روند مالیات ارزهای دیجیتال در سال 2022

روند مالیات ارزهای دیجیتال در سال 2022

افزایش گزارش ها، قوانین به روز شده، و بحث مالیات بر ثروت از مهم ترین مسائل مالیاتی پیش روی ارزهای دیجیتال هستند.

پنهان کردن هر گونه سودی که (از طریق تجارت رمزنگاری) از IRS ایالات متحده کسب می کنید، به طور فزاینده ای دشوارتر می شود. اتحادیه اروپا ممکن است در سال 2022 قانونی را با هدف تبادل اطلاعات فرا مرزی در مورد تراکنش‌های رمزنگاری ارائه کند. اکثر کشورها در سال 2022 تلاش خواهند کرد تا با مالیات کریپتوها مقابله کنند. حتی ممکن است در نقطه‌ای مشخص شاهد تلاش دولت‌ها برای مالیات بر ثروت مبتنی بر رمزنگاری قبل از تبدیل شدن به فیات باشیم.

رمزارز دیگر یک راز نیست و این در هیچ کجا به اندازه تلاش‌های هماهنگ دولت‌های مختلف برای اطمینان از پرداخت مالیات بر سود معامله‌گران رمزارز آشکار نیست. سال 2021 شاهد حرکت فزاینده ای به سمت ایجاد رژیم‌های مالیاتی برای کریپتو بودیم و در سال 2022 ممکن است شاهد اجرای واقعی آنها توسط دولت‌های بیشتری باشیم.

به گفته کارشناسان مالیاتی که با Cryptonews.com گفت و گو کردند؛ چند روند اصلی می‌توانند مالیات بر کریپتو را در سال 2022 تعریف کنند. مهم‌تر از همه، ممکن است شاهد افزایش الزامات گزارش‌دهی برای مبادلات و پلت‌فرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال باشیم، در حالی که این احتمال وجود دارد که دولت‌ها قوانینی را با هدف تسهیل در این زمینه معرفی کنند.

ساخت یک شبکه گزارش‌دهی یکپارچه، صرافی‌ها و سایر کسب‌وکارهای رمزنگاری را با گزینه‌های کمی به‌ جز رعایت فراخوان باقی می‌گذارد. هنگامی که دستورالعمل‌های گزارش برای تراکنش‌های دارایی‌های رمزنگاری به طور کامل اجرا شد، ممکن است شاهد افزایش بحث‌ها در مورد ثروت مبتنی بر رمزنگاری مالیاتی باشیم.

افزایش الزامات گزارش دهی

اگر در ایالات متحده هستید، متوجه خواهید شد که از امسال به بعد، پنهان کردن هر گونه سودی که (از طریق معاملات ارزهای دیجیتال) و سرویس درآمد داخلی (IRS) به دست می آورید، به طور فزاینده ای دشوارتر می شود. همانطور که سلوا اوزلی، متخصص مالیات بین‌المللی اشاره می‌کند، این نتیجه تغییراتی است که به عنوان بخشی از لایحه زیرساخت 1 تریلیون دلاری پیشنهاد شده است که در نوامبر امضا شد.

گفتنی است که صنعت کریپتو در حال حاضر تلاش‌هایی برای اصلاح مفاد گزارش در لایحه انجام می دهد، با CPA مالیاتی (حسابدار عمومی رسمی) ادوارد زولارز پیشنهاد می‌کند که دامنه بسیار گسترده آنها ممکن است در آینده ای نه چندان دور محدود شود.

نیکلاس اشمیت، وکیل و شریک شرکت حقوقی اتریشی Wolf Theiss، با عبور از اقیانوس اطلس، انتظار دارد اتحادیه اروپا قانونی را در سال 2022 با هدف تبادل اطلاعات فرامرزی در مورد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال معرفی کند. این امر برای اطمینان از این است که دولت‌های ملی می‌توانند به طور مؤثرتری مالیات را از سود سرمایه‌ای حاصل از رمزنگاری جمع‌آوری کنند.

«اعلام شده بود که پیش‌نویس یک دستورالعمل در سه ماهه چهارم سال 2021 ارائه خواهد شد. از آنجایی که این اتفاق نیفتاد، احتمالاً می‌توانیم پیش‌نویس را در سه ماهه اول سال 2022 انتظار داشته باشیم.»

اشمیت پیشنهاد می‌کند که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا به احتمال زیاد باید اطلاعات خاصی را در مورد مشتریان خود جمع‌آوری کنند (مانند نام، آدرس، شماره شناسایی مالیات دهندگان، تراکنش‌های ارز دیجیتال انجام‌شده، و موجودی ارزهای دیجیتال).

سپس این اطلاعات در اختیار مقامات مالیاتی کشور اصلی مشتری قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، اگر یک مشتری آلمانی از یک صرافی ارز دیجیتال اتریشی استفاده می‌کند، مقامات مالیاتی آلمان می‌توانند از اطلاعات دریافتی از اتریش برای بررسی اینکه آیا مالیات دهندگان آلمانی به تعهدات گزارش مالیاتی آلمان خود عمل کرده اند یا خیر، استفاده کنند.

