صرافی پنکیک سواپ کاربران ایرانی را ممنوع می‌کند

صرافی پنکیک سواپ کاربران ایرانی را ممنوع می کند.

چندین گزارش حاکی از آن است که از 9 مارس، پنکیک‌سواپ، یک صرافی غیرمتمرکز محبوب (DEX)، مسدود کردن کاربران ایرانی را آغاز خواهد کرد. این گزارش برای اولین بار توسط CryptoClub، یک جامعه فارسی زبان رمزنگاری منتشر شد که پیامی را از DEX منتشر کرد که در مورد این ممنوعیت صحبت می کرد. PancakeSwap DEX پیشرو در زنجیره هوشمند Binance است که بر یک سوم ارزش کل BSC تسلط دارد.

پنکیک سواپ برای مسدود کردن کاربران از ایران و سایر حوزه های قضایی آماده است.

توییتی از CryptoClub، پیامی از پنکیک‌سواپ را نشان داد که می‌گوید شروع به مسدود کردن آدرس IP کاربران از ایران و سایر حوزه‌های قضایی خواهد کرد. سایر کشورهای درگیر در این ممنوعیت عبارتند از بلاروس، کریمه، کوبا، عراق، کره شمالی، سودان، سوریه، جمهوری دموکراتیک کنگو و زیمبابوه. صرافی های غیرمتمرکز به ندرت کاربران را تحت فشار قرار می دهند. با این حال، در ماه‌های اخیر، DEXها تکنیک‌های geofencing را آغاز کرده‌اند که عمدتاً در صرافی‌های متمرکز محبوب هستند. 1inch، یک DEX Aggregator، آدرس های IP کاربران ایالات متحده را مسدود می کند.

این اطلاعیه واکنش‌های متفاوتی را از سوی کاربران برانگیخت و یکی گفت: «این قطعا نوعی تبعیض است و آنها علیه یک ملت تبعیض قائل می‌شوند. من امیدوارم که جامعه برای این اقدام دور هم جمع شود.»

پلتفرم‌های دی‌فای در برابر فشار تعظیم می‌کنند.

در بلند مدت، بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) موفق شده است، بدون دخالت مقررات کار کند. با این حال، چشم‌انداز مقررات جهانی در حال تغییر است و این پلت‌فرم‌ها مجبور هستند برای اطمینان از اینکه کسب‌وکارشان ادامه می‌دهند، از آن پیروی کنند.

مسدود شدن جغرافیایی کاربران از ایران و کشورهای ذکر شده در بالا می تواند به این دلیل باشد که پنکیک‌سواپ نمی خواهد تحریم های اعمال شده علیه ایران را نقض کند. برای رعایت، DEX باید اطمینان حاصل کند که کاربرانش تحت تحریم دولت نیستند.

سال گذشته، گری جنسلر رئیس SEC، در مورد نیاز به مقررات در بخش پررونق DeFi صحبت کرد. با این حال، کاربران اغلب می توانند با استفاده از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) این محدودیت ها را دور بزنند. در اکتبر سال گذشته، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تحت وزارت خزانه داری ایالات متحده از مشاغل ارزهای دیجیتال خواست تا بر استفاده از VPN نظارت کنند.

نظر شما در رابطه با تحریم ایران توسط پنکیک سواپ چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (4 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x