معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال به همراه راهنمای انتخاب

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال دغدغه‌ای همیشگی برای تازه‌واردان و حتی افراد حرفه‌ای در حوزه ارز دیجیتال بوده است. اینکه امن‌ترین ولت ارز دیجیتال را انتخاب کنید، در مدیریت سرمایه و حفظ امنیت آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین با وجود والت‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت، این شما هستید که باید بگویید چه نکاتی برایتان مهم‌تر است.

اگر تازه‌کار باشید، احتمالا انتخاب از میان چند کیف پول ارز دیجیتال برایتان کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل امروز بهترین برندها از ولت‌های گرم و سرد را همراه با مزایای آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم. بدون شک در انتهای مقاله با آگاهی کامل یکی از بهترین ولت های ارز دیجیتال را انتخاب خواهید کرد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید

پیش از هر چیز باید بدانید که ولت‌های ارز دیجیتال به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال است؛ زیرا کلیدهای خصوصی کیف پول را به صورت فیزیکی در اختیار کاربر می‌گذارد.

اگر سرمایه زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال دارید، ولت سرد امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای شماست.

در نقطه مقابل کیف پول‌های گرم قرار دارد. علت این نام‌گذاری لزوم وجود اتصال به اینترنت جهت انجام تراکنش‌ها است. ولت‌های موبایل، تحت وب و دسکتاپ از انواع کیف پول‌های داغ محسوب می‌شوند. داغ بودن به معنای امکان ارتباط کلیدهای خصوصی با فضای آنلاین است. همچنین انواع ولت‌های موبایل و دسکتاپ وجود دارند که دسترسی راحت‌تر به تراکنش ارزی را برای کاربران را فراهم می‌کنند.

کیف پول‌های داغ برای استفاده روزمره، انجام معامله و سرمایه‌گذاری‌های کوچک یا متوسط بهترین گزینه هستند.

به این منظور توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال در معاملات ارزی را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند که انواع کیف پول‌ها و تفاوت آن‌ها را بشناسید. اما اگر شناخت نسبی در این مورد دارید، با ما در ادامه این مقاله با معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران همراه باشید.

بهترین ولت های ارز دیجیتال سرد

کیف پول سخت‌افزاری از بهترین کیف پول ارز دیجیتال خارجی به‌شمار می‌آید که به‌واسطه آفلاین و فیزیکی بودن توجه کاربران را به خود جلب کرده است. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتر شبیه فلش USB یا قطعات کوچک با طرح‌های مختلف هستند که احتمال هک شدن را تقریبا به صفر می‌رسانند. بیایید نگاهی به بهترین مدل‌های این ولت‌ها بیندازیم.

ولت لجر نانو اس پلاس

لجر یکی از بهترین ولت های ارز دیجیتال

یکی از معروف‌ترین برندهای کیف پول سخت فزاری لجر است. شرکت فرانسوی لجر در حال حاضر بازار ولت‌های سرد را در دست دارد. مهم‌ترین قابلیت این ولت‌ها امنیت آن است، به‌این ترتیب اگر جعبه این کیف‌ها از قبل باز نشده باشد، مطمئن خواهید بود که هیچ فردی آن را هک نمی‌کند.

درواقع با انتخاب این کیف پول احتمال از بین رفتن اطلاعات ارزی‌تان به صفر می‌رسد. شرکت لجر سه مدل کیف پول معرفی کرده که در میان آن‌ها Ledger Nano S+ نسخه توسعه یافته مدل لجر نانو اس بوده که کیفیت و امکانات آن تا حد زیادی به مدل لجر نانو ایکس نزدیک شده است.

از جمله ویژگی‌های ارتقا یافته در این مدل می‌توان به صفحه نمایش بزرگتر و شفاف‌تر، رابط کاربری بهتر، پشتیبانی از فناوری چند امضایی و البته حافظه بیشتر اشاره کرد.

لجر نانو اس پلاس یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال مدلی با ویژگی‌های عالی و قیمت متوسط هستند.

کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس

به جرات می‌توان گفت بهترین کیف پول ارز دیجیتال سرد برای افراد متخصص در حوزه ارز دیجیتال Ledger Nano X است. امنیت این کیف پول به صورت دولایه تامین شده و کلیدهای خصوصی در امن‌ترین حالت خود ذخیره می‌شود. بنابراین امکان هک این کیف پول تقریبا صفر است. از امکانات فوق‌العاده این مدل به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت نصب 100 برنامه بلاکچین
  • صفحه نمایش بزرگ
  • امکان اتصال به بلوتوث و دسترسی آسان با تلفن همراه
  • پشتیبانی از دستگاه‌های اندروید و iOS علاوه‌بر ویندوز، لینوکس و مک

کیف پول ارز دیجیتال ترزور T

ترزور از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

جالب است بدانید که ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین است و البته امروز نیز برندی نام‌آشنا در کنار برند لجر به‌شمار می‌آید. اگرچه این ولت در دست کیف پول‌های سخت افزاری قرار می‌گیرد، اما راحتی استفاده از آن درست مانند کیف پول‌های گرم است.

کیف پول ترزور مدل Trezor T به نمایشگر لمسی و بزرگ مجهز است که وجه تمایز آن را با مدل ترزور وان به رخ می‌کشد. کیف پول‌های ترزور در مقابل سرقت‌های فیزیکی و مجازی امنیت فوق‌العاده بالایی دارند؛ به‌گونه‌ای که حتی با اتصال به کامپیوتر آلوده نیز دارایی‌های شما به خطر نمی‌افتد.

البته در ترزور تی از فناوری Trezor Core استفاده شده است که امنیت آن را نسبت به مدل ترزور وان به مقدار قابل توجهی بالاتر می‌برد. بنابراین اگر از هک شدن کیف پول ارز دیجیتال خود هراس دارید، ترزور T را انتخاب کنید. علاوه‌بر امنیت باید بدانید که این ولت از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند و درعین حال فیزیک کوچک و سبکی دارد. نکته قابل توجه در مورد این برند این است که با بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری سازگاری دارد.

ولت الیپال تایتان

در میان نام‌های کیف پول ارز دیجیتال معتبر، الیپال تایتان را نباید جا انداخت. در برند الیپال امنیت حرف اول را می‌زند؛ به همین دلیل امکان اتصال این ولت ارز دیجیتال امن از طریق سیم و به صورت فیزیکی به دستگاه‌های دیگر وجود ندارد. به محض خرید الیپال تایتان علاوه‌بر صفحه نمایش لمسی رنگی و بزرگ آن، دوربین کوچکی در بدنه این ولت توجه شما را جلب می‌کند.

این دوربین وظیفه تایید و امضا تمام تراکنش‌های شما از طریق QR کد را برعهده دارد. همین ویژگی‌ها افرادی را که به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال امن و معتبر هستند را به خرید کیف پول الیپال تایتان تشویق می‌کند.

والت سیف پال S1

سیف پال؛ بهترین کیف پول ارز دیجیتال خارجی

احتمالا نام کیف پول سخت افزاری safepal تا به حال به گوش شما نخورده باشد، اما باید بدانید این کیف پول که توسط بایننس به دنیای ارز دیجیتال معرفی شد، امروز یکی از گزینه‌های مطرح برای تریدرها است. به خصوص کسانی که فعالیت‌های حوزه ارز دیجیتال خود را به صرافی بایننس محدود کرده‌اند، نباید به‌راحتی از خرید کیف پول سخت افزاری سیف پال اس وان بگذرند.

این کیف پول بدون دخالت هیچ سیمی به گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها وصل می‌شود و از این طریق امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربر فراهم می‌کند. این ولت ارز دیجیتال 20 شبکه بلاکچین را پوشش می‌دهد و از بیش از 10 هزار ارز پشتیبانی می‌کند.

اما مهمترین مسئله در انتخاب بهترین ولت های ارز دیجیتال امنیت آن است؛ ولت سیف پال S1 از سیستم امنیتی خودتخریبی در صورت بروز حملات آفلاین بروت فورس بهره می‌برد. به همین دلیل می‌توان گفت اگر از هک کیف پول ارز دیجیتال خود هراس دارید، این ولت به خوبی از دارایی‌هایتان محافطت خواهد کرد.

کیف پول ارز دیجیتال کول ولت پرو

در حقیقت کول ولت پرو نسخه به‌روز شده از کیف پول کول ولت اس است که در سال 2021 معرفی شد. این ولت ارز دیجیتال معتبر یکی از بهترین گزینه‌ها برای تریدرهای حرفه‌ای است؛ اما چرا؟ این کیف پول سخت افزاری NFTها و DeFiها پشتیبانی کرده و امکان استیک را برای تریدرها فراهم می‌کند. به همین دلیل شاید بتوان گفت کول ولت پرو جامع ترین کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