به عبارت دیگر، روند اصلی مالیات برای سال 2022 این خواهد بود که معامله‌گران ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در نهایت مجبور به پرداخت آن خواهند شد، زیرا دولت‌ها متوجه می‌شوند که در تلاش برای پنهان کردن سود هستند.

قوانین مالیاتی جدید

جدای از افزایش الزامات گزارش دهی، ممکن است کشورهای بیشتری را نیز ببینیم که قوانین مالیاتی کاملاً جدیدی را برای کریپتو معرفی می‌کنند، عمدتاً به این دلیل که بسیاری از کشورها تا به امروز چنین قوانینی را تدوین نکرده اند. همانطور که مشخص است، اکثر کشورها قوانین مالیاتی خاصی ندارند و فقط راهنمایی‌های بسیار سطحی در مورد تراکنش‌های کریپتو صادر کرده اند. من انتظار دارم که اکثر کشورها در سال 2022 با مالیات بر کریپتوها مقابله کنند.

به عنوان مثال، اشمیت توضیح می دهد که اتریش در سال 2022 قوانین مالیاتی کاملاً جدیدی را دریافت می‌کند، با رژیم جدید که قرار است با دارایی های رمزنگاری شده مانند سهام رفتار کند و 27.5٪ مالیات بر عایدی سرمایه را بر آنها اعمال کند. تراکنش‌های کریپتو به کریپتو دیگر باعث مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند و سهام‌داری به طور مشابه از مالیات معاف می‌شود. از سوی دیگر، مالیات خروج اکنون دارایی‌های رمزنگاری شده را نیز پوشش می دهد.
قوانین جدید فقط به اروپا محدود نخواهد شد. در ماه اکتبر، کمیته سنا استرالیا به عنوان مرکز فناوری و مالی (ATFC) مجموعه‌ای از قوانین جدید را برای صنعت کریپتو پیشنهاد کرد. از جمله قوانین مالیاتی به‌روز شده که شفافیت را برای انواع جدید دارایی‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کریپتو فراهم می‌کند (مانند امور مالی غیرمتمرکز).

تایلند قصد دارد امسال 15 درصد مالیات بر عایدی سرمایه را بر سود ارزهای دیجیتال اعمال کند. در حالی که کره جنوبی مالیات مشابه 20 درصدی را اعمال خواهد کرد، اگرچه تا سال 2023 اجرایی نخواهد شد.

صرف نظر از این، چنین حرکاتی نشان می‌دهد که دولت‌های جهان بخش زیادی از سال 2022 را صرف هزینه‌های زیادی می‌کنند تا مطمئن شوند؛ درصد قابل توجهی از سودی که معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دست آورده‌اند را دریافت خواهند کرد و اگر کریپتو واقعاً بخواهد مشروعیت پیدا کند و پذیرش جریان اصلی را جذب کند، باید با الزامات گزارش‌دهی جدید و قوانین مالیاتی مطابقت داشته باشد.

آینده: مالیات بر ثروت کریپتو؟

با نگاهی به آینده‌ای دورتر، یکی از نظردهنده‌ها پیشنهاد می‌کند که در نقطه‌ای مشخص، حتی ممکن است، شاهد تلاش دولت‌ها برای مالیات بر ثروت مبتنی بر رمزارز قبل از تبدیل شدن به فیات باشیم. این به این دلیل است که همانطور که فیلیپ سندنر از مرکز بلاکچین مدرسه فرانکفورت توضیح می‌دهد، تعداد فزاینده‌ای از بیت‌کوین (BTC) و سرمایه‌گذاران کریپتو می‌خواهند کریپتو را نگه دارند و دیگر هرگز آن را نفروشند.این امر منجر به ثروتی می شود که مالیات بر آن تعلق نمی گیرد؛ مگر اینکه رژیم مالیاتی جدیدی برای مالیات بر ثروت معرفی کنید. بنابراین، ما این سوال را خواهیم دید که آیا حتی اگر عایدی محقق نشده باشد، آیا باید از ثروت مالیات گرفت؟

سندنر پیشنهاد می‌کند که چنین سناریویی قابل قبول است و حتی اگر مستلزم راه‌اندازی ثبت ثروت برای هر ساکن در یک کشور خاص باشد، این امکان وجود دارد. برخی از کشورها این کار را انجام می دهند (مثلاً سوئیس) و کار می‌کند. منصفانه هم هست. اما این یک تغییر بزرگ در رژیم مالیاتی است،” او به Cryptonews.com گفت: “ممکن است یک احتمال دور به نظر برسد، اما در زمانی که درخواست‌ها برای مالیات بر ثروت عمومی در حال افزایش است، ممکن است، روزی این اتفاق بیفتد.

نظر شما در رابطه با اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال چیست؟
دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x