روی Sell بزنید.
  • Market: در اردر مارکت صرافی سفارش را در بهترین قیمت لحظه ثبت می‌کند. کافی است فقط مقدار سفارش را در باکس Amount وارد کرده و روی Buy یا Sell کلیک کنید. در این صورت سفارش به‌صورت خودکار در بهترین قیمت لحظه فعال می‌شود.
  • Stop-Limit: در سفارش استاپ لیمیت، اگر قیمت به سطح Stop برسد، سفارش در قیمت Price فعال می‌شود. مثلاً اگر قیمت فعلی ارزی 50 دلار باشد و شما بخواهید اگر قیمت به 40 دلار رسید، در 38 دلار سفارش وارد شود، از استاپ لیمیت استفاده می‌کنید. در این مثال 40 معادل Stop و 38 معادل Price است.
  • Stop-Market: در سفارش استاپ مارکت اگر قیمت به سطح Stop برسد، سفارش در بهترین قیمت لحظه ثبت می‌شود.

بعد از انتخاب هرکدام از این سفارش‌ها و واردکردن پارامترها، برای لانگ گرفتن روی Buy و برای شورت گرفتن روی Sell کلیک کنید.

مرحله ششم؛ چک کردن وضعیت پوزیشن و سفارش‌ها

در مرحله آخر از آموزش ترید فیوچرز در کوینکس، به پیگیری سفارش‌ها و پوزیشن می‌پردازیم. بعد از اینکه پوزیشنتان فعال شد، در بخش Current Position می‌توانید وضعیت معامله خود را مشاهده کنید. پارامترهای مهم این قسمت به ترتیب زیر هستند:

  • TP/SL: قسمت مخصوص قراردادن حد سود و حد ضرر در فیوچرز CoinEx
  • Amount: مقدار پوزیشن
  • Cumulative PNL: مقدار سود انباشته
  • PNL%: درصد سود انباشته
  • Liq. Price: قیمت لیکوئید شدن
  • Mark Price: قیمت لحظه‌ای ارز در بازار
  • Position Margin: مارجینی که برای پوزیشن قفل شده و استفاده می‌شود
  • Position Value: مقدار ارزش پوزیشن بر اساس قیمت فعلی
  • Close Position: خروج از پوزیشن
  • Position History: تاریخچه پوزیشن‌ها

آموزش معامله شورت در کوینکس

برای پیگیری وضعیت سفارش‌ها نیز کافی است به پایین صفحه بروید و در Current order سفارش‌های فعلی و Order History تاریخچه سفارش‌هایتان را ببینید.

پیگیری وضعیت معاملات فیوچرز کوینکس

آموزش فیوچرز کوینکس با گوشی

برای استفاده از پلتفرم فیوچرز صرافی کوینکس در موبایل ابتدا باید از طریق اپ استور یا گوگل پلی اپلیکیشن CoinEx را دانلود کنید. سپس به حساب خود وارد شوید. لازم به ذکر است که آموزش فیوچرز کوینکس در موبایل مشابه نسخه وب است که در بالا توضیح دادیم. کافی است به بخش فیوچرز وارد شوید و معاملات خود را همان طور که توضیح دادیم شروع کنید.

آموزش فیوچرز کوینکس در موبایل

کارمزد فیوچرز کوینکس

برای دیدن کارمزدها در فیوچرز CoinEx روی بخش Fee Rate در زیر چارت معاملاتی بروید. همان‌طور که می‌بینید در حال حاضر کارمزد Maker برابر 0.03 و کارمزد Taker 0.05 درصد است. کاربران می‌توانند با هولد کردن توکن CET به کاربر VIP تبدیل شده و از تخفیف کارمزد معاملات برخوردار شوند.

در هر معامله که در فیوچرز کوینکس انجام می‌شود، به کاربرانی که نقدینگی فراهم می‌کنند میکر و به کاربرانی که نقدینگی را می‌برند تیکر می‌گویند.

کارمزد فیوچرز  کوینکس

نکات مهم در مورد معاملات فیوچرز کوینکس

اگر آموزش ترید فیوچرز در کوینکس را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که این معاملات ریسک زیادی دارند و نیازمند مهارت فراوان هستند. به‌عنوان تریدر در بازار فیوچرز لازم است به یک سری از نکات توجه کنید که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • تفاوت قیمت بازار فیوچرز و اسپات: اگر به چارت ارزهای دیجیتال در بازارهای اسپات و فیوچرز نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که قیمت ارزها در بازار فیوچرز کمی با بازار اسپات فاصله دارد و همچنین در فیوچرز کندل‌ها اغلب بلندتر هستند؛ بنابراین در هنگام تحلیل به تفاوت قیمت‌ها توجه داشته باشید و همیشه برای گذاشتن حد سود و ضرر در فیوچرز CoinEx محتاط عمل کنید.
  • لوریج: اگر در بازار تازه‌کار هستید، به‌هیچ‌وجه از اهرم‌های خیلی بالا استفاده نکنید. ممکن است به دلیل عدم تسلط، در یک ‌چشم به‌هم‌زدن حساب شما لیکوئید شود.
  • تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال: اگر در چند ماه اخیر در بازار کریپتوکارنسی فعالیت کرده باشید می‌دانید که تحلیل تکنیکال به‌تنهایی نمی‌تواند درست عمل کند. به همین منظور همیشه نگاهی به مسائل بنیادی ارزهای دیجیتال و همچنین اقتصاد کلان داشته باشید که بتوانید ترندها را تشخیص دهید. حال که توانستید روند درست بازار را بشناسید، با استفاده از تحلیل تکنیکال نقاط ورود مناسب را پیدا کنید.
  • حجم معاملات: در بازار فیوچرز نقدشوندگی از اهمیت زیادی برخوردار است. حجم معاملات اکسچنج‌ها تأثیر بسیاری در نقدشوندگی ارزهای دیجیتال دارد. بازار فیوچرز کوینکس حجم معاملات قابل قبولی دارد، اما در مارکت رقابتی کریپتو همیشه گزینه‌های بهتری نیز وجود دارند. صرافی بایننس یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازار فیوچرز است و می‌تواند گزینه ایده آلی برای تریدرهای فیوچرز باشد. اگر به دلیل محدودیت این صرافی برای کاربران ایرانی سراغ آن نمی‌روید، دیگر نگران نباشید با صرافی یورپی این امکان را دارید که به‌راحتی اکانت وریفای شده بایننس تهیه کنید.

خرید اکانت وریفای شده بایننس از یورپی

سخن پایانی

اگر از کاربران کوینکس هستید، با آموزش ترید فیوچرز در کوینکس به راحتی در صعود و نزول بازار ارزهای دیجیتاال سود زیادی به دست می‌آورید. مراحل آموزش فیوچرز کوینکس در موبایل نیز مانند سایت این صرافی است. با آنچه در این متن خواندید تمام ترفندهای معاملات فیوچرز کوینکس را در دست دارید و به راحتی می‌توانید سود خوبی از این بازار به دست آورید.

سؤالات متداول

آیا کوینکس فیوچرز دارد؟

بله. با رفتن به بخش Futures می‌توانید از ابزار معاملاتی فیوچرز صرافی کوینکس استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این ابزار حتماً آموزش ترید فیوچرز در کوینکس را مطالعه کنید.

فیوچرز کوینکس چیست؟

پلتفرم معاملات فیوچرز کوینکس به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با اهرم معاملات شورت و لانگ باز کنند. در آموزش فیوچرز کوینکس با گوشی و وب به معرفی این بخش پرداختیم.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x