آموزش پنکیک سواپ؛ از ثبت نام تا خرید و فروش در Pancakeswap

این روزها در دنیای ارز دیجیتال کمتر کسی را می‌بینیم که نام صرافی پنکیک سواپ را نشنیده باشد. صرافی Pancakeswap یکی از اکسچنج‌های غیرمتمرکز در شبکه بایننس اسمارت چین است که ویژگی‌های فوق‌العاده آن توجه بسیاری از تریدرها را به خود جلب کرده است. شاید به همین دلیل باشد که امروز نام پنکیک سواپ در بالای لیست پرمعامله‌ترین صرافی‌ها را مشاهده می‌کنیم. اگر شما نیز این صرافی محبوب را انتخاب کرده‌اید، با ما در این متن همراه شوید و صفر تا صد آموزش پنکیک سواپ را بخوانید. در انتهای این مقاله با تمام قسمت‌های این صرافی غیرمتمرکز آشنا خواهید شد.

معرفی صرافی پنکیک سواپ

این پلتفرم در سپتامبر 2020 توسط گروهی ناشناس راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی حجم معاملات آن به مقدار قابل توجهی رسید. همین موضوع موسسان صرافی پنکیک سواپ را تشویق به آپدیت‌های جدید کرد که پس از هر کدام از آن‌ها شاهد امکانات و ویژگی‌های جدید زیادی بودیم.

Pancakeswap نه تنها به خاطر رابط کاربری مناسب و امکانات فراوان جهت ترید، بلکه به دلیل پشتیبانی از بیش از 1600 کوین و 9000 جفت معاملاتی کاربران خود را وفادار نگه داشته است. شاید برای شما نیز جالب باشد که حجم معاملات در صرافی پنکیک سواپ بیش از 100 میلیون دلار در هر 24 ساعت است. از طرف دیگر این شبکه برخلاف شبکه اتریوم کارمزد پایین و سرعت بالایی دارد و این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال فراوان تریدرها از این صرافی بود.

از آن‌جایی که پنکیک سواپ مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین است، امکان ترید ایمن بایننس کوین و طیف گسترده‌ای از توکن‌های BEP-20 در آن وجود دارد. تمام معاملات در این صرافی به‌صورت خودکار از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود و از این‌رو ریسک معاملات در این صرافی بسیار پایین است. این صرافی از الگوریتم بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند؛ به این ترتیب کاربران پنکیک سواپ به جای معامله مستقیم با یک شخص با استخر نقدینگی طرف هستند.

در الگوریتم AMM توکن‌ها براساس عرضه و تقاضا به صورت خودکار قیمت‌گذاری می‌شود.

 

 

 

رمزارز اختصاصی صرافی پنکیک سواپ

کیک (Cake) – طراحی شده توسط استانداردهای BEP-20 – ارز پنکیک سواپ است که به‌صورت اختصاصی ساخته شده و می‌تواند بی‌نهایت عرضه داشته باشد. این توکن در پلتفرم‌هایی مانند بایننس، FTX و Tokyocrypto نیز معامله می‌شود. از توکن کیک برای اهداف مختلفی از جمله استیکینگ، کشت سود، لاتاری و رای‌گیری نیز استفاده می‌شود که در ادامه هر یک از این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

تصویر ارز پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ برای ایرانیان

به عنوان یک ایرانی اولین سوالی که پس از شناخت صرافی‌ها به ذهنمان می‌رسد این است که آیا این پلتفرم محدودیتی برای ما دارد یا خیر؟ باید بدانید که پنکیک سواپ نیز مانند بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی در ابتدا هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی خود نداشت، اما از تاریخ 18 اسفند سال 1400 امکانات خود را برای کاربران چند کشور محدود کرد که نام ایران نیز در این لیست بود.

