آموزش ساده نحوه برداشت از کوینکس و نحوه واریز پول به کوینکس

Coinex یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال برتر در دنیا و یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌ها در میان کاربران ایرانی است. چنانچه در این صرافی ثبت‌نام کرده‌اید، آموزش نحوه واریز پول به کوینکس و نحوه برداشت از آن قدم بعدی برای شروع ترید است که آن را با نام WithDraw و Deposit نیز می‌شناسیم. پس اگر شما نیز به‌تازگی می‌خواهید فعالیت خود را در این صرافی آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم که متن پیش رو را از دست ندهید. با خواندن این متن تمام نکات لازم در مورد نحوه برداشت از کوینکس و واریز به این صرافی را می‌آموزید.

نحوه واریز پول به کوینکس برای کاربران ایرانی

بعد از ثبت نام و احراز هویت در کوینکس می‌توانید بدون هیچ مشکلی معاملات خود را شروع کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بدون واریز اولیه ارز در این Exchange عملاً قادر به انجام هیچ کاری نیستند؛ بنابراین اولین قدم کار شما با Coinex فراگیری آموزش واریز ارز به کوینکس است که در ادامه با جزئیات برایتان بیان کردیم.

‎گام اول؛ ورود به کوینکس

باید به سایت WWW.Coinex.com وارد شوید یا در صورت دسترسی به گوشی موبایل از اپلیکیشن استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از شروع باید ثبت‌نام و تأیید دومرحله‌ای خود را به اتمام رسانده باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوینکس

گام دوم؛ ورود به بخش واریز

در این مرحله با فرض داشتن اکانت تأیید شده در کوینکس طبق تصویر زیر به منوی Assets از نوار بالای سایت مراجعه کرده و از زیر منوی آن گزینه Deposite را کلیک کنید.

ورود به بخش واریز پول به کوینکس

گام سوم؛ صفحه واریز ارز

در این مرحله که اصل مطلب ما را در بر می‌گیرد، باید همه موارد خواسته شده را بدانید که با ورود اطلاعات صحیح بتوانید واریزی بی‌نقص را انجام دهید، پس مرحله‌به‌مرحله با ما همراه باشید:

  • در بخش “Select Coin/Token” کوین مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • در بخش “Generate Deposit Address” طبق تصویر زیر دو گزینه شبکه انتقال و همچنین کد QR یا همان آدرس کیف پولتان در صرافی کوینکس را مشاهده می‌کنید.

ورود اطلاعات کامل واریز به کوینکس

بعد از انتخاب شبکه موردنظر برای انتقال ارز دیجیتال آدرس بخش Deposit to را کپی و در بخش مربوطه از کیف پول مبدأ برای انتقال وارد کنید. به طور مثال درصورتی‌که تمایل دارید از کیف پول یورپی به کیف پول کوینکس خود کوینی انتقال دهید، باید این آدرس را به‌عنوان آدرس کیف پول مقصد در بخش برداشت از سایت یورپی درج کنید.

برای Deposit ارز از کیف پول به صرافی کوینکس دو راه پیشروی شما قرار دارد:

  • اولین راه این است که کد موجود در باکس Deposit to را کپی کرده و در ولت مبدا وارد کنید.
  • دومین راه این است که QR code موجود در این باکس را بازکرده و از طریق ولت مبدأ آن را اسکن کنید.

با کلیک روی عبارت “Use New Address” آدرس جدید برای شما ساخته خواهد شد و با کلیک روی گزینه “Historical Addresses” نیز آدرس‌های قدیمی‌تر خود را مشاهده خواهید کرد.

