بهترین ارز برای استیک؛ 11 رمزارز پرطرفدار

استیکینگ یکی از روش‌های غیرفعال درآمدزایی است و انتخاب بهترین ارز برای استیک در این روش بسیار اهمیت دارد. بسیاری از تازه‌کاران زمانی که می‌خواهند ارز مناسب برای استیکینگ را انتخاب کنند، فقط به درصد سود آن توجه می‌کنند. در صورتی‌که عوامل مهم دیگری را نیز باید در نظر بگیرید که اتفاقا روی مقدار سودی که در نهایت به دست می‌آورید، تاثیر دارد.

عواملی مانند کارمزد و حق عضویت‌هایی که در پلتفرم‌ها و استخرهای استیکینگ باید بپردازید، در نهایت از مقدار پاداش استیکینگ کسر می‌شود. به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین ارز برای استیکینگ بسیار دقت کنید که تمام ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد.

اما همان‌طور که می‌دانید آن‌قدر شمار ارزهای دیجیتال بالا رفته است که ممکن است در انتخاب بهترین آن‌ها سردرگم شوید. به همین دلیل است که در این مقاله 11تا از بهترین ارزها برای استیک را گلچین کرده‌ایم. با این کار پروسه انتخاب کریپتوی مناسب برای استیک بسیار آسان‌تر می‌شود. پس با ما تا انتها همراه باشید و با دغدغه کمتری به بیزینس در فناوری بلاکچین بپردازید.

1. BitDAO (BIT)؛ بهترین ارز برای استیک

BitDAO (BIT) یکی از جدیدترین رمزارزهای موجود است. همچنین این رمزارز یکی از بزرگ‌ترین پروتکل‌های مستقل غیرمتمرکز در جهان محسوب می‌شود که بر روی DeFi متمرکز شده است. بنابراین امنیت و حفظ حریم خصوصی باعث شده است بیت دائو طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته باشد.

از آن‌جایی که امنیت اصلی‌ترین پیش‌نیاز یک پلتفرم ارز دیجیتال برای استیکینگ محسوب می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که چرا بیت دائو ارزی مناسب برای این کار است. علاوه‌بر امنیت، این ارز دیجیتال مزیت‌های دیگری نیز دارد که شما را برای استیک کردن آن تشویق می‌کند. این مزیت‌ها عبارتنداز:

  • پتانسیل بالا برای سودآوری فراوان از طریق استیکینگ؛
  • حق رای استیکرها در تصمیمات مهم شبکه و استخرهای استیکینگ؛
  • فراهم کردن فرصت‌هایی برای گسترش بیزینس.

حال اگر می‌خواهید بدانید که چقدر حق رایتان در استخرهای استیکینگ مهم هستند و همچنین با مفهوم استخر استیکینگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله استخر استیکینگ چیست را از دست ندهید.

2. ارز دیجیتال تتر (Tether (USDT))

اگر مقاله خطرات استیکینگ ارز را در یورپی بخوانید، متوجه می‌شوید یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در این صنعت نوسانات بازار است. زیرا زمانی که شما داراییتان را قفل می‌کنید، همیشه احتمال تغییر قیمت و درنتیجه ضرردهی شما هست. ارز دیجیتال تتر با قیمت ثابتی که در بازار دارد، شما را در برابر چنین ضررهایی مصون نگه می‌دارد.

تتر؛ رمزارزی مناسب برای استیکینگ

از طرفی با استیک این استیبل کوین می‌توانید بین 6 تا 12 درصد پاداش کسب کنید. ماشین حساب‌های استیک تتر زیادی نیز فراهم شده‌اند که میزان سود شما به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه محاسبه می‌کند. علاوه‌براین با چک کردن سایت استیکینگ کریپتو می‌توانید سوابق سوددهی استیک تتر را بررسی کنید.

3. کریپتوی معروف؛ اتریوم Ethereum 2.0 (ETH)

بسیاری باور دارند که به دلیل صرفه اقتصادی، اتریوم بهترین ارز برای استیک است. علاوه‌بر کسب پاداش خوب از طریق استیکینگ اتریوم، اثرات زیست محیطی کمتری که این ارز دیجیتال در استیکینگ دارد، دلیل این مدعاست. از آن‌جایی که اتریوم یکی از اولین رمزارزهای معتبر است، بدیهی است که از امنیت بالایی در شبکه داشته باشد.

نرخ درصد سالیانه یا APR که تا 17% متغیر است از دیگر عواملی است که سرمایه‌گذاران را وادار به استیک اتریوم می‌کند. نکته جالب توجه این است که شما فقط با 32 اتریوم می‌توانید به اندازه 2 تا 5 اتریوم از استیکینگ آن سود کسب کنید. از طرفی تمام کسانی که به دنبال اعتباربخشی به شبکه و کسب درآمد از طریق آن هستند، از استیک اتریوم غافل نمی‌شوند.

بیشتر بدانید: برای اینکه درباره سیستم اعتباربخشی بیشتر بدانید، مقاله ولیدیتور چیست را بخوانید.

4. استیک تزوس (XTZ) در تراست ولت

اگر مالک کیف پول تراست ولت و به دنبال درآمدزایی از طریق استیکینگ هستید، تزوس گزینه خوبی برایتان محسوب می‌شود. زیرا بنابر ادعای بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال، بهترین ارز برای استیک در تراست ولت تزوس است. تراست ولت امکاناتی دارد که استیکینگ را برای شما آسان‌تر می‌کند. مهم‌ترین امکانات تراست ولت برای استیکینگ عبارتنداز:

  • Stake؛ با کلیک روی این گزینه به راحتی وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن می‌توانید توکن تزوس را استیک کنید.
  • Stake Details؛ با کلیک کردن روی این گزینه در تراست ولت می‌توانید اطلاعات استیکینگ خود را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که این گزینه فقط برای استیک تزوس فعال است.
  • Unstake؛ زمانی که تصمیم دارید داراییتان را از استخر استیکینگ بیرون بکشید، به سادگی روی این گزینه کلیک کنید.

