آموزش ترید اسپات در کوکوین و نحوه اردرگذاری در Kucoin

آیا می‌دانید کوکوین یکی از پنج صرافی برتر دنیای ارز دیجیتال است؟ با این وجود طبیعی است که بسیاری از کاربران این حوزه به دنبال آموزش ترید اسپات در کوکوین باشند؛ به خصوص که ترید در کوکوین کارمزد پایین‌تری نسبت به صرافی‌های دیگر دارد.

پیش از هر چیز باید بدانید که اسپات تریدینگ در کوکوین بسیار آسان است، اما تنها در صورتی که از تمام ویژگی‌های این بخش از trade در صرافی kucoin آگاه باشید. همچنین سطح امنیت این صرافی بالا هست که با رمزنگاری قادر به افزایش آن هستید. در این مقاله از یورپی تمام مواردی که برای ترید اسپات در کوکوین لازم دارید را در اختیارتان می‌گذاریم. با ما همراه باشید تا با خیالی آسوده در کوکوین ترید کنید.

مقدمه‌ای برای آموزش ترید اسپات در کوکوین

یکی از مزیت‌های صرافی کوکوین پشتیبانی رمزارزهای مختلف مثل استیبل کوین (USD)، بیت کوین (BTC) و غیره است. به همین علت معاملات اسپات در کوکوین یکی از ساده‌ترین روش‌های خرید یا فروش ارز است که پیچیدگی خاصی ندارد و باعث محبوبیت اسپات تریدینگ در KuCoin شده است. همچنین یک نکته ویژه برای کاهش کارمزد صرافی ارز دیجیتال کوکوین وجود دارد که با آن تخفیف کارمزد دریافت کنید.

در این صرافی ارز مخصوص کوکوین (KCS) ارائه می‌شود. کارمزد ترید در صرافی کوکوین به طور معمول1/0 است که با خرید مقداری رمزارز کوکوین یا KCS کارمزد را از آن پرداخت کرده و حدود 20 درصد تخفیف دریافت می‌کنید.

شروع اسپات تریدینگ

ابتدا برای شروع اسپات تریدینگ به صرافی کوکوین مراجعه کرده و در منوی بالا گزینه ترید را انتخاب کنید. در زیر منو باز شده برای شما چهار گزینه به نمایش گذاشته می‌شود که روی گزینه اول یعنی spot trading کلیک کنید.

در صفحه باز شده برای شما نمودار قیمت ارزها نمایش داده شده که شما از آخرین قیمت‌های ارز را مطالعه کنید؛ بالای صفحه نماد ارز دیجیتال به‌صورت پیش‌فرض قرار گرفته است که با کلیک بر روی آن می‌توانید آن را تغییر دهید. یکی از دلایل محبوبیت صرافی کوکوین روش‌های مختلف جهت سفارش‌گذاری است که خرید و فروش را برای کاربران تا حد زیادی آسان خواهد کرد.

همچنین بخوانید : آمورش ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوکوین

روش‌های سفارش گذاری در کوکوین

در ادامه آموزش ترید اسپات در کوکوین سه روش متفاوت جهت سفارش‌گذاری تعیین شده است که عبارت‌اند از:

  1. Limit؛ در این روش باید قیمت و مقدار ارز را تعیین کرده و در نهایت گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید.
  2. Market؛ در این قسمت تنها باید مقدار ارز را وارد کرده و قیمت بر اساس معاملات روز توسط صرافی مشخص می‌شود که معمولاً بهترین قیمت روز تعیین می‌شود.
  3. Stop Loss؛ این روش مجدداً به دو روش Stop Limit و Stop Market تقسیم می‌شود.

روش های خرید و فروش ارز در کوکوین

حداقل سفارش در کوکوین با توجه به رمز ارزها متفاوت است؛ اما به‌صورت میانگین باید 12 دلار از هر ارز را خریداری یا به فروش بگذارید.

آموزش سفارش گذاری به روش Limit

اولین روشی که برای اردر گذاری در کوکوین پیش روی شماست، Limit نام دارد.  برای انتخاب این روش از کادر سمت راست پایین صفحه روی Limit کلیک کنید. در این روش شما قادر هستید مقدار ارز مورد نظر خود را به همراه قیمت تعیین کنید. پس از آن بر روی دکمه Buy یا Sell کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود.

در سمت چپ بخشِ خرید و فروش، گزینه‌ای به نام Open Orders قرار دارد که اطلاعات سفارش شما در آن ثبت می‌شود. در این بخش اطلاعاتی اعم از مقدار ارز، قیمت، نحوه خرید یا فروش و غیره  موجود است. همچنین برای لغو سفارش می‌توانید بر دکمه cancel کلیک کنید که رمزارز مجدداً به حساب شما بازگردد.

مشاهده تاریخچه اردرگذاری در کوکوین

برای سرعت بخشیدن به سفارش‌های Limit می‌توانید از معاملات صورت‌گرفته برای قیمت‌گذاری استفاده کنید.

آموزش سفارش گذاری به روش Market

در قسمت Market تنها قادر به ثبت مقدار ارز خواهید بود و قیمت آن توسط صرافی مشخص می‌شود. با ثبت سفارش در این بخش صرافی به‌صورت خودکار شما را به بهترین خریدار یا فروشنده متصل کرده و در لحظه سفارش شما انجام می‌شود. برای اردر گذاری در روش Market از کادر پایین سمت راست گزینه مارکت را انتخاب کنید. ثبت سفارش در روش مارکت کوکوین همانند روش لیمیت است و پس از تکمیل اطلاعات باید روی گزینه Buy یا Sell کلیک کنید. در این روش هم جزئیات در بخش Open orders به نمایش گذاشته می‌شود.

آموزش سفارش گذاری به روش Stop Loss

سومین روش اردرگذاری در KuCoin حد ضرر یا Stop Loss نام دارد که به دو گزینه مجزا تقسیم می‌شود؛ stop limit و Stop market.  تفاوت این دو گزینه با اردرهای لیمیت و مارکت در شرطی است که برای آن تعیین می‌کنید. شرط گذاشتن به این معنی است که می‌توانید ارز موردنظرتان را در بهترین حالت به فروش گذاشته یا در شرایط مناسب خریداری کنید.

روش Stop Loss برای آمورش ترید اسپات در کوکوین

در بخش مربوط به گزینه استاپ لیمیت ابتدا شرط و در کادر دوم مقدار ارز را تعیین می‌کنید، به طور مثال رقم 20 دلار را بنویسید و در بخش پایین مقدار ارزی که قصد فروش دارید را مشخص کنید، هرزمان رمزارزتان به قیمتی که مشخص کرده‌اید، صعود یا نزول کند سفارش‌تان پردازش خواهد شد؛ این سفارش در منو Advanced Order  قابل مشاهده است.

بخش Advanced orders در اپات تریدینگ Kucoin

در بخش بعدی آموزش ترید اسپات در کوکوین نحوه مشاهده تاریخچه ترید Spot را مطالعه خواهید کرد.

نحوه مشاهده تاریخچه تراکنش‌های اسپات تریدینگ

برای مشاهده تاریخچه تراکنش‌های اسپات تریدینگ در کوکوین دو روش وجود دارد. که در اداه بیان می‌کنیم.

روش اول؛ مشاهده و دانلود تاریخچه معاملات در کوکوین

1. در روش اول گوشه بالا سمت راست سایت رسمی کوکوین گزینه‌ای به نام Orders وجود دارد که با کلیک بر آن سه گزینه نمایش داده می‌شود.

2. روی گزینه اول که Spot Orders نام دارد کلیک کنید و در صفحه باز شده روی گزینه Trade History کلیک کنید و دکمه Export To CSV را انتخاب کنید.

نحوه دانلود و مشاهده تاریخچه تراکنش‌های ارزی کوکوین

3. در پایین کادری برای شما نمایش داده می‌شود که قادر هستید تاریخ، نوع تراکنش، خرید یا فروش و غیره را مشخص کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر گزینه Confirm کلیک کنید.

ثبت اطلعات جهت دریافت تاریخچه معاملات ارزی در کوکوین

4. جهت دانلود فایل CSV به صفحه حساب کاربری خودتان رفته و روی گزینه Download CSV کلیک کرده که تاریخچه خود را مشاهده کنید.

روش دانلود فال CVS تاریخچه معاملات در Kucoin

اطلاعاتی که به فایل CSV تبدیل کرده‌اید تا 100 روز در این بخش نگهداری شد و 5 بار قابلیت دانلود آن را خواهید داشت.

روش دوم؛ نمایش تراکنش در صفحه اسپات

بخش بعدی که برای مشاهده تاریخچه اسپایت تریدینگ تعیین شده است، Order History نام دارد. این بخش در صفحه معاملات Spot در کنار Stop Orders قرار گرفته است. تفاوت این روش با روش قبل در این است که امکان دانلود تاریخچه تراکنش‌ها را ندارید. در ادامه آموزش ترید اسپات در کوکوین روش‌ها انتقال ارز به اسپات را مطالعه خواهید کرد.

انتقال ارز به اسپات در کوکوین

ممکن است در حساب کاربری KuCoin شما رمزارز وجود داشته باشد، اما در تریدینگ اکانت کوکوین قادر به مشاهده و استفاده از آن نباشید. در این صورت ارزهای حسابتان در بخش Main Account قرار دارد که به دو روش می‌توانید آن‌ها را به بخش اسپات انتقال دهید.

روش اول؛ گزینه Transfer در صفحه Spot

روش اول در همان صفحه اسپات قرار دارد، در کنار بخش خرید و فروش اسپات عبارت Transfer درج شده که با کلیک روی آن پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. حال در این قسمت می‌توانید ارزهای خود را بین بخش‌های مختلف منتقل کنید.

نحوه انتقال ارز در اسپات صرافی کوکوین

روش دوم؛ گزینه Transfer در صفحه Main account

روش دوم در قسمت Main account است، پس از مراجعه به این بخش ارزهای موجود در حساب کاربری را مشاهده می‌کنید. برای انتقال این ارزها از گزینه روبه‌روی آن‌ها با نام Transfer کمک بگیرید و فرایند انتقال ارز به بخش اسپات را تکمیل کنید.

