بهترین کیف پول دوج کوین کدام است؟ | 4 کیف پول برتر DogeCoin

انتخاب مناسب کیف پول دوج کوین امر بسیار ضروری است یک کیف پول مناسب باید امن و محیط کاربری آسانی داشته باشد همانطور که میدانید ارزهای دیجیتال که این روزها حسابی سر و صدا کردند عملکرد و رفتار مشابهی به ارزهای فیزیکی و حقیقی دارند 

تنها تفاوت این نمونه از ارزها این است که به افراد این امکان را می‌دهند که بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کنند یا می‌توان گفت که کاربران آزادی عمل نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال دارند. با توجه به این موضوع باید انتظار داشته باشیم که ابزارهای مختلفی برای ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین(dogecoin) وجود داشته باشد. شاید با خود بپرسید منظورمان از ابزارهای دیجیتال چیست؟

بله درست حدس زدید منظورمان کیف پول دیجیتال یا همان والت است و با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با بهترین کیف پول‌های‌ دوج کوین آشنا کنیم تا بتوانید عملیات‌های مختلفی ازجمله تبادل دوج کوین را انجام دهید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا انواع کیف پول‌ دوج کوین را بشناسید.

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین چیست؟

قبل از اینکه وارد معرفی بهترین کیف پول‌ دوج کوین شویم بهتر است کمی مفاهیم اساسی و تخصصی این ارز شویم. جالب است بدانید تلفظ درست و رایج این ارز دیجیتال دوج کوین (dogecoin) است ولی در برخی از کشورها به این ارز دیجیتال داگ کوین و دوژ کوین نیز می‌گویند.

دوج کوین نوعی از ارز دیجیتال است که به صورت اپن سورس ارائه‌شده است و تمامی کاربران می‌توانند به تمامی کدها دسترسی داشته باشند و از طرفی دیگر این ارز دیجیتال در بستر غیر متمرکز کار می‌کند و در نقل و انتقالات همتا به همتا کاربرد زیادی دارد. شاید با خود بپرسید منظور از غیرمتمرکز و همتا به همتا بودن دوج کوین چیست؟

بهتر است بگوییم غیرمتمرکز بودن و همتا به همتا بودن یعنی این که این نمونه ارز دیجیتال در هیچ پلتفرمی فعالیت ندارد و هیچ مدیر شخصی بر آن مسلط نیست و درواقع می‌توان گفت که هیچ هسته مرکزی برای کنترل دوج کوین وجود ندارد و دیگر مانند بانک‌ها هیچ شخص ثالثی در تبادلات دوج کوین ظاهر نمی‌شود.

رمز ارز دوج کوین را می‌توان با استیکر سگ کرم‌رنگ در دنیای مجازی شناخت. جالب است بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین به‌عنوان یک ارز دوستانه معرفی‌شده است و علت آن این است که این رمز ارز در بسیاری از خیریه‌ها استفاده می‌شود و همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از این رمز ارز مانند دیگر ارزهای دیجیتال باید از کیف پول دوج کوین استفاده کنید که در ادامه چند کیف پول دوج کوین به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بدون هیچ نگرانی ازنظر امنیت به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهید.

ویژگی‌های یک کیف پول امن برای دوج کوین چیست؟

کیف پول امن برای دوج کوین

بعدازاینکه اقدام به خرید دوج کوین کردید و تصمیم گرفتید که در این بازار سرمایه‌گذاری کنید بهتر است بدانید که یک والت یا کیف پول امن باید چه ویژگی داشته باشد. شاید با خود بگویید که یک کاربر به چه دلیلی باید با ویژگی‌های یک کیف پول خوب آشنا شود؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توان گفت که یک کیف پول باید ازنظر امنیت قابل‌اعتماد باشد به دلیل اینکه در دنیای ارزهای دیجیتال هر فرد مسئولیت دارایی‌های خود را بر عهده دارد. بهتر است بگوییم اگر والت شما مورد حمله هکرها قرار بگیرد و از طرف دیگر اگر شما کیف پول مناسب و امنی را انتخاب نکرده باشید به راحتی در عرض چند ثانیه باید قید تمامی دوج کوین‌های خود را بزنید.

