آموزش صرافی OKEX به‌طور جامع؛ از ثبت‌نام و احراز هویت تا واریز و برداشت

OKEX که به‌تازگی به OKX تغییر نام داده، یک صرافی بین‌المللی ارز دیجیتال با کارمزدهای پایین محسوب می‌شود که محبوبیت فراوانی در بین کاربران پیدا کرده است و آینده درخشانی دارد. به همین منظور آموزش صرافی okex قبل از شروع فعالیت برای کاربران ضروری است. در این مقاله به معرفی این اکسچنج و آموزش ثبت‌نام در صرافی OKEX و احراز هویت صرافی OKEX می‌پردازیم. همچنین نکاتی راجع به صرافی OKEX برای ایرانیان در اختیارتان می‌گذاریم.

معرفی صرافی OKEX

صرافی OKX یک شرکت فعال در حوزه ارز دیجیتال است که امکانات متنوع معاملاتی و مالی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. این کمپانی در کشور سیشل تأسیس شده و خدماتش را به تمام جهان به‌غیراز چند کشور ارائه می‌کند. این صرافی به دلیل کارمزدهای پایین و طیف گسترده خدمات می‌تواند انتخاب مناسبی برای تریدرها باشد.

افراد با ثبت‌نام صرافی اوککس این امکان را دارند که به‌راحتی به‌وسیله وب‌سایت یا اپ OKX، با ارز فیات یا کریپتو، ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. علاوه بر این کاربران این صرافی با شرکت در استیکینگ و سپرده‌گذاری در بخش مالی اوککس، می‌توانند به بازده بسیار مناسبی برسند.

صرافی OKEX در زمان نوشتن این مقاله در رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ، در جایگاه 11 قرار دارد؛ با این حساب می‌توان این اکسچنج را جز صرافی‌های معتبر به‌حساب آورد. در ادامه به بررسی شرایط این صرافی برای ایرانی‌ها و همچنین آموزش صرافی OKEX می‌پردازیم.

صرافی OKEX برای ایرانیان

اگر سری به وب‌سایت صرافی OKX بزنید متوجه می‌شوید که کاربران کشور ایران در کنار کشورهای هنگ‌کنگ، سنگاپور، کوبا، کره شمالی، کریمه، مالزی، سوریه، ایالات متحده آمریکا و تعدادی دیگر از کشورها، حق استفاده از این صرافی را ندارند. در این صورت کاربران ایرانی برای فعالیت در این صرافی باید از ابزار تغییر آی پی استفاده کنند که مبادا حسابشان توسط صرافی بلوکه شود. علاوه‌بر استفاده از ابزار تغییر آی پی، کاربران نیاز دارند با احراز هویت صرافی OKEX، اجازه استفاده از خدمات این صرافی را به دست بیاورند.

اما همان‌طور که می‌دانید افراد با مدارک شناسایی ایرانی نمی‌توانند در صرافی‌های خارجی احراز هویت کنند. بااین‌حال نگران نباشید؛ شما این امکان را دارید که از طریق یورپی اکانت خود را در اوککس وریفای کنید. کارشناسان صرافی یورپی با کمترین قیمت و به‌صورت تضمینی حساب شما را وریفای می‌کنند.

خرید اکانت وریفای شده صرافی OKX از یورپی

آموزش ثبت‌نام در صرافی OKEX

در شروع آموزش صرافی OKEX ابتدا به آموزش ثبت‌نام صرافی اوککس می‌پردازیم. در آغاز از طریق سایت https://www.okx.com وارد محیط این صرافی شوید. همچنین اگر کار با گوشی برای شما راحت‌تر است، از طریق اپ استور یا گوگل پلی اپ صرافی OKX را دانلود کنید. در ادامه مراحل افتتاح حساب در وبسایت این صرافی را به شما توضیح می‌دهیم.

1. در وب‌سایت اوککس در بالای صفحه روی Sign Up کلیک کنید که به محیط افتتاح حساب وارد شوید.

آموزش صرافی okex

2. به دلیل اینکه کاربران نمی‌توانند با شماره‌های ایرانی در این صرافی ثبت‌نام کنند، روی Email address بزنید که ثبت‌نامتان با ایمیل انجام شود. در ادامه مانند عکس زیر:

  • در باکس Email، ایمیلتان را وارد کنید.
  • در قسمت Password رمز عبوری برای خود اختصاص دهید.
  • اگر رفرال کد دارید، در بخش Referral code وارد کرده که از تخفیف کارمزد معاملات بهره‌مند شوید، در غیر این صورت چیزی وارد نکنید.

در انتها روی Sign up کلیک کنید.

ثبت‌نام در صرافی okex

3. در ادامه صرافی OKEX کدی به ایمیلتان ارسال می‌کند که در صورت واردکردن آن ثبت‌نام شما در این صرافی تکمیل می‌شود.