به همین دلیل اگر به تازگی می‌خواهید در این صرافی ثبت نام کنید، باید بدانید که ورود به صرافی پنکیک سواپ برای ایرانیان با آی پی ایران ممکن نیست. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا راه‌های زیادی برای دور زدن این محدودیت با استفاده از آی پی های ثابت وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها از کاربری آسان و امکانات ویژه پنکیک سواپ لذت ببرید. اما اگر نمی‌خواهید خود را درگیر این مسائل کنید، صرافی کوینکس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام در کوینکس

ویژگی‌ها و مزایای صرافی پنکیک سواپ

پیش از ورود به صرافی Pancakeswap احتمالا به دنبال دلایل قوی برای ثبت نام در این صرافی هستید. پنکیک سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز با DEX بسیار قوی است که امکانات فوق‌العاده‌اش آن را به یکی از برترین‌ها در BSC تبدیل می‌کند. در این بخش از آموزش پنکیک سواپ به تعدادی از ویژگی‌های این صرافی اشاره می‌کنیم:

  • امکان معامله مستقیم ارزهای دیجیتال با استاندارد BEP-20
  • کارمزد کمتر و تراکنش‌های سریع‌تر نسبت به شبکه اتریوم
  • حل مشکل نقدینگی ارزهای دیجیتال در بخش دیفای
  • عدم نیاز به احراز هویت
  • معامله توکن‌های BEP-20
  • استیک توکن‌های LP و به‌دست‌آوردن کیک
  • پشتیبانی از همه راه‌حل‌های بخش دیفای
  • به‌دست‌آوردن ارزهای بیشتر با استیک کردن توکن کیک

در کنار این ویژگی‌ها مزایای زیر نیز به رشد چشمگیر این صرافی کمک کرده‌اند:

  • سرعت بالای تراکنش
  • کارمزد کمتر نسبت به سایر صرافی‌های راه‌اندازی شده با شبکه اتریوم
  • عدم نیاز به KYC

آموزش ثبت نام در صرافی پنکیک سواپ در دو گام

پیش از هر چیز باید بدانید که برای ثبت نام در صرافی Pancakeswap نیاز به ارسال مدارک هویتی ندارید. اما ماجرا آن‌جایی جالب می‌شود که پس از ورود به صرافی پنکیک سواپ حتی گزینه‌ای به نام ثبت نام نیز مشاهده نمی‌کنید؛ زیرا با صرافی غیرمتمرکز طرف هستید. بنابراین کافی است برای شروع ولت خود را به این صرافی متصل کرده و کار با آن را آغاز کنید. در ادامه مرحله‌به‌مرحله شروع کار با این صرافی را به شما آموزش می‌دهیم.

گام اول؛ انتخاب کیف پول مناسب

پیش از آموزش پنکیک سواپ و ثبت نام در این صرافی ابتدا باید کیف پول دیجیتالی که از شبکه BNB پشتیبانی کرده، انتخاب و دانلود کنید. یادتان باشد کیف پول‌ها هم برای دسکتاپ و هم گوشی‌های همراه در دسترس هستند. هر کاربر باید کیف پولی را انتخاب کند که با نیازهای او مطابقت داشته باشد.

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال به همراه راهنمای انتخاب را در یورپی مطالعه کنید. البته فراموش نکنید که صرافی پنکیک سواپ باید از ولت مورد نظرتان پشتیبانی کند. در ادامه به برخی از ولت‌های ارز دیجیتال قابل اتصال به پنکیک سواپ اشاره می‌کنیم:

  • MathWallet
  • Metamask
  • Binance Chain Walllet
  • TokenPocket
  • Trust Wallet

گام دوم؛ اتصال کیف پول به پنکیک سواپ

از آن جایی که تراست ولت در میان ایرانیان بسیار محبوب است و بسیاری از کاربران ایرانی از این ولت ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، در ادامه آموزش اتصال تراست والت به صرافی پنکیک سواپ را برای شما می‌گذاریم.

1. اپلیکیشن تراست ولت را نصب کرده و حساب خود را توکن‌های BNB شارژ کنید؛ به این منظور می‌توانید توکن‌های BNB را به صورت مستقیم از صرافی بایننس یا صرافی یورپی خریداری کرده و به ولت خود انتقال دهید؛

2. پس از باز کردن برنامه گزینه DApps را انتخاب کنید؛

3. حال در بخش popular باید نام صرافی را انتخاب کنید که ولت شما به صرافی متصل شود.

گزینه DApps در گوشی آیفون به نام Browser است که باید ابتدا نصب شود. برای این کار باید عبارت Trust://Browser_enable را سرچ کرده و سپس آدرس موجود در پیغام ورودی را در کیف پول باز کرد. در نتیجه Browser در گوشی آیفون نصب می‌شود. در مرحله آخر با کلیک روی گزینه connet در صرافی و انتخاب کیف پول می‌توان به آن متصل شد.