حال کیف پول‌های ارز دیجیتال باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشند:

  • کیف پول باید از امنیت خوبی برخوردار باشد و شما به‌راحتی می‌توانید با خواندن کامنت‌های یک والت درباره‌ی امنیت آن تصمیم بگیرید.
  • کیف پول باید به‌اندازه کافی اعتبار و شهرت داشته باشد و هر چه قدر تعداد کاربران یک والت بیشتر باشد می‌توان نتیجه گرفت که کیف پول موردنظر شما از اعتبار کافی برخوردار است.
  • یک کیف پول مناسب باید امکان انجام چند عملیات رمز ارزی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. پس ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که به سراغ والتی بروید که بتواند چند عملیات مختلف رمز ارزی را هندل کند.
  • کیف پول یا والت‌های که در بازار سرمایه‌گذاری وجود دارند باید ازنظر تعامل نیز امتیاز خوبی میان کاربران خود داشته باشند و این موضوع یعنی کاربران به‌راحتی بتوانند ازنظر گرافیکی و دسترسی با کیف پول موردنظر خود تعامل داشته باشند.
  • کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید در راستا هدف شما در خرید دوج کوین باشد. برای مثال شما اگر قصد دارید برای خریدوفروش دوج کوین در صرافی‌ها بچرخید بهتر است کیف پول‌های دیجیتالی را انتخاب کنید که با صرافی موردنظر شما همکاری دارد و یا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کلان و بلندمدت هستید بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را تهیه کنید.

معتبرترین کیف پول دوج کوین

dogecoin wallet

وقتی حرف از کیف پول‌های کریپتوکارنسی‌ها می‌شود احتمالاً در ذهن شما یک کیف پول معمولی نقش می‌بندد ولی همان‌طور که می‌دانید این نوع کیف پول، دیجیتالی هستند و افراد می‌توانند در سطح کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشند. کیف پول‌های دوج کوین یا هر کیف پول دیجیتالی دیگر مکانی برای ذخیره اطلاعات هستند یا بهتر است بگوییم آنها یک دیتابیس هستند که افراد با کمک این نمونه از والت‌ها می‌توانند تراکنش‌های موردنظر خود را انجام دهند.

در پاراگراف فوق گفتیم که این والت‌ها مکانی برای ذخیره اطلاعات هستند، حال در این بخش می‌خواهیم ببینیم که منظور از اطلاعات چیست؟

جالب است بدانید اطلاعات همان کلید عمومی (public keys) و کلید خصوصی(private keys)  است. می‌توان برای درک بهتر کلید عمومی و خصوصی آنها را به ایمیل و رمز عبور ایمیل تشبیه کرد. برای مثال کلید عمومی مانند یک ایمیل است که ارزهای دیجیتال می‌توانند به آنها ارسال شوند و کلید خصوصی یک رمز عبور ایمیل است که کاربران باید آن رمز را وارد کنند تا بتوانند وارد ایمیل خود شوند و از طرفی دیگر شما باید از رمز عبور ایمیل خود یا همان کلید خصوصی مراقبت و نگهداری کنید.

انواع مختلفی از کیف پول دوج کوین وجود دارد که به شرح زیر است:

  • کیف پول‌های کاغذی
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • کیف پول‌های موبایلی و تحت دسکتاپ

در ادامه قصد داریم شما را با انواع کیف پول دوج کوین آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول دوج کوین نسخه موبایلی

کیف پول دوج کوین نسخه موبایلی

کیف پول‌های موبایلی اطلاعات حساب یک کاربر را دخیره می‌کنند که این اطلاعات شامل تعداد ارزهای دیجیتال و مبلغ ارزهای دیجیتال است که در کیف پول‌های موبایلی ذخیره می‌شود و کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق این والت‌ها تراکنش‌های موردنظر خود را انجام دهند. جالب است بدانید والت‌های موبایلی ازنظر تعامل امتیاز خوبی میان کاربران دارند و افراد به‌راحتی می‌توانند با آنها کار کنند.

همان‌طور که مشخص است کیف پول دوج کوین موبایلی به‌صورت آنلاین تراکنش‌های موردنظر کاربران را انجام می‌دهد و به اینترنت جهانی متصل است، به همین دلیل این نمونه کیف پول‌ها امنیت پایین‌تری نسبت به کیف پول‌های کاغذی و سخت‌افزاری دارد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین کیف پول‌های موبایلی دوج کوین آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

کیف پول موبایلی اتمیک ولت (atomic wallet)

کیف پول موبایلی اتمیک ولت 

کیف پول اتمیک (atomic wallet) ولت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های موبایلی در بازار سرمایه‌گذاری رمز ارزها است. یکی از مهم‌ترین ویژگی این کیف پول موبایلی این است که کنترل تمامی حساب‌ها در اختیار خود کاربران است و این شرکت هیچ‌گونه دسترسی به دوج کوین و رمز ارزهای کاربران خود ندارد. از طریق والت اتمیک می‌توانید بر رمز ارزهای خود کنترل داشته باشید و تراکنش‌های موردنظر خود را انجام دهید.

این کیف پول از رمز ارزهایی مانند دوج کوین، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و 2000 رمزارز دیگر پشتیبانی می‌کند و این موضوع می‌تواند یک ویژگی مثبت برای افرادی باشد که قصد دارند سبد سرمایه‌گذاری خود را با رمز ارزهای مختلف پر کنند و این افراد به‌راحتی می‌توانند در یک حساب تمامی رمز ارزهای خود را مدیریت کنند و همه‌چیز را تحت کنترل خود داشته باشند.

برای ورود به سایت کیف پول اتمیک اینجا کلیک کنید

کیف پول دوج کوین ولت (Dogecoin wallet)

کیف پول دوج کوین یا دوج کوین ولت یک کیف پول موبایلی است که افراد می‌توانند از آن برای انجام معاملات رمز ارزی استفاده کنند. دوج کوین ولت به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم غیرمتمرکز بودن یعنی کاربران برای انجام عملیات‌های مختلف در حوزه رمز ارزها نیازی ندارند که به هسته مرکزی وصل شوند. جالب است بدانید حتی اگر شما آفلاین نیز باشید می‌توانید از این کیف پول برای ارسال و دریافت دوج کوین‌های خود استفاده کنید.

برای ورود به Dogecoin wallet اینجا کلیک کنید

دوج کوین ولت نیز مانند اتمیک ولت دارای طراحی بسیار ساده و کاربرپسند است و افراد به‌راحتی می‌توانند با این کیف پول موبایلی کار کنند.

کیف پول‌های دسکتاپ دوج کوین

همان‌طور که از اسم این کیف پول دوج کوین پیداست این والت بر روی کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ نصب می‌شود و به کاربر این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر روی والت خود داشته باشند. جالب است بدانید امکانات و ویژگی‌های که والت‌های دسکتاپی ارائه می‌کنند بیشتر از ویژگی‌های والت‌های موبایلی است.

توجه داشته باشید اگر شما از دسته افرادی هستید که دوج کوین‌های خود را از صرافی به‌صورت حضوری خریداری می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به سراغ والت‌های دسکتاپی نروید چون نمی‌توانید همیشه و بدون محدودیت مکانی و زمانی به والت خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول دوج کوین نسخه دسکتاپ جکس لیبرتی (jaxx liberty wallet)

کیف پول دوج کوین نسخه دسکتاپ

این کیف پول نسخه‌های متعددی برای ویندزو، مک، لینوکس ارائه داده است و همچنین والت جکس لیبرتی بر روی کروم در گوگل نیز قابل‌اجرا است. نصب و اجرا این والت برای کاربران هزینه‌ای ندارد و همچنین هنگام تراکنش کیف پول جکس لیبرتی هزینه‌ای کمی را دریافت می‌کند.

جکس لیبرتی علاوه بر داشتن نسخه دسکتاپ دارای نسخه‌های وب و موبایلی نیز است که کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند تا گزینه‌های مختلفی برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود داشته باشند. طراحی این والت بسیار ساده و کاربردی است و کاربران برای استفاده از این کیف پول به دردسر نمی‌افتند.

توجه داشته باشید اگر شما از دسته افرادی هستید که سرمایه‌گذاری بر روی چند کریپتوکارنسی را انتخاب کردید، این کیف پول می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری دوج کوین

کیف پول‌های سخت‌افزاری دوج کوین

کیف پول سخت‌افزاری یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها در حوزه رمز ارزها است و شما با این نوع والت‌ها دیگر نگرانی بابت حملات هکری نخواهید داشت به دلیل اینکه تراکنش‌ها در والت‌های سخت‌افزاری به‌صورت آفلاین صورت می‌گیرد. درواقع شما می‌توانید کیف پول‌های سخت‌افزاری را در مدل‌های متفاوت خریداری کنید و کلیدهای خصوصی و عمومی خود را در آن سیو کنید.