کول ولت پرو به شکل کارت اعتباری است که صفحه نمایش کوچکی دارد. به منظور انجام تراکنش‌های خود تنها کافی است که کول ولت پرو را از طریق بلوتوث به گوشی همراه خود وصل کنید. به طور کلی این کیف پول ارز دیجیتال با وجود انعطاف‌پذیری، دوام و امنیت بالا محبوبیت بسیاری دارد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال گرم

اگر تازه‌کار هستید و نمی‌خواهید برای نگهداری ارزهای خود هزینه کنید، ولت‌های گرم گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند. در ادامه چند کیف پول ارز دیجیتال معتبر و مشهور را به شما معرفی می‌کنیم. برای داشتن هر کدام از این کیف پول‌ها کافی است آن را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

کیف پول متامسک

متامسک؛ کیف پول ارز دیجیتال معتبر

یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال که کاربران مختلف از آن استفاده می‌کنند، متامسک است. امکان استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال معتبر نه تنها در اندروید و ios وجود دارد، بلکه در فایرفاکس و کروم نیز قابل استفاده است. شاید به همین دلیل باشد که کاربران زیادی به این ولت ارز دیجیتال تا به امروز وفادار مانده‌اند.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال متامسک برای اندروید، ios و کروم

البته در روی دیگر این ویژگی مثبت عیب این ولت را می‌بینیم؛ از آن جایی که متامسک نسخه کروم نیز دارد، احتمال هک آن نسبت به سایر ولت‌های ارز دیجیتال بیشتر است. البته شما می‌توانید تنها از نسخه‌های اندروید و آی او اس این ولت استفاده کنید؛ در این صورت هیچ خطری دارایی‌هایتان را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال متامسک

کیف پول تراست والت

تراست ولت از بهترین ولت های ارز دیجیتال

تراست ولت یکی از بهترین ولت های ارز دیجیتال و البته از محبوب‌ترین‌ها نیز است. امروز این ولت بیش از ده میلیون نفر کاربر دارد که از کاربری ساده آن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که تراست ولت از سوی صرافی بایننس معرفی شد. از این‌رو امنیت ارزهای دیجیتال شما نیز از سوی این صرافی معتبر و بزرگ تامین می‌شود.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت

از آن‌جایی که بایننس تیم فنی و پشتیبانی قوی دارد، احتمال هک شدن ارزهای شما در این کیف پول نیز نزدیک به صفر است. آنچه که تراست ولت را از سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال متمایز می‌کند، ارائه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال گوناگون است. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده این ولت ارز دیجیتال به پشتیبانی آن از وب 3 اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با تراست ولت

کیف پول اتمیک ولت

اتمیک ولت بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

اگر به دنبال کیف پول ارز دیجیتال برای ویندوز، iOS، اندروید و مک هستید، اتمیک ولت بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این والت ارز دیجیتال از بیش از 500 ارز پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که این کیف پول صرافی خود را نیز راه‌اندازی کرده است. شاید به همین دلایل باشد که بیش از سه میلیون کاربر فعال دارد.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت

در مورد امنیت اتمیک ولت باید بدانید که کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شود. بنابراین تا زمانی که خود کاربر در رعایت مسائل امنیتی کوتاهی نکند، هیچ مشکل امنیتی رخ نخواهد داد.

کیف پول ارز دیجیتال کوینومی

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و آی او اس کوینومی است. امنیت در ولت کوینومی به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که از بازیابی 24 کلمه‌ای در این کیف پول استفاده کرده‌اند. اگرچه این مورد امنیت دارایی‌ها را بالا می‌برد، اما از طرفی نیز بازیابی کیف پول را سخت می‌کند که همین مورد نیز انتقاد بسیاری از کاربران را در پی دارد.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال کوینومی

البته در کنار بازیابی سخت نباید چشم بر سابقه امنیتی درخشان این کیف پول بست؛ از سال 2014 که کوینومی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده، حتی یک بار هک شدن این کیف پول گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول کوینومی

کیف پول ترون لینک پرو

کیف پول ارز دیجیتال ترون لینک پرو در لیست بهترین ولت ها

کیف پول ترون لینک پرو از تمام ارزهای مبتنی بر فضای بلاکچین ترون پشتیبانی می‌کند و دسترسی به این بلاکچین را نیز آسان کرده است. امنیت این کیف پول با رمزگذاری قوی جهت محافظت از دارایی‌های کاربر تامین می‌شود. اگرچه تیم پشتیبانی این ولت نیز محافظت و امنیت دارایی‌های کاربران را تنظیم می‌کنند، اما در میان کیف پول های ارز دیجیتال معتبر امنیت پایین‌تری دارد.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال ترون لینک پرو

با این وجود ترون لینک پرو همچنان یکی از محبوب‌ترین و بهترین ولت های ارز دیجیتال بوده که در سه نسخه اندروید، آی او اس و کروم اکستنشن قابل دانلود است. زیرا اگرچه کاربری ساده‌ای دارد، اما کاربران می‌توانند با استفاده از این ولت از فواید قراردادهای هوشمند بهره ببرند.

