10 روش کسب درآمد از بازی ‌های NFT


کسب درآمد از بازی‌ های NFT یکی از انقلاب‌های بزرگ فناوری بلاکچین است. NFT‌ که مخفف عبارت توکن‌های غیرقابل معاوضه است، به اثری هنری گفته می‌شود که توسط فناوری بلاکچین وارد دنیای دیجیتال شده است. این توکن‌ها توسط ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم معامله می‌شوند و بازی‌های مبتنی بر آن از پردرآمدترین ان اف تی‌ها هستند.

اگر شما هم جزو آن دسته از گیمرهایی هستید که به بازی فقط به چشم سرگرمی نگاه نمی‌کنید، با ما در این مقاله همراه باشید. در این صورت است که می‌توانید تصور قدیمی اتلاف وقت را کنار بزنید و به همه ثابت کنید که فواید بازی‌های دیجیتال بیشتر از ضررهای آن است.

روش‌های کسب درآمد از بازی های NFT

در دنیای مدرن امروز که حتی از نفس کشیدن هم می‌توان درآمدزایی کرد، گیمینگ شغلی مستقل تعریف می‌شود. زیرا به روش‌های تجاری خاصی از آن درآمدزایی می‌کنند. مانند هر حرفه دیگری، باید روش‌ها و تکنیک‌های پول درآوردن از بازی‌های مبتنی بر ان اف تی را یاد بگیرید و در بهترین زمان آن‌ها را به کار ببرید. خوشبختانه روش‌های زیادی برای رسیدن به درآمد چشمگیر در این بازار دیجیتال وجود دارد. در این بخش، 10 روش از بهترین‌ها معرفی شده است.

1. درآمدزایی درون بازی

بیشتر بازی‌هایی که در محیط بلاکچین‌ها وجود دارند، دارای ارزهای درون بازی هستند که می‌توان آن‌ها را نقد کرد. بازی Axie Infinity، مثال خوبی برای چنین قابلیتی است. ارز این بازی Love Potion یا SLP است و به بازیکنان بعد از برنده شدن در برابر هیولاهای خاص درون بازی، پاداش داده می‌شود.

توجه داشته باشید بازی‌هایی هم وجود دارند که بدون نیاز به تعامل فعال، به شما امکان کسب ارز درون بازی را می‌دهند. در این نوع بازی‌ها، نیازی به برنده شدن در نبردهای خاصی نیست و شما فقط با شروع بازی و باز کردن مراحل جدید، می‌توانید درآمد درون برنامه‌ای داشته باشید.

برای درآمدزایی از این روش شما به یک بازی دیجیتال، یک نوع ارز دیجیتال و یک کیف پول ارز دیجیتال احتیاج دارید. بعد از ایجاد حساب کاربری در بازی به سادگی بازی را شروع کنید. میزان درآمدتان از این روش، به تعداد دفعات بازی یا مهارت شما بستگی دارد. به طور مثال، درآمد میانگین بازیکن Axie Infinity از 75 تا 300 SLP در روز است.

بازی Axie Infinity، بهترین بازی برای کسب درآمد درون برنامه‌ای NFT

2. Breed کردن در بازی

پرورش ان اف تی‌های جدید روش دیگری برای درآمدزایی از بازی NFT است. اگر به بازی‌هایی که برپایه مبارزه و اکتشاف هستند علاقه ندارید، از بازی‌های دیگر به این روش غیرفعال کسب درآمد کنید. Breed کردن به معنای ایجاد توکنی جدید است که در بازی به گردش درمی‌آید.

یکی از بهترین نمونه‌‌ها از این بازی‌ها CryptoKitties است. در این بازی از طریق جفت کردن گربه‌های نر و ماده، گربه‌های جدید را که توکن‌های این بازی هستند، پرورش می‌دهید. ویژگی‌های گربه‌هایی که پرورش داده‌اید به والدین و نژاد آن‌ها بستگی دارد. این ویژگی‌ها نقش مهمی در تعیین ارزش آن‌ها دارد.

برای کسب درآمد از بازی NFT به این روش، در وهله اول باید بازی‌ای پیدا کنید که امکان Breed کردن داشته باشد. ارز دیجیتال مورد نیاز و کیف پول دیجیتال از دیگر موارد مورد نیاز برای اقدام به درآمدزایی از این راه است.

بعد از ایجاد حساب کاربری در بازی، باید NFT‌های والد و یک کاتالیزور برای تولیدمثل پیدا کنید. توجه داشته باشید باید به دنبال والدهایی باشید که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشند. همان‌طور که قبلا خواندید، شما از طریق پرورش توکنی می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید که از نژاد و نسلی با ویژگی‌های خاص باشد.

