ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید

خرید توییتر توسط ایلان ماسک به تیتر اول رسانه ها تبدیل شد. هیئت مدیره شرکت توییتر روز دوشنبه به اتفاق آرا این قرارداد را تایید کرد، اما افزود که هنوز “مشروط به تایید سهامداران توییتر” است.

در ساعات و روزهای قبل خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) بحث در مورد آزادی بیان در میان بسیاری از کاربران آنلاین چه در داخل و چه خارج از صنعت کریپتو رایج بود.

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که پس از پذیرفتن پیشنهاد ماسک برای خرید سهام این شرکت به مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم تقریباً 44 میلیارد دلار به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد. اگرچه انتظار می‌ رود خرید توییتر توسط ایلان ماسک در سال 2022 انجام شود، اما همچنان مشمول تایید سهامداران توییتر و همچنین تنظیم‌ کننده‌های خاص است.

ماسک در یکی از آخرین توییت‌ های خود قبل از عمومی شدن خبر خرید، گفت: “امیدوارم بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان همین است. توییتر به نقل از مدیرعامل تسلا گفت: “آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتال شهر است.”

بسیاری نتیجه خرید چند میلیارد دلاری توییتر را معکوس می بینند. آنجلو کاروسون، رئیس سازمان نظارت بر رسانه‌های غیرانتفاعی Media Matters for America، قبل از اعلام این خبر ابراز نگرانی کرد که موافقت توییتر با فروش پیروزی برای اطلاعات نادرست و افرادی است که آن را می‌فروشند. وی در ادامه افزود که ماسک ممکن است به‌ طور یک جانبه تصمیم بگیرد و به کسانی که از استفاده توییتر ممنوع شده‌ اند، مجدداََ اجازه فعالیت دهد.

جکسون پالمر، یکی از خالقان توکن مبتنی بر میم کوین Dogecoin (DOGE)، که ماسک اغلب در رسانه‌های اجتماعی آن را تحت فشار قرار داده است، این خرید را «تسخیر خصمانه» در تضاد با ایده آزادی نامید. بیت‌کوینر معروف، به مالک جدید توییتر تبریک گفت، در حالی که به نظر می‌رسید شرکت وام‌ دهنده کریپتو BlockFi موضع خنده‌دارتری اتخاذ کرده و عکسی ترکیبی از سگ دوج کوین و لوگوی توییتر را منتشر کرد. همین امر باعث افزایش بهای کیف پول های دوج کوین شد.

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیر عامل MicroStrategy به طور مستقیم در مورد این خرید اظهار نظر نکرد، در عوض با متن اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده در توییتی به ماسک پاسخ داد و پیشنهاد کرد که او از این اقدام حمایت می کند. جودی هیس، عضو مجلس نمایندگان، که از ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حمایت کرده است، این معامله را به عنوان یک پیروزی برای اصلاحیه نامید.

نظر شما در رابطه با خرید توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x