“Illmind” برنده جایزه گرمی 2022 می‌خواهد با NFT صنعت موسیقی را متحول کند

“Illmind” برنده جایزه گرمی 2022 می‌خواهد با NFT صنعت موسیقی را متحول کند.

آهنگساز، تهیه کننده و ترانه سرای فیلیپینی/آمریکایی و برنده جایزه گرمی 2022 موسیقی می خواهد صنعت موسیقی را با NFT متحول کند. ایلمایند برای برخی از بزرگ‌ ترین نام‌ های دنیای رپ و هیپ‌ هاپ مانند Drake, Beyonce, 50 Cent و Kendrick Lamar موسیقی تولید کرده است. وی NFT ها را راهی برای تبدیل صنعت موسیقی به مکانی بهتر برای همه هنرمندان می داند.

او NFT ها را برای گرد هم آوردن هنرمندان ایجاد کرده است، اما می گوید که مبارزه Web3 با شرکت های موسیقی «نمی تواند یک جنگ باشد». صنعت موسیقی به لطف تهیه‌کننده برنده جایزه گرمی، رامون «ایلمایند»، که مجموعه NFT خود را با نام «جوخه شوالیه‌ها» راه‌اندازی کرد، که این بر راهنمایی و ارتباط با نوازندگان آینده متمرکز است.

Illmind در مصاحبه ای با Decrypt گفت: «به‌ عنوان یک تولید کننده موسیقی، هر کاری که انجام می‌ دهیم، دیجیتالی است. ما در حال گذر از این مسئله نقض حق چاپ و مالکیت هستیم. بنابراین وقتی در مورد NFT ها شنیدم که این روش برای ارائه اصالت یک فایل دیجیتالی است، بلافاصله کنجکاو شدم و سپس تصمیم گرفتم یک NFT از سمپل پک پروژه صوتی خودم را منتشر کنم که مجموعه ای از 10 ملودی اصلی است. این پک سمپل NFT در فوریه 2021 با 4.5 اتریوم (حدود 15700 دلار در زمان انتشار) فروخته شد.

Illmind درباره اولین فروش NFT خود گفت: “دیوانه کننده بود، زیرا پک های سمپل صوتی من حدود 30 دلار قیمت دارند.”

اکنون، مجموعه 8888 NFT اتریوم او به نام «شوالیه‌ها» به‌ عنوان گذرنامه عضویت در جامعه‌ ای از همکاران آینده طراحی شده است. Illmind می خواهد جامعه ای بسازد که در آن خوانندگان و صدابرداران بتوانند به راحتی یکدیگر را پیدا کنند و با هم همکاری کنند. این تهیه کننده گفت که از موسیقی خلق شده از طریق این مجموعه سودی نخواهد برد و تاکید کرد که هر چیزی که هنرمندان از طریق این جامعه بسازند، 100% برای خود آن هاست.

ایلمایند افزود: از آن جایی که جاناتان مستر، معاون ارشد A&R و بازاریابی RCA Records سونی موزیک، در این پروژه مشارکت دارد؛ این پتانسیل برای دارندگان پروژه به وجود آمده که با سیستم سنتی لیبل ضبط موسیقی ارتباط برقرار کنند. در حالی که Illmind از پلتفرم‌ های موسیقی Web3 مانند Sound.xyz، MintSongs و Royal خوشش می‌ آید، اما نمی داند که چطور قرار است این پروژه ها در جریان اصلی موسیقی دنیا قرار بگیرند. او پروژه رویال را “عالی” نامید و در مورد پروژه های Web3 مبتنی بر حق امتیاز نیز صحبت کرد.

او گفت: نمی‌ دانم تا چه حد قابل قبول است، زیرا طرفداران معمولی شما ممکن است، در مورد داشتن حق‌ امتیاز فکری به حال خود نکنند. آن ها فقط می خواهند شما را در برنامه ببینند و آلبوم جدید شما را بشنوند.

وی افزود: موسیقی بسیار در دسترس است. ما باید راهی پیدا کنیم که موسیقی NFT بتواند مشکلی را که طرفداران با آن مواجه هستند حل کند. نوازندگان باید به این فکر کنند که چه چیز دیگری می توانند به طرفداران خود ارائه دهند تا خرید 10 ETH روی یک آهنگ انحصاری را توجیه کنند.

او در انتها گفت: ما یا باید سیستم را محو کنیم و سیستم جدیدی ایجاد کنیم، یا راهی برای هم پوشانی آن ها پیدا کنیم. من فکر می کنم این مسئله چند سال طول می کشد. او با خنده اضافه کرد: من شخصاً می خواهم آن ها را محو کنم.

نظر شما در رابطه تغییر دنیای موسیقی توسط NFT ها چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

شما همراهان همیشگی یورپی می توانید دو مقاله دیگر با موضوع NFT را بخوانید:

تاثیر NFT بر صنعت موسیقی در سال 2022

20 روش رایگان تبلیغ آثار هنری برای مجموعه های NFT

 

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x