معمولا برای شروع کسب و کار از طریق بریدینگ، به سرمایه قابل توجهی نیاز دارید. زیرا خرید والد‌ی از نژاد خوب، نیاز به ارز دیجیتال تقریبا زیادی دارد. شما می‌توانید ارز مورد نیازتان را از یورپی با بهترین خدمات بخرید. در نهایت، در بازی‌هایی مانند CryptoKitties می‌توانید درآمدی از 65 دلار تا هزارها و میلیون‌ها دلار داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از بازی های NFT پرورش دادن است.

3. خرید و فروش NFT

از روش‌های کسب درآمد از بازی های NFT خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض در بازی است. اما بزرگ‌ترین چالش این روش، سرمایه اولیه و صبوری است. البته فراموش نکنید که ان اف تی‌های درون بازی نقش بسیار کلیدی را در پیشبرد بازی ایفا می‌کنند. بنابراین گیمرهای زیادی هستند که حاضرند آن‌ها را بخرند.

مثلا در بازی Splinterlands کارت‌هایی کمیاب وجود دارند که داشتن آن‌ها به پیشرفت بازی کمک چشمگیری می‌کنند. این کارت‌ها همان توکن‌هایی هستند که ارزش مالی خوبی را به جریان درمی‌آورند. از معروف‌ترین بازی‌هایی که به شما اجازه تجارت NFT می‌دهند عبارتنداز:

  • Splinterlands
  • Axie Infinity
  • CryptoBlades
  • Pegaxy
  • و The Sandbox

بعد از انتخاب یکی از این بازی‌ها و سر و سامان دادن به کیف پول دیجیتال و ارزهای دیجیتال، بازی و بیزینستان را شروع کنید. البته بهتر است قبل از شروع کسب درآمد از طریق خرید و فروش nft‌های بازی، درباره استراتژی‌های تجارت آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. درآمد دقیق این روش مشخص نیست؛ چرا که به عوامل متعددی مانند محبوبیت بازی، ارز دورن بازی و ارزش NFT بستگی دارد.

4. Mint کردن امکانات جدید در بازی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بازی های NFT، تولید ابزار و اقلام جدید در بازی است. به طور مثال در بازی های متاورس مانند Cryptovoxels و Decentraland با ساخت و فروش اقلام سه‌بعدی بازی، درآمد ثانویه خوبی خواهید داشت. همچنین در بعضی بازی‌ها مانند Cryptovoxels بازیکنان از فروش ابزارهای بازی به طور قراردادی 10% سود کسب می‌کنند.

موارد مورد نیاز برای این روش، جدا از ارز و کیف پول دیجیتال، پیدا کردن یک بازی است که امکان مینتینگ اقلام جدید را به شما می‌دهد. میزان درآمد شما به حق درصد از امتیازی است که از ساخت یک ابزار جدید به دست می‌آورید. اما به طور میانگین بازیکنان بین 1 تا 15 درصد از هر فروش ثانویه کسب می‌کنند.

5. مسابقات و رویدادهای رقابتی

معمولا در بیشتر بازی‌ها مسابقات و رویدادهای رقابتی برگزار می‌شود که به بازیکنان اجازه می‌دهد امتیاز یا پاداش‌های خوبی دریافت کنند. مثال خوبی از بازی‌های رقابتی، بازی CryptoBlades است که رویدادهای خاصی مانند Boss Raids دارد. در این بازی بازیکنان برای مبارزه با رییس‌ها رقابت می‌کنند و حتی برای کسب جوایز ویژه نیز با یکدیگر متحد می‌شوند.

مسابقات بازی‌های NFT فرصتی برای کسب درآمد

امکانات لازم برای این روش کسب درآمد از بازی‌های مبتنی بر ان اف تی، مانند سایر روش‌ها، ارز دیجیتال و ولت آن‌هاست. نکته حائز اهمیت این است که باید نوتیفکیشن‌های مربوط به رویدادها را همیشه دنبال کرده و قبل از شروع رقابت‌ها تجهیزات کافی برای پیروزی را آماده کنید. میزان درآمدی که از این راه کسب می‌کنید به بزرگی تورنمنت‌ها و ارزش NFTها بستگی دارد. اما به طور میانگین درآمدی بین 8 تا 500 دلار گزارش شده است.