نحوه Transfer ارز به اسپات صرافی کوکوین

افزایش سطح امنیت اسپات

تا به اینجای متن آموزش ترید اسپات در کوکوین را به طور کامل فراگرفتید، اما امنیت در خرید و فروش ارزها حرف اول را می‌زند. از این رو بهتر است پیش از آنکه دست به معامله بزنید، ابتدا سطح امنیت اسپات را بالا ببرید. به این منظور کافیست به بخش تنظیمات این صرافی رفته و در قسمت Trading Password رمز 6 رقمی تعیین کنید.

آموزش تعیین تریدینگ پسورد در کوکوین

حال که برای این بخش رمز تعیین کردید، با هر بار ورود به بخش اسپات باید ابتدا رمز 6 رقمی تعیین شده وارد کرده و سپس فعالیت خودتان را آغاز کنید. توجه داشته باشید که بعد از مطالعه آموزش ترید اسپات در کوکوین و ثبت‌نام در این صرافی اطلاعات خود را با رمزنگاری ایمن کنید.

بازیابی تریدینگ پسورد کوکوین

یکی دیگر از بخش‌های مهم آموزش ترید در KuCoin بازیابی تریدینگ پسورد است. زمانی که برای اولین‌بار در صرافی کوکوین ثبت‌نام می‌کنید باید اطلاعات امنیتی را تکمیل کنید که یکی از آن‌ها Trading password  است. در صورت فراموشی این رمز قادر به ترید در بخش اسپات کوکوین نخواهید بود و چنین اتفاقی رخ داد باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. به‌حساب کاربری خود وارد شوید تنظیمات امنیتی را مطابق با عکس زیر انتخاب کنید.

نحوه تغییر رمز ترید در صرافی کوکوین

  1. بر Trading Password کلیک کرده و گزینه forgot Trading Password را انتخاب کنید.

آموزش بازیابی رمز تریدینگ در صرافی Kucoin

  1. در صفحه بعد برای ایمیل شما کد ارسال خواهد شد که در کادر اول آن وارد کرده و در کادر دوم کد تأیید دو مرحله‌ای را وارد و دکمه Next را انتخاب کنید.

ارسال کد جهت فراموشی رمز اکانت صرافی کوکوین

  1. در صفحه بعد باید مدارک شناسایی خودتان را آپلود کنید، همچنین در بخش بعدی باید تصویر سلفی خود با توجه به شرایط درج شده آپلود کنید.

طبیعی است که صرافی کوکوین کاربران ایرانی را تحریم کرده است. اگر برای گذراندن این مراحل نیاز به وریفای اکانت دارید، کارشناسان یورپی در این امر شما را یاری می‌کنند.

برای آپلود تصویر ابتدا باید روی یک برگه سفید تاریخ روز را نوشته و سپس داینامیک کد را به همراه امضا بنویسید؛ مدرک شناسایی خود را در کنار برگه گرفته و از خودتان به‌گونه‌ای که چهره‌تان کاملاً مشخص باشد عکس بگیرید.

آپلود مدارک جهت تغییر رمز عبور ترید در Kucoin

نتیجه این فرایند پس از گذشت 1 الی 3 روز کاری برای شما ایمیل خواهد شد که پس از تغییر Trading Password برای حفظ امنیت بخش برداشت ارز، معاملات همتا با همتا (P2P) و معاملات فیوچرز کوکوین به مدت 24 ساعت غیرفعال می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله با آموزش ترید اسپات در کوکوین آشنا شدید. یکی از ساده‌ترین روش‌های خرید و فروش ارز تریدینگ اسپات است که در این صرافی امکان پذیر خواهد بود. البته برای شروع معامله در این صرافی به ارز اولیه نیاز دارید. یورپی یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که به صورت 24 ساعته و کاملا اتوماتیک امکان خرید ارزهای دیجیتال مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده است.

سوالات متداول

چگونه در صرافی کوکوین ترید کنیم؟

برای اسپات تریدینگ در کوکوین ابتدا باید حساب کاربری خود را بسازید و پس از آن رمزارز موردنظرتان به Spot اضافه کنید.

تریدینگ پسورد در کوکوین چیست؟

هنگام ثبت نام در صرافی Kucoin برای افزایش سطح امنیت باید در بخش امنیت رمز عبور مخصوص صفحه اسپات که تریدینگ پسورد نام دارد را تعیین کنید.

چگونه در صرافی کوکوین خرید و فروش کنیم؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در کوکوین به صفحه اسپات مراجعه کرده و با استفاده از گزینه‌هایی که در آموزش خرید و فروش ارز در کوکوین توضیح داده‌ایم، معاملات خود را انجام دهید.

آیا امکان ساخت حساب کاربری صرافی کوکوین در ایران وجود دارد؟

خیر؛ متاسفانه به دلیل تحریم کاربران ایرانی امکان ساخت حساب کاربری در این صرافی وجود ندارد اما کارشناسان یورپی در ساخت اکانت KuCoin به شما کمک می‌کنند.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x