گام چهارم؛ جزئیات واریز ارز

در قسمت بالایی از سمت راست کلمه “VISA” وجود دارد. اگر به دنبال واریز مستقیم پول به کوینکس از طریق کارت اعتباری بین‌المللی و خرید ارز مورد نظرتان هستید، این بخش بهترین راه برای شماست. همچنین در بخش “Total Assets” نیز به ترتیب موارد زیر بیان شده است:

  • ارز قابل دریافت
  • ارز فریز شده یا به‌اصطلاح بلوکه شده

همچنین در بخش “Attention” نیز سه مورد زیر بیان شده است که به شما در تدوین استراتژی واریز ارز کمک می‌کند:

  • حداقل دپوزیت به کوینکس یا همان واریز
  • تعداد تأییدیه لازم برای تراکنش موردنظر شما
  • تعداد تأییدیه برای برداشت

درصورتی‌که با پیامی تحت عنوان “Deposit Note” جهت اطلاع‌رسانی اولین Deposit مواجه شدید، آن را به طور کامل مطالعه و پس از آن ادامه عملیات را انجام دهید. همچنین باید حداقل واریز به کوینکس را رعایت کنید که ارز موردنظر برای شروع معاملات وارد کیف پول شما شود.

نحوه واریز پول به کوینکس نهایتاً در این مرحله به پایان رسیده و تنها لازم است چند دقیقه صبر کنید که Withdraw ارز از کیف پول مبدأ انجام شده و در کیف پول کوینکس شما بنشیند.

محدودیت واریز پول به Coinex برای ایرانیان

به طور کل کارکردن با همه صرافی‌های بین‌المللی از جمله کوینکس برای ایرانیان محدودیت‌هایی دارد. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم امکان واریز مستقیم پول با کارت اعتباری به کوینکس برای خرید رمزارز یا توکن اشاره کرد که نهایتاً واریز پول به کوینکس را ناممکن کرده است. این مورد باعث شده است که تمامی کاربران ایرانی مجبور به استفاده از واسطه‌هایی مانند یورپی برای خرید راحت ارزهای بیس یا انواع استیبل کوین و نهایتاً انتقال به کیف پول کوینکس باشند.

نحوه برداشت از کوینکس برای ایرانیان

حتماً شما نیز به دنبال نقدکردن ارزهای خود در صرافی کوینکس هستید، اما باید بدانید که در ایران با وجود محدودیت کارت اعتباری این امکان وجود ندارد. درواقع ازآنجایی‌که ایرانیان امکان انتقال وجه به Credit card را ندارند، نمی‌توانند ارزهای دیجیتال خود را مستقیماً به ارز فیات تبدیل کنند. ازاین‌رو راه دیگری برای برداشت ارز از کوینکس وجود دارد؛ بنابراین آموزش برداشت از صرافی کوینکس برای ایرانیان کمی متفاوت است.

بدین صورت که شما عملیات برداشت را انجام خواهید داد، اما وجه موردنظر به طور مثال باید به یکی از ارزهای قابل واریز به صرافی ایرانی تبدیل شده باشد. نهایتاً نیز قادرید با انتقال ارز به کیف پول صرافی ایرانی خود به برداشت و نقدکردن نهایی بپردازید. اگر به دنبال آموزشی برای نحوه برداشت از کوینکس و انتقال ارز به ولت دیگری هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

آموزش برداشت از کوینکس

به اکانت خود در سایت کوینکس مراجعه کنید. در اینجا باید روی گزینه “Assets” که پیش‌تر بیان کردیم کلیک کنید، اما این بار باید از زیر منوی نمایش‌داده‌شده گزینه “Withdraw” را انتخاب کنید.

ورود به بخش برداشت از کوینکس

مشخص کردن اطلاعات برداشت ارز

چنانچه در صفحه فوق مشاهده می‌کنید با کلیک روی بخش “Select Coin/Token and transfer method” قادرید ارز یا توکن موردنظر برای انتقال را مشخص کنید.

ورود اطلاعات کامل برداشت از کوینکس
همچنین لازم است در بخش “Transfer Method” درگاه انتقال مدنظر خود را مشخص کنید. درصورتی‌که کیف پول مقصد در کوینکس اکانت داشته باشد، با مشخص‌کردن شماره موبایل یا ایمیل آن، انتقال ولت به ولت انجام می‌شود. محدودیت‌های ما ایرانیان سبب شده است که عموماً ولت‌های وریفای شده با موبایل برای انتقال‌های این‌چنینی نداشته باشیم؛ بنابراین بهترین راه تنظیم این بخش روی Normal Transfer و انتقال از طریق آدرس ولت مقصد است که در ادامه مرحله‌به‌مرحله بیان شده است.