کیف پول اکسودوس

شاید بتوان اکسودوس را قوی ترین کیف پول ارز دیجیتال دانست؛ زیرا این ولت ارز دیجیتال با رابط کاربری زیبا و آسان خود به یکی از گزینه‌های ثابت در میان تازه‌واردان و افراد حرفه‌ای دنیای ارز دیجیتال تبدیل شده است. پشتیبانی اکسودوس از بیش از 100 رمزارز یکی دیگر از ویژگی‌های این ولت به شمار می‌آید.

دانلود کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس

این ولت ارز دیجیتال در نسخه‌های رومیزی برای سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و در نسخه‌های موبایل برای اندروید و ios در دسترس کاربران قرار دارد. در مورد امنیت این ولت نیز باید بدانید که اکسودوس با ترزور همکاری می‌کند؛ همین امر کافی است که اکسودوس را در لیست امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال مشاهده کنید. همکاری این دو برند به این معنا است که کاربران کیف پول‌های سخت افزاری ترزور می‌توانند از اکسودوس جهت مدیریت دارایی‌هایشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول اکسودوس

چند نکته مهم در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

تا به اینجای متن بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را در دو دسته سرد و گرم معرفی کردیم. اما واقعیت این است که شناخت کیف پول‌ها برای انتخاب یکی از آن‌ها کافی نیست. باید در مسیر انتخاب کیف پول ارز دیجیتال معتبر و امن شاخص‌های زیادی را مد نظر داشته باشید که در ادامه به شما می‌گوییم.

  • برند ولت‌ها: توصیه می‌کنیم سراغ برندهای متفرقه در خرید کیف پول‌های سخت افزاری و دانلود ولت‌های نرم‌افزاری نروید. حفظ دارایی‌های شما درگرو انتخاب از میان برندهای نام‌آشنا و مشهور است.
  • تعداد رمزارزهای قابل پشتیبانی: در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال باید بررسی کنید که ولت انتخابی از رمزارزهای موردنظرتان پشتیبانی می‌کند یا خیر.
  • امنیت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران دنیای ارز دیجیتال امنیت دارایی‌های آن‌ها است. اگر می‌خواهید از امنیت دارایی‌های خود مطمئن باشید، کیف پول‌های سرد بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.
  • فناوری ارتباطی قابل پشتیبانی: در خرید کیف پول‌های سخت افزاری باید قابلیت اتصال این ولت‌ها به نرم‌افزارهای مدیریت را بررسی کنید.
  • قیمت ولت ارز دیجیتال: آخرین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید، قیمت است. یادتان باشد که در بسیاری از موارد گران بودن دلیلی بر بهترین بودن نیست. اما از آن‌جا که بحث سر سرمایه و دارایی‌های شماست، در پرداخت هزینه خسیس نباشید.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله از نکاتی که باید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال معتبر بدانید تا نام و معرفی مختصری از بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای شما آورده‌ایم. حال نوبت شماست که یکی از این ولت های ارز دیجیتال را انتخاب کنید. اما به عنوان آخرین نکته یادتان باشد که برای خرید امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هیچ گزینه‌ای بهتر از ولت‌های سخت افزاری نیست.

یورپی در فروشگاه خود بهترین مدل‌ها از برندهای معتبر و شناخته شده این ولت‌ها را موجود دارد. کافی است سری به فروشگاه یورپی بزنید و یکی از این محصولات را سفارش دهید. به منظور اطمینان خاطر شما باید بگوییم که یورپی پشتیبانی 24 ساعته دارد و برای اطلاع از نحوه کار فروشگاه ما می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین ولت های ارز دیجیتال در دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند که در هر دسته چند کیف پول ارز دیجیتال معتبر قرار دارد.

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

ولت‌های سخت افزاری امن ترین و معتبرترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند. معمولا افرادی که دارایی در حوزه ارز دیجیتال دارند، این ولت‌ها را انتخاب می‌کنند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای تازه‌کارها کدام است؟

اگر به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اید، کیف پول‌های گرم بهترین گزینه پیش روی شما هستند.

1/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x