ثبت‌نام صرافی اوککس

آموزش احراز هویت صرافی OKEX

در ادامه مبحث آموزش صرافی okex به سراغ موضوع مهم احراز هویت می‌رویم. در حال حاضر صرافی OKEX بدون احراز هویت سطح 1، به افراد اجازه فعالیت نمی‌دهد. به همین منظور قبل از واریز وجه و شروع فعالیت نیاز دارید که وریفای اکانت یا KYC انجام دهید. برای احراز هویت سطح یک باید روی آواتار حساب کاربری بروید و روی Verification کلیک کنید.

صرافی okex برای ایرانیان

در مرحله بعد روی Individual account کلیک کنید که به محیط وریفیکیشن وارد شوید.

احراز هویت صرافی okex

در بخش بعد از شما می‌خواهد که کشورتان را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌بینید کشور ایران جز کشورهای موجود در لیست OKX نیست؛ بنابراین شما باید با مدارک هویتی از کشور دیگری احراز هویت کنید. همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم با خدمات وریفای حساب یورپی، به‌راحتی می‌توانید این مدارک هویتی را تهیه کنید. در مرحله بعد با ورود اطلاعات هویتی که از یورپی تهیه کردید، وریفای سطح 1 حساب شما انجام می‌شود.

آموزش واریز و برداشت صرافی OKEX

بعد از احراز هویت سطح اول برای شروع فعالیت در صرافی اوکی اکس نیاز دارید که به حسابتان در این صرافی ارز دیجیتال انتقال دهید. به همین منظور در ادامه آموزش صرافی OKEX به واریز و برداشت این اکسچنج می‌پردازیم.

واریز به صرافی OKEX

جهت واریز ارز دیجیتال به حساب OKX، در بالای صفحه روی Assets بروید و روی Deposit کلیک کنید. در مرحله بعد:

دانلود صرافی okex

  • رمزارز موردنظر و شبکه انتقال را همان‌طور که در عکس مشخص است انتخاب کنید و Continue را بزنید.

رتبه صرافی okex

  • در ادامه حسابی که می‌خواهید انتقال ارز به آن انجام شود، انتخاب کنید.
  • در نهایت صرافی آدرس کیف پول که می‌توانید به آن انتقال انجام دهید را به شما نشان می‌دهد.

تحریم صرافی okex

برداشت از صرافی OKEX

اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتالتان را از صرافی OKX برداشت کنید، در این قسمت و در ادامه آموزش صرافی OKEX به آن می‌پردازیم. جهت شروع در بالای صفحه روی Assets بروید و روی Withdraw کلیک کنید.

برداشت از صرافی okex

در این مرحله:

  • در بخش Select Crypto to Withdraw ارز دیجیتال مورد نظرتان را مشخص کنید.
  • در باکس Withdrawal Method برای این که انتقال در شبکه انجام شود On-Chain را انتخاب کنید.
  • در بخش Network شبکه انتقال را انتخاب کنید و Continue را بزنید.

آموزش صرافی okx

در صفحه بعد، برای برداشت از صرافی OKEX ، باید باکس‌ها را باید به ترتیب زیر وارد کنید:

  • Address: آدرس انتقال ارز دیجیتال
  • Name your address: نام آدرس، برای مثال: My wallet
  • Amount: مقدار ارز دیجیتال
  • در باکس Network fee نیز می‌توانید کارمزد انتقال را مشاهده کنید.

در صورتی که روی Confirm کلیک کنید تراکنشتان انجام می‌شود.

آموزش صرافی اوککس

کارمزد صرافی OKEX

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش صرافی okex، بحث کارمزدهای این صرافی است. اوککس برای کاربران معمولی کارمزدها را به‌صورت زیر در نظر گرفته است:

بازارمیکر (Maker)تیکر (Taker)
اسپات 0.080%0.100%
فیوچرز0.020%0.050%
آپشنز0.020%0.030%

در نظر داشته باشید که این نرخ‌ها متغیر هستند و با هولد کردن توکن بومی OKX، یعنی OKB و افزایش حجم معاملات، می‌توانید از تخفیف کارمزدها بهره‌مند شوید. برای اطلاع دقیق از کارمزدهای صرافی اوککس به بخش Fees مراجعه کنید.

سخن پایانی

باتوجه‌به ابزارهای متنوع و کارمزدهای مناسب، OKX پتانسیل زیادی برای تبدیل‌شدن به یکی از بهترین صرافی‌های رمزارز را دارد؛ بنابراین آموزش صرافی OKEX از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به ثبت‌نام در صرافی OKEX و احراز هویت صرافی OKEX پرداختیم. علاوه بر این به‌صورت کامل واریز و برداشت از صرافی OKEX را به شما آموزش دادیم و راجع به صرافی OKEX برای ایرانیان نیز نکات مهمی عنوان کردیم.

سؤالات متداول

صرافی اوککس چیست؟

OKX که قبلاً OKEX نام داشت، یک صرافی مخصوص معامله و سرمایه‌گذاری کریپتو است.

صرافی اوککس ساخت کدام کشور است؟

صرافی OKX در کشور سیشل تأسیس شده است.

آیا کاربران به احراز هویت صرافی okex نیاز دارند؟

برای واریز و برداشت و شروع فعالیت در OKEX نیاز دارید که ابتدا احراز هویت سطح 1 را انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x