4. در مرحله آخر نیز به منظور اتصال ولت ارز دیجیتال باید به صفحه اصلی سایت پنکیک سواپ به آدرس https://pancakeswap.finance/ بروید و با کلیک بر گزینه Connect wallet ولت خود را انتخاب کنید. سپس دارایی BNB شما به کیف پولتان در پنکیک سواپ انتقال می‌یابد.

نحوه خرید و فروش در پنکیک سواپ

معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی Pancakeswap بدون واسطه و به‌صورت مستقیم است. اما باید توجه داشت که در این صرافی فقط می‌توان توکن‌های استاندارد BEP-20 را به یکدیگر تبدیل کرد. زیرا این صرافی بر اسمارت چین بایننس راه‌اندازی شده است؛ در نتیجه نمی‌توان توکن‌های شبکه‌های دیگری مانند اتریوم را در این صرافی تبدیل کرد.

از این رو اولین قدم برای خرید و فروش در صرافی پنکیک سواپ خرید یکی از ارزهای شبکه BEP-20 است. این ارزها را می‌توانید از صرافی‌های معتبر ایرانی مانند یورپی خریداری کنید و سپس به کیف پول خود انتقال دهید. پس از آن راه ورود و خرید از پنکیک سواپ برای شما باز خواهد شد؛ کافی است که مراحل زیر را یک‌به‌یک پیش ببرید:

  • پس از ورود به صرافی پنکیک سوآپ روی گزینه trade کلیک کرده و پس از آن exchange را انتخاب کنید؛
  • با استفاده از گزینه connect در قسمت راست و بالای صفحه کیف پول خود را انتخاب کنید؛
  • پس از کلیک بر گزینه connect به کیف پول خود متصل می‌شوید؛

راهنمای خرید و فروش در صرافی پنکیک سواپ

  • بعدازاین مرحله در قسمت exchange رمزارزهای خود را انتخاب کرده و مبادله را با تب “swap” انجام دهید.

تصویر مرحله انتخاب ارز در خرید و فروش پنکیک سواپ

تامین نقدینگی در پنکیک سواپ

در پنکیک سوآپ تبدیل توکن‌ها و تامین نقدینگی توسط خود کاربر و بدون واسطه انجام می‌شود. کاربران می‌توانند معاملات ارزهای دیجیتال را با استفاده از استخرهای نقدینگی که توسط خود کاربر تولید شده است، انجام دهند. در لیکوئیدیتی در پنکیک سواپ دارایی کاربران با مجموعه مورداستفاده برای معاملات مبادله‌ای افزایش می‌یابد.

در این قسمت از آموزش پنکیک سوآپ، مراحل دقیق تامین نقدینگی یا همان Liquidity را آورده‌ایم:

  • بر گزینه connect کلیک کرده و کیف پول دیجیتال خود را متصل کنید؛
  • از منوی سمت چپ گزینه trade را انتخاب کنید؛
  • به تب liquidity بروید و بر گزینه add liquidityکلیک کنید؛
  • توکن‌های موردنظرتان را جهت اضافه‌کردن به استخر نقدینگی انتخاب نمایید؛

در انتخاب توکن‌ها باید سراغ ارزهایی بروید که در کیف پول ارز دیجیتال شما موجود باشد. همچنین باید دو توکنی را انتخاب کنید که ارزش دلاری آن‌ها با یکدیگر برابر باشند.

آموزش تصویری اضافه کردن توکن به استخر نقدینگی در بخش لیکوئیدیتی پنکیک سواپ

  • حال با کلیک بر گزینه Supply نقدینگی را فعال کنید؛
  • در این مرحله میزان توکن‌های LP در ولت ارز دیجیتال را به شما نمایش داده می‌شود؛
  • سپس پیامی از سوی ولت شما ارسال می‌شود که باید تایید شود. به منظور تایید معاملات مربوط به قفل‌کردن توکن‌های جفت بر گزینه Confirm Supplyباید کلیک کنید.

آموزش تصویری قفل کردن جفت توکن ها در بخش نقدینگی پنکیک سواپ

از توکن‌های LP می‌توان در کشت سود PancakeSwap نیز استفاده کرد.

 

 

 

مراحل برداشت از استخر

در این قسمت از آموزش پنکیک سواپ نحوه خارج‌کردن سپرده از استخر را به‌صورت مراحل دقیق برای شما بیان کرده‌ایم:

  • کلیک روی گزینه liquidity در قسمت Trade
  • مشخص‌کردن هر دو ارز موردنظر و انتخاب گزینه Enable CAKE
  • کلیک بر گزینه confirm
  • تایید درخواست و کلیک بر گزینه remove

آموزش تصویری برداشت از استخر نقدینگی در پنکیک سواپ

استیکینگ در صرافی پنکیک سواپ

دریافت پاداش یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های هر صرافی است؛ پنکیک سواپ نیز امتیازات این بخش را با نام استیکینگ یا Staking در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این صرافی قفل‌کردن توکن‌ها و دریافت پاداش از این طریق یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد محسوب می‌شود.

ساده‌ترین راه برای دریافت توکن‌های رایگان در صرافی Pancakeswap قراردادن توکن‌های کیک در استخرهای شربت (syrup pools) است که در مقابل آن توکن‌های موجود در شبکه بایننس را دریافت می‌کنند. اما چگونه می‌توان از بخش استیکینگ پنکیک سواپ کسب درآمد کرد؟ در ادامه این بخش را گام‌به‌گام به شما آموزش می‌دهیم:

  • برای شروع ابتدا باید از طریق منو پنکیک سوآپ گزینه earn را انتخاب کنید؛
  • در این مرحله استخرها برای شما نمایش داده می‌شود که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛

ر این صفحه دو تب Live و Finished وجود دارد. قسمت Live نشان‌دهنده استخرهای فعال است و گزینه Finished استخرهایی که زمان استیک آن‌ها به پایان رسیده را نشان می‌دهد. با فعال‌کردن گزینه Staked only فرد استخرهایی را که در آن‌ها کیک استیک کرده‌اند، مشاهده می‌کند.
  • از طریق گزینه Approve cake، مقدار کیک را مشخص کنید.
  • پس از انجام فرایند استیک کردن، دریافت پاداش شروع می‌شود.
  • با کلیک بر گزینه harvest توکن‌ها را از استخر خارج کنید.

نحوه استیک کردن در فارم‌ها FARMS

کاربران در بخش liquidity پنکیک سواپ توکن‌های LP را به دست می‌آورند. سپس این توکن‌ها را در farm استیک کرده و پاداشی به‌صورت توکن‌های کیک cake دریافت می‌کنند. کاربر برای شروع استیک کردن توکن‌های LP باید از مواردی اطلاع داشته باشد که در این قسمت آموزش پنکیک سوآپ، آن‌ها برای شما توضیح می‌دهیم:

  • گزینه Farms در منو سمت چپ را انتخاب کنید
  • در این صفحه فارم‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که برای انتخاب یکی از آن‌ها باید در قسمت detail بر گزینه Get cake-bnb LP کلیک کنید.

آموزش تصویری استیکینگ در بخش فارش پنکیک سواپ

  • حال باید توکن‌های موردنظرتان برای سرمایه‌گذاری را برگزینید.
  • در نهایت با کلیک روی گزینه confirm پیامی از سوی ولت برای شما ارسال می‌شود که با تایید آن کارتان به اتمام می‌رسد.

نحوه استیک کردن در فارم‌ها FARMS

ییلد فارمینگ (yield farming) یا مزارع کشت سود در پنکیک سواپ چیست؟

کشت سود به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از استیک کردن توکن‌های LP، توکن cake به دست بیاورند و از این صرافی پشتیبانی کنند. پاداش‌های ییلدفارمینگ نسبت به استخرهای syrup بسیار بیشتر است و ییلدفارمرها (yield farmer) می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های مختلف و جابه‌جایی ارزها بین پلتفرم‌ها میزان سود خود را تا حد زیادی افزایش دهند. به همین دلیل است که این بخش در صرافی پنکیک سواپ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند.

مفهوم lottery در پنکیک سواپ

دریافت توکن کیک از طریق بخت‌آزمایی که هر 12 ساعت انجام می‌شود را Lottery می‌گویند. هر فردی می‌تواند بلیت را تهیه کرده و در آن شرکت کند؛ بنابراین این بخش محدودیت ورودی ندارد ولی در هر خرید فقط پ100 بلیت باید خریداری کرد. با تهیه بلیت فرد کد شش رقمی دریافت می‌کند و هرچقدر اعداد بیشتری مشابه کد برنده باشد، جوایز نیز بیشتر است.