  • شبکه انتقال موردنظر را از بخش “Select Public Chain” انتخاب کنید.
  • در بخش “Withdraw” نیز آدرس ولت مقصد که قصد انتقال ارز از کوینکس به کیف پول آن را دارید، تایپ کنید.
  • در قسمت “Receive Amount” لازم است که مقدار ارز موردنظر برای برداشت را انتخاب کنید.
تفاوت Deposit و Withdraw دقیقاً در همین بخش است که زیر بخش “Receive Amount” دو گزینه اضافی به شما نمایش داده می‌شود. این دو گزینه شامل withdrawal fees که کارمزد برداشت ارز در کوینکس است و گزینه بعدی یعنی Deduction که مجموع میزان ارز انتخاب شده در باکس بالا و کارمزد انتقال را نمایش می‌دهد، می‌شود. اما در عملیات واریز هیچ کدام از این اطلاعات را در پلتفرم کوینکس مشاهده نمی‌کنید. اگر به دنبال این اطلاعات هستید، باید به پلتفرمی که از آن قصد برداشت دارید، مراجعه کنید.
  • در قسمت راست تصویر نیز همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمودار و اعدادی قابل رویت هستند که مقدار مجاز به‌منظور انتقال ارز از کوینکس به تراس ولت و برخی موارد دیگر را بیان می‌کنند. نهایتاً با کلیک روی گزینه “Withdraw” برداشت را ثبت می‌کنید.

وریفای یا تایید برداشت از کوینکس

پس از کلیک بر “Withdraw” با صفحه‌ای مطابق تصویر زیر به‌منظور ورود کد روبرو می‌شوید. درصورتی‌که اولین‌بار با Google Authenticator اکانت خود را تأیید کرده باشید، در اینجا لازم است با چک کردن اپلیکیشن فوق کد را دریافت و در این قسمت وارد کنید.

افرادی که با شماره موبایل تأیید دومرحله‌ای خود را انجام داده‌اند، این کد را به‌صورت پیامک دریافت خواهند کرد.

وریفای و تایید ایمیل برای برداشت ارز از کوینکس
حال با صفحه شماره دو در تصویر بالا مواجه می‌شوید که بیانگر ارسال یک ایمیل به‌منظور تأیید نهایی برداشت است. درصورتی‌که ایمیل خود را بررسی و ایمیلی با موضوع ” Withdrawal Confirmation” از سایت “Qoinex” نداشتید، با کلیک روی گزینه “Resend Email” درخواست ارسال مجدد ایمیل تأییدیه را ثبت کنید.

در اینجا ایمیلی مطابق تصویر زیر دریافت می‌کنید که برای تأیید عملیات برداشت فوق باید پس از بررسی مقدار و آدرس کیف پول مقصد و روی دکمه “Reconfirm” کلیک کنید. درصورتی‌که دکمه فوق کار نکرد نیز می‌توانید با کلیک روی لینک زیر آن تأیید را انجام دهید.

 

تاییدیه نهایی برای Withdraw ارز از کوینکس به صرافی ایرانی

به دلیل مسائل امنیتی لینک تأییدیه نهایی که برای شما ایمیل می‌شود فقط 30 دقیقه قابل‌استفاده است. اگر طی این زمان تأیید را انجام ندادید به پشتیبانی تیکت بزنید یا پسورد خود را تغییر دهید.

در نهایت پس از کلیک، شما با تصویر زیر روبرو می‌شوید که باید پس از مطالعه و تأیید جزئیاتِ برداشت خود، مطابق بخش اول تصویر روی گزینه “Approve” کلیک کنید تا نهایتاً پیام شماره دو که بیانگر اتمام پروسه است را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال چیست؟

اگر طی 24 ساعت آخرین مرحله برداشت خود را تأیید نکنید، تراکنش لغو خواهد شد.

مشکل برداشت از کوینکس

گاهی برای هم‌وطنان ما مشکلاتی اعم از دریافت پیام خطا در زمان انتقال از تراست ولت به کوینکس یا بسته‌شدن حساب کاربری، عدم امکان برداشت از کوینکس و غیره پیش می‌آید. عمده این مشکلات به به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای سایت برمی‌گردد اما گاهی پیش می‌آید که برخی مشکلات نه از طریق سرچ قابل‌حل هستند و نه دلیل به‌روزرسانی برایشان منطقی است.