اگر شما مقدار زیادی رمز ارز دارید و می‌خواهید به‌صورت طولانی‌مدت آنها را به‌صورت امن سرمایه‌گذاری کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم که کیف پول سخت‌افزاری خود را از وب‌سایت‌های معتبر تهیه کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

جالب است بدانید والت‌های سخت‌افزاری از تمامی کیف پول‌های دیگر گران‌تر است و استفاده از آنها فقط به کاربرانی توصیه می‌شود که می‌خواهند مقدار زیادی از رمز ارزها را سرمایه‌گذاری کنند. اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید حتماً می‌دانید یکی از بهترین و معروف‌ترین کیف پول سخت‌افزاری در بازار رمز ارزها، والت لجر نانو ایکس است. این کیف پول علاوه بر دوج کوین از رمز ارزهای دیگری نیز پشتیبانی می‌کند و این والت به کاربران این امکان را می‌دهد که به وسایل دیجیتال مختلف وصل شوند.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یکی دیگر از کیف پول‌ها معروف سخت‌افزاری در بازار رمز ارزها، کیف پول لجر نانو اس است که این کیف پول مانند usb عمل می‌کند و کار کردن با آن سخت و دشوار نیست و با یک بار کار کردن با آن می‌توانید به‌راحتی کار کردن با این کیف پول سخت‌افزاری را فرابگیرید. با توجه به آمار، این کیف پول فروش بسیار بالایی در جهان دارد و در بین کاربران معروف و محبوب است به دلیل اینکه این والت کلید خصوصی را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند و به‌هیچ‌عنوان داخل سرور آن را سیو نمی‌کند.

کیف پول کاغذی دوج کوین

کیف پول کاغذی همان کیف پول سرد است که به اینترنت جهانی متصل نیست و به همین دلیل این نمونه کیف پول‌ها امنیت بیشتری نسبت به کیف پول موبایلی یا همان آنلاین دارد. همان‌طور که از اسم کیف پول کاغذی مشخص است این کیف پول به‌صورت کاغذی است و مکانیزمی برای این والت تعریف‌شده است که رمز ارزهای را به‌صورت آفلاین ذخیره کند. جالب است بدانید این والت‌ها تیکه‌های کاغذ است که روی آنها یک سری کد QR درج‌شده است.

کیف پول کاغذی دوج کوین (Dogecoin Paper Wallet)

کیف پول کاغذی دوج کوین

برای تهیه کیف پول کاغذی دوج کوین در ابتدا باید به سراغ سایت‌های بروید که کدهای QR را برای شما تولید می‌کند و در مرحله بعد فقط کافی است که یکی از این سایت‌ها را پیدا کنید و در آن گزینه Generate new address را انتخاب کنید تا کدی به‌صورت تصادفی برای شما تولید شود و هنگامی‌که کد به شما نمایش داده می‌شود باید سریع آن را در یک جای مناسب ذخیره کنید.

توجه داشته باشید این نمونه کدها را به‌صورت پی‌دی‌اف در کامپیوتر خود ذخیره نکنید.

سخن آخر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مردم روزبه‌روز تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها پیدا می‌کنند، به همین دلیل آنها باید در گام اول بدانند می‌خواهند بر روی چه رمز ارزی سرمایه‌گذاری کنند و سپس باید بدانند که کیف پول امن چیست تا بتوانند یک کیف پول دوج کوین امن و مناسب را انتخاب کنند.

با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داشتیم در ابتدا شما را با دوج کوین آشنا کنیم و سپس انواع کیف پول دوج کوین را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک تصمیم درست در این زمینه داشته باشید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول:



کدام کیف پول دوج کوین امن تر است؟

به طور کلی کیف پول های سخت افزاری برای کلیه ارزهای دیجیتال از امنیت بالاتری برخودار هستند.


آیا کیف پول دوج کوین نسخه های موبایلی هم وجود دارند؟

بله کیف پول اتمیک و کیف پول Dogecoin wallet هر دو نسخه موبایل دارند که میتوانید روی گوشی خود نصب و این کیف پول ها مدیریت کنید
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x