80 درصد بانک های مرکزی جهان در پی انتشار ارزدیجیتال ملی (CBDC) خود هستند

80 درصد بانک های مرکزی جهان در پی انتشار ارزدیجیتال ملی (CBDC) خود هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت حسابداری PwC، بیش از 80 درصد از بانک های مرکزی علاقه مند به راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند یا قبلاً این کار را انجام داده اند. دومین گزارش سالانه شاخص جهانی CBDC که در روز دوشنبه، 4 آوریل منتشر شد، سطح بلوغ بانک مرکزی را در به کارگیری ارز دیجیتال خود می سنجد. این گزارش همچنین شامل یک نمای کلی از استیبل کوین ها برای اولین بار بود.

هایدن جونز، متخصص بلاک چین و کریپتو در این گزارش اظهار داشت که «بیش از ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی در حال بررسی راه‌اندازی یک CBDC هستند یا قبلاً این کار را انجام داده‌اند».

این گزارش هم CBDC های خرده فروشی را که برای استفاده عموم صادر می شوند و هم CBDC های عمده فروشی را برای استفاده توسط موسسات مالی دارای بانک مرکزی از 100 رتبه بندی می کند.

بر اساس این گزارش، CBDC های خرده فروشی در مقایسه با همتایان عمده فروشی خود به سطح بلوغ بیشتری رسیده اند. به عنوان مثال، “eNaira” نیجریه، امتیاز 95 را دریافت کرد که آن را به عنوان پیشرفته ترین در هر دو دسته خرده فروشی و عمده فروشی نشان می دهد.

همچنین مورد قابل توجه در رده خرده فروشی، باهاما بود، اولین کشوری که CBDC را راه اندازی کرد. کشور جامائیکا برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی کرده است و تایلند در لیست توسعه و آزمایش CBDC خود که در آگوست گذشته اعلام شد، قرار گرفت.

تایلند و هنگ کنگ برای پروژه مشترک mBridge خود که بر پرداخت‌ های فرامرزی متمرکز است، در صدر رده عمده‌ فروشی قرار گرفتند، سنگاپور و فرانسه نیز به دلیل ادامه اکتشاف پروژه‌های CBDC رتبه بالایی را کسب کردند.

جونز همچنین در مورد سطح بلوغ و آمادگی که بانک های مرکزی سراسر جهان در حال حاضر در آن هستند، اظهار نظر کرد. وی افزود: “کشورها در سطوح مختلف بلوغ در بکار گیری با CBDC ها هستند و هر کشور عوامل انگیزشی متفاوتی دارد. افزایش فراگیری مالی، تسهیل پرداخت‌ های فرامرزی و کنترل جرایم مالی، همگی عواملی هستند که نقش دارند. ما انتظار داریم تحقیقات، آزمایش و اجرای CBDC در سال 2022 تشدید شود.”

وی خاطرنشان کرد که استیبل کوین ها به “بخش جدایی ناپذیر اکوسیستم رمزنگاری” تبدیل شده اند و برای هر صندوق یا موسسه ای غیر ممکن است که بدون استفاده از استیبل کوین ها در ارزهای دیجیتال فعال باشد.

نظر شما در رابطه با ساخت ارزهای دیجیتال ملی در اکثر جهان چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x