NFTها در صرافی پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ نیز با راه‌اندازی بازار این توکن‌ها فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده است. برای شروع راه‌اندازی، این صرافی NFTهای مخصوصی به نام PancakeSquad را راه‌اندازی کرده است.

شرکت در IFO پنکیک سواپ

اگر قصد خرید ارزهای جدید قبل از عمومی شدن آن‌ها را دارید، بعد از قفل کردن هر جفت توکن، IFO را برای خود فعال کنید. IFO همان عرضه اولیه فارمینگ است که در این قسمت از آموزش پنکیک سوآپ، شرایط شرکت در IFO را آورده‌ایم:

  • ابتدا برای شروع باید توکن کیک داشته باشید.
  • توکن کیک را در استخرهای شربت (syrup pools) قفل کنید تا icake به دست بیاورید.
  • از توکن‌های خود برای خرید هنگام فروش زنده استفاده کنید.
  • بعد از اتمام IFO توکن‌های خریداری شده را بردارید.

آموزش تصویری شرکت در IFO صرافی پنکیک سواپ

آیا سرمایه‌گذاری در پنکیک سوآپ ارزش دارد؟

فضای ابزارهای مالی غیرمتمرکز – دیفای (DeFi) – به‌سرعت زیادی درحال‌توسعه است و ابزارهای جدیدی برای راحت‌تر شدن کار با توکن‌ها دیفای در حال ظهور هستند. کیک (Cake) یکی از پروژه‌های دیفای با سریع‌ترین نرخ رشد است. اما باید توجه داشت که پیش‌بینی بازارهای ارز دیجیتال غیرممکن بوده و هر زمان ممکن است اتفاقی رخ‌داده و قیمت‌ها تحت تاثیر قرار دهد.

پس قبل از سرمایه‌گذاری بهتر است، آموزش پنکیک سوآپ و سایر صرافی‌ها را مشاهده کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید. در حال حاضر کیک درحال‌رشد بوده و قابلیت‌های آن در حال افزایش است، پس یک سرمایه‌گذاری خوب به‌حساب می‌آید.

ریسک‌های استفاده از صرافی پنکیک سواپ

درست است که پنکیک سواپ موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اختیارتان قرار می‌دهد، اما آن روی سکه این صرافی نیز ریسک‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید. به عنوان مثال، در فارم یا کشت سود ریسک‌هایی وجود دارد که در صورت حرکت اشتباه ممکن است سرمایه کاربران از دست برود.

همچنین در صورت وجود باگ یا اشکال در کدهای برنامه‌نویسی ممکن است هکرها سرمایه کاربران را به سرقت ببرند. خطر DNS نیز از ریسک‌های احتمالی در این بخش است که کاربران را به سایت اشتباه هدایت کرده و باعث شود اطلاعات مهم کاربر در اختیار هکرها قرار بگیرد.

کلام آخر

صرافی پنکیک سوآپ امکانات و مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همین امر باعث محبوبیت چشمگیر آن بین کاربران شده است. از طرفی هم رمزارز اختصاصی این صرافی – کیک (cake) به‌سرعت درحال‌رشد است و یکی از سرمایه‌گذاری‌های عالی به شمار می‌رود. شما نیز می‌توانید با آموزش پنکیک سواپ و آشنایی با بخش‌های مختلف آن خرید و فروش ارزهای دیجیتال را شروع کنید. برای شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید به سایت urpay.ir مراجعه کرده و از خدمات سایت بهره ببرید.

سوالات متداول

پنکیک سوآپ چیست؟

یک صرافی غیرمتمرکز راه اندازی شده با سرعت رشد چشمگیری است که امکان ترید امن بایننس کوین وتوکن های BEP-20 را برای افراد فراهم می‌کند.

ارز پنکیک سوآپ چیست؟

ارز اختصاصی صرافی پنکیک سوآپ کیک (Cake) است که در حال حاضر در حال رشد سریعی بوده و آینده سرمایه گذاری خوبی پیش رو دارد.

آیا پنکیک سوآپ احراز هویت دارد؟

این صرافی غیر متمرکز نیاز به ارسال مدارک هویتی و شخصی زیادی نداشته و افراد در هر جای دنیا می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

آیا دانلود صرافی pancakeswap ممکن است؟

این سایت دارای اپلیکیشن خود است که کاربران با مراجعه به سایت می توانند آن را دانلود و نصب کنند.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x