6. انجمن‌های حمایت کننده

اگر شما گیمیری هستید که برای شروع بازی مبتنی بر ان اف تی، سرمایه لازم را ندارید؛ نگران نباشید. بعضی از بازی‌های NFT امکان ایجاد انجمن‌های حمایت‌کننده را به بازیکنان می‌دهد. منظور از انجمن‌های حمایت کننده گروه‌هایی هستند که از شما حمایت مالی می‌کنند، اما در سود حاصل از کسب درآمد از بازی‌ های NFT شما شریک هستند.

گاهی این انجمن‌ها گروهی از بازیکنان هستند که یکدیگر را حمایت می‌کنند. در این شرایط یک بازیکن راهنمای گروه است و سود حاصل از این گروه بین بازیکنان تقسیم می‌شود. برای نمونه بازی Axie Infinity است که حامیان و راهنماهای زیادی در سراسر دنیا دارد.

اگر این روش را انتخاب کردید، برای شروع به ولت و ارز دیجیتال نیاز دارید. میزان سود حاصل از گروه‌های حمایتی در بازی‌های مختلف، متفاوت است. به طور مثال در بازی اکسی می‌توانید چیزی حدود 50% تا 70% سود کسب کنید.

7. ماینینگ

از میان همه روش‌هایی که خواندید، تنها این روش است که به همه گیمرها توصیه نمی‌کنیم. استخراج بازی با استخراج کوین تفاوت زیادی دارد. وقتی می‌خواهیم از بازی‌ها به روش ماینینگ درآمدزایی کنیم، دیگر سکه یا ارز دیجیتالی استخراج نمی‌شود.

توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT در اینجا مراحل جدید بازی هستند که مشتری‌های خاص خود را دارند. اما این روش به این دلیل پیشنهاد نمی‌شود که معمولا فشار زیادی بر پردازشگر دستگاه‌های شما وارد می‌کند.

ابزارهایی که در این روش کسب درآمد از بازی های NFT به آن‌ها نیاز دارید، شامل کیف پول کریپتو، کریپتو، رایانه قدرتمند، سخت‌افزار استخراج و اگر یک ماینر شخصی هستید، به یک استخر استخراج هم نیاز دارید.

برآورد میزان درآمد خالص این روش کار دشواری است. زیرا شروع این کار بسیار پرهزینه است و شما باید قبل از هر چیز این نکته را در نظر بگیرید. گاهی برای داشتن یک پردازشگر ماینینگ باید حداقل 15000 دلار بپردازید.

8. استریم کردن

استریمینگ از دیگر روش‌های درآمدزایی از NFTها

بهترین پلتفرم‌های استریمینگ از دیدگاه گیمرها Twitch و YouTube هستند. این روزها پلتفرم‌های استریمینگ به شدت اشباع شده‌اند؛ زیرا درآمد قابل توجهی از آن‌ها به دست می‌آید. در این پلتفرم‌ها عمده درآمد از تعداد بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌ها به دست می‌آید. یوتیوبرها مثال خوبی از این مورد هستند.

این روش بسیاری از افراد را برای بازی با درآمد ارز دیجیتال وسوسه می‌کند. به این صورت که بسیاری از بازیکنان با به اشتراک گذاشتن نکات مهمی از بازی یا لحظات خنده‌دار آن درآمد ارزی خوبی به دست می‌آورند.

3 مورد از بهترین کانال‌های این‌چنینی عبارتنداز:

  • Crypto Gamers
  • Go Shiny Hunter1و On Chain Gaming.

امکانات لازم برای این روش وسیله‌های مورد نیاز برای استریم شامل دوربین، میکروفون، هدست، صفحه صدا و در نهایت ولت و ارزهای دیجیتال است. اگر در این عرصه تازه‌کار هستید، باید برای درآمد بالا کمی صبور باشید که به میانگین درآمد آن یعنی 3000 تا 5000 دلار در ماه برسید.

9. تجارت ملک مجازی

همان‌طور که در مقاله روش‌های کسب درآمد از NFT خواندید، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی مبتنی بر NFT در دنیای متاورس اتفاق می‌افتد. متاورس دنیای جدیدی است که در آن انسان‌ها به شکل دیجیتال زندگی می‌کنند. در حال حاضر یکی از بهترین معاملاتی که در این دنیای قشنگ نو اتفاق می‌افتد، معاملات ملک است.

این معاملات در بازی‌های مبتنی بر متاورس نیز انجام می‌شود و یکی از راه‌های مطمئن کسب درآمد از بازی های NFT است. بازی‌های مانند Upland، Decentraland و The Sandbox از مواردی هستند که می‌توان به تجارت ملک مجازی پرداخت.