استیک ارز تزوس در کیف پول تراس ولت

بعد از استیک کردن ارز دیجیتال تزوس، تقریبا 21 روز بعد می‌توانید سود حاصل از تراکنش‌ها را به دست آورید. با کلیک بر گزینه Stake Details میزان سود استیکینگ تزوس (حدود 5 تا 6) را مشاهده می‌کنید. از دیگر دلایل محبوبیت استیکینگ این ارز Lock Time یا دوره قفل صفر آن است که امکان تراکنش آنی را فراهم می‌کند.

بااینکه استیک تزوس در تراست ولت شهرت بسیاری دارد، اما می‌توانید این رمزارز را در صرافی بایننس، اتمیک ولت، کیف پول لجر و کیف پول اکسودوس استیک و همان مقدار سود را کسب کنید.

5. پولکادات؛ بهترین ارز برای استیک

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) یک شبکه بلاکچین متعلق به نسل سوم با هدف رفع مشکلات بلاکچین سنتی است. به همین دلیل است که بعد از اتریوم دومین بلاکچین برتر کریپتو محسوب می‌شود. توکن پولکادات DOT است که استیکینگ آن به تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از طریق استیک کردن هستند، توصیه می‌شود.

استیک ارز دیجیتال پولکادات نه تنها مزایای زیادی دارد، بلکه هیچ ریسکی هم ندارد. این مهم‌ترین نقطه قوت این ارز دیجیتال در پروسه استیکینگ است. اولین مزیتی که باعث می‌شود این ارز در این مقاله به عنوان رمزارز برتر برای استیک معرفی شود این است که حتی با داشتن یک دات هم می‌توانید پروسه استیکینگ را شروع کنید. همچنین استیکینگ پولکادات هیچ نیازی به دانش فنی خاصی یا استفاده از هیچ سخت‌افزاری ندارد.

امکان استیکینگ این ارز دیجیتال در انواع کیف‌پول‌ها مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری (مانند لجر)، کیف پول های مبتنی بر مرورگر (مانند Polkadot JS) و کیف پول‌های موبایل (مانند im Token) نیز وجود دارد.

فراموش نکنید که با استیک کردن در کیف پول نه تنها می‌توانید تراکنش‌های امن تری داشته باشید، بلکه بعد از انتقال توکن‌ها به کیف پول، سودتان را بازخرید کنید.

6. بایننس کوین (BNB)؛ ارز دیجیتال معروف

درمیان تمام ارزهای دیجیتال، بایننس کوین چهارمین رتبه را از نظر ارزش دارد و صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال است. علاوه‌بر ارزش این رمزارز در دنیای کریپتو، کارمزد پایین تراکنش‌ها و عملکرد سریع باعث موفقیت آن شده است. نکته غیرقابل چشم‌پوشی درباره BNB این است که این کریپتو باعث کاهش تورم در بازار می‌شود. زیرا درصدی از عرضه بایننس کوین توسط شرکت بایننس سوزانده می‌شود. پاداش استیک BNB روزانه به استیکرها پرداخت می‌شود.

استیک بایننس کوین در کیف پول تراست ولت

با چنین ویژگی‌هایی طبیعی است که این رمزارز برای استیکینگ نیز مناسب باشد. بسیاری از استیکرها رمزارز بایننس کوین را در کیف پول تراست ولت استیک می‌کنند. بنابراین یکی دیگر از ارزهای مناسب برای استیکینگ در تراست ولت بایننس کوین است.

7. پنکیک سوآپ PancakeSwap (CAKE)

پنکیک سوآپ (PancakeSwap) صرافی غیرمتمرکز برای مبادلات غیرمتمرکز توکن‌های BEP-20 و توکن بومی آن کیک (Cake) است. به دلیل سهولت استیکینگ توکن کیک در استخرهای پنکیک سوآپ، این رمزارز در لیست این مقاله قرار می‌گیرد. قبل از اینکه توکن‌های کیک در پنکیک سوآپ را استیک کنید، باید آنها را در یک کیف پول (متامسک یا تراست ولت) ذخیره کنید.

از آن‌جایی که تراکنش‌ها در پنکیک سوآپ مبتنی بر استانداردهای توکن‌های BEP-20 است، باید برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها توکن BNB نیز در کیف پولتان داشته باشید. به طورکلی سرمایه‌گذاری از روش استیکینگ در پنکیک سوآپ، با ریسک بسیار کمی همراه است. بنابراین اگر در زمان درست سودتان را برداشت کنید، می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید.

8. الگورند (ALGO)؛ بهترین کوین برای استیکینگ

در دنیای ارز دیجیتال، الگورند هم به عنوان بهترین ارز برای استیک شناخته می‌شود. ALGO یک ارز دیجیتال و پلتفرم غیرمتمرکز است که به دلیل امنیت و سرعت بالا در انجام معاملات معروف شده است. سرعت انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم 1000 تراکنش در ثانیه است. پس با وجود چنین سرعت و امنیتی در شبکه اثبات سهام چرا این ارز دیجیتال را استیک نکنیم؟

یکی دیگر از دلایلی که استیکینگ الگورند به مالکان این ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود، امکان قفل کردن آن‌ها در کیف پول تراست ولت است. حتما تاکنون متوجه اهمیت و شهرت تراست ولت در فناوری بلاکچین شده‌اید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که با خواندن مقاله کیف پول تراست ولت چیست، اطلاعاتتان را درباره این کیف پول کریپتو آپدیت کنