وزارت دارایی روسیه: تحریم‌ ها به ایجاد زیرساخت های بازار داخلی ارزهای دیجیتال کمک می کند

وزارت دارایی روسیه: تحریم‌ ها به ایجاد زیرساخت های بازار داخلی ارزهای دیجیتال کمک می کند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی روسیه خاطرنشان کرد که با تحریم روسیه از منابع مالی جهانی، انگیزه مسکو برای ایجاد یک زیرساخت بازار داخلی برای دارایی های دیجیتال افزایش می یابد. این اظهار نظر در حالی است که روس ها دسترسی به پلتفرم های ارزهای دیجیتال خارجی را از دست می دهند.

در بحبوحه گسترش تحریم‌ های بین‌ المللی به دلیل تهاجم به اوکراین، روسیه توجه خود را به ارزهای دیجیتال معطوف کرده است در حالی که نگرانی‌ ها در غرب افزایش می‌ یابد که این کشور ممکن است از آن ها برای دور زدن محدودیت‌ های مالی استفاده کند. این محدودیت ها بر فضای کریپتو نیز تأثیر گذاشته است و روس ها به سختی می توانند دارایی های دیجیتال خود را نقد کنند.

انگیزه‌ ها برای ایجاد زیرساخت روسیه برای بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است، زیرا تحریم‌ ها منجر به ایجاد محدودیت‌ هایی برای اتباع روسیه در مبادلات خارجی شده است. این اظهارات توسط ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی، در کنفرانس روز جهانی بانکداری بیان شد.

این مقام عالی رتبه خاطرنشان کرد: برای روس هایی که در خارج از کشور در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، برداشت وجوه خود و تبدیل آن ها به پول فیات بسیار دشوار شده است. چبسکوف توضیح داد که تابعیت روسیه اکنون خارجی ها را نگران می کند و پول در آن جا در حال مسدود شدن است و حساب های جدید امکان ثبت نام ندارند.

بنابراین، انگیزه ایجاد زیرساخت روسیه برای ارزهای دیجیتال، بیشتر می شود. بازار کریپتو روسیه نه تنها به روس‌ ها اجازه می‌ دهد دارایی‌ های خود را برداشت کنند، بلکه معاملات دیگری را نیز انجام دهند. به گفته وزارت دارایی، تعداد فزاینده ای از آن ها مایل به انتقال سکه های خود به روسیه هستند. برخی از پلتفرم‌ های تجاری، برای مثال صرافی‌ های پیشروی کره جنوبی، دسترسی کاربران روسی را محدود کرده‌ اند.

فضای رمزنگاری روسیه تا حدی با قانون «در مورد دارایی‌ های مالی دیجیتال» که در ژانویه 2021 لازم‌ الاجرا شد، تنظیم می‌ شود. مقامات مسکو هنوز در حال بحث در مورد آینده ارزهای دیجیتال هستند و بانک مرکزی روسیه ممنوعیت کلی را پیشنهاد می‌ کند؛ در حالی که بیشتر موسسات از پیشنهاد قانونی کردن صنعت تحت کنترل شدید دولت حمایت کنید.

در ماه فوریه، دولت فدرال یک طرح نظارتی را بر اساس مفهوم این وزارتخانه تصویب کرد. در اواخر همان ماه، این وزارتخانه لایحه جدیدی با عنوان «در مورد ارز دیجیتال» ارائه کرد که قوانین جامعی را برای این بخش معرفی می کرد. وزارت دارایی همچنین در حال تلاش برای رسیدگی به جنبه‌ های مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال است.

نظر شما در رابطه با تحریم های روسیه و ارتباط آن با توسعه ارزهای دیجیتال در این کشور چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x