در این بازی‌ها ارزش ملک به مواردی مانند قرار گرفتن در کنار ملک ارزشمند یا صاحبان مشهور آن‌هاست. مثال دیگر از بازی‌های متاورسی، Axie Infinity است که ارزش زمین‌هایی که نزدیک به جاده است از دیگر املاک متاورسی این بازی بیشتر است.

بازی‌های NFT مبتنی بر متاورس و کسب درآمد از تجارت املاک

علاوه بر ارز دیجیتال و ولت آن به باز کردن حساب کاربری در بازی‌هایی که لوکیشن‌های متاورسی قابل معامله دارد، نیز نیاز دارید. میزان درآمد شما از این روش به ارزش زمین، قیمت آن و زمان‌های افزایش قیمت ملک بستگی دارد. بنابراین میزان دقیقی از درآمد به این روش را نمی‌توان برآورد کرد.

10. استیک کردن توکن‌های بازی

همان‌طور که می‌دانید استیک کردن توکن‌ها به معنای آن است که شما به مدت معینی، دارایی خود را قفل کرده و از کارمزد تراکنش‌های آن استفاده می‌کنید. بسیاری از بازی‌های مبتنی بر NFT به شما این امکان را می‌دهد که ان اف تی‌های دورن بازی را قفل کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. در نهایت از سود حاصل از این اشتراک که در قالب امتیاز در بازی است، به ارزش ان اف تی خود می‌افزایید.

یکی از بازی‌های خوب کسب درآمد از بازی های NFT به این روش بازی DeFi Kingdoms است که با استیک توکن JEWEL در آن سود خوبی کسب می‌کنید. استیکینگ توکن‌های بازی روش درآمدزایی غیرفعال است. به خاطر داشته باشید خارج کردن توکن‌های خود خارج از زمان مقرر شده هیچ سودی را برایتان ندارد.

آنچه که برای شروع استیک توکن‌ها احتیاج دارید، انتخاب بازی و ایجاد حساب کاربری برای آن است. سپس باید توکن‌های مورد نیاز برای وارد کردن به استخر را فراهم کنید. میزان درآمد شما به مقدار توکنی که استیک کرده‌اید، بستگی دارد. ولی به طور کلی می‌توانید 10 تا 20 درصد از سود توکن‌های استیک شده خود را دریافت کنید.

فواید دیگر بازی‌های NFT

اگر تنها به دنبال کسب درآمد از بازی های NFT هستید، باید بدانید که این بازی‌ها مزایای دیگری نیز دارد. شاید به همین دلیل است که امروزه درآمدزایی از این بازی‌ها محبوبیت زیادی دارد. در این بخش سه مزیت دیگر این بازی‌ها را آورده‌ایم که انگیزه لازم برای گیمینگ هدفمند را داشته باشید.

این فواید عبارتنداز:

  • مالکیت؛ خرید و فروش‌های درون بازی به معنای مالکیت شما و NFT‌ها مهر اعتبار این دارایی است.
  • امکان همکاری؛ بازی‌های ان اف تی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که باهم همکاری کنند. دراین صورت می‌توانند بازی را بهتر پیش ببرند و درآمد خود را افزایش دهند.
  • امنیت بالا؛ یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرقابل معاوضه، امنیت بالای آن‌هاست. این امنیت بالا به دلیل سرویس همتا به همتاست که بهترین سیستم در برابر حملات سایبری است.

امنیت بالای بازی‌های NFT امکان کسب درآمد امنی را فراهم می‌کند.

کلام آخر

خوشبختانه دنیای مبتنی بر فناوری تکنولوژی و بلاکچین به افراد اجازه می‌دهد از سرگرمی خود هم کسب درآمد کنند. به همین دلیل است که روش‌های مطمئنی برای کسب درآمد از بازی‌ های NFT وجود دارد. حال نوبت شماست که بعد از آشنایی با این روش‌ها مناسب‌ترین آن‌ها را براساس شرایط خود انتخاب کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین امکاناتی که برای درآمدزایی از ان اف تی گیمینگ نیاز دارید شامل انتخاب بازی، ایجاد حساب کاربری، کیف پول دیجیتال و ارزهای آن است.

آیا می‌توانیم درآمد خوبی از بازی‌های NFT کسب کنیم؟

بله. بسیاری از گیمرها توانسته‌اند از این بازی‌ها درآمد میلیون دلاری کسب کنند.

یکی از پرریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازی های NFT کدام است؟

Mining

چگونه از بازی‌های NFT متاورس کسب درآمد کنیم؟

با خرید و فروش ملک‌های مجازی بازی‌ها درآمدزایی کنید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x