مشکلاتی مانند بلاک شدن حساب کاربری یا انتقال ارز به ولت اشتباه نیز وجود دارد که غیرقابل‌حل هستند. مورد اول یعنی بلاک شدن حساب کاربری معمولاً به دلیل عدم استفاده از نرم‌افزار درست با آی پی ثابت است که باید پیش از ثبت‌نام در این صرافی ارز دیجیتال به این نکته دقت داشته باشید. راه‌حل خطای دوم نیز دقت بیشتر در زمان انجام واریز و برداشت است به‌طوری‌که در صحیح واردکردن آدرس ولت باید توجه کرده و آن را حتماً چک کنید و نهایتاً در صورت لزوم اصلاح کنید.

برای استفاده از صراف‌های ارز دیجیتال بین‌المللی حتماً از نرم‌افزارهای تغییر آی پی به‌صورت ثابت استفاده کنید تا به محدودیت‌ها و در بدترین حالت بلوکه شدن حساب بر نخورید.

کاربرد انتقال ارز از کوینکس به ولت یا همان برداشت

امروز به‌واسطه ارزهای دیجیتال دادوستد و مبادلات بین کشورهای مختلف چه از نوع خدمات و چه از نوع محصول به‌سادگی ممکن شده است. دلیل این مهم انتقال کوین و ارزهای دیجیتال است که نیاز به مراجعه حتی به بانک و غیره را تقریباً از بین برده است. به‌عنوان‌مثال یک شرکت آرایشی در کانادا به دلیل داشتن مشتریان زیاد فارسی‌زبان نیاز به مشاورین پوست دارد. این شرکت با سپردن کار خود به مشاورین پوست ایرانی به‌سادگی و با یک شبکه Voip تمامی تماس‌های آن شرکت را پاسخ می‌دهد.

در این صورت حقوق این افراد چگونه پرداخت خواهد شد؟ بدون کوچک‌ترین مشکل مثلاً شرکت با انتقال ارز از بایننس به کوینکس، حقوق این افراد را واریز و به‌سادگی مشتریان و کارمندان خود را حتی در ایران خواهند داشت.

کلام آخر

با خواندن این متن نحوه برداشت از کوینکس و همچنین نحوه واریز پول به کوینکس را یاد گرفتید. اما در نهایت باید بدانید که برای استفاده از تمامی امکانات به‌صورت پیشرفته و بالابردن سقف برداشت از کوینکس بهتر است، احراز هویت اکانت کوینکس خود را انجام دهید. در این باب ایرانیان به دلیل عدم اعتبار بین‌المللی مدارک، محدودیت‌هایی دارند؛ راه‌حل این مسئله مراجعه به فروشگاه یورپی و خرید اکانت وریفای شده کوینکس است که میان‌بری برای رسیدن به‌تمامی امکانات برای شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که تیم فنی یورپی در زمان بروز هرگونه مشکل در برداشت از Coinex یا واریز و غیره، از طریق کامنت‌های همین پست آماده ارائه هرگونه راهنمایی تخصصی لازم به شماست. همچنین تلگرام، توییتر و اینستاگرام یورپی نیز برای کمک به شما و نشر اطلاعات به‌روز در نظر گرفته شده‌اند.

سوالات متداول

  • آیا احراز هویت برای واریز و برداشت در کوینکس اجباری است؟
    احراز هویت در کوینکس اختیاری است اما برای برداشت بیشتر لازم است که احراز هویت انجام دهید.
  • سقف برداشت از کوینکس و حداقل آن چقدر است؟
    با مقیاس تتر شما قادرید حداقل 0.97 از کیف پول خود برداشت کنید. قبل از احراز هویت سقف برداشت در کوینکس 10000 دلار و پس از دریافت اکانت رسمی وریفای شده یک میلیون دلار خواهد بود.
  • حداقل واریز به کوینکس چقدر است؟
    حداقل واریز به کوینکس برابر 0.98 تتر است.
3/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Habib
Habib
1 سال قبل

عالی

زینب زارع
زینب زارع
مدیر
پاسخ به  Habib
1 سال قبل

سلام دوست عزیز. ممنون از محبتتون.

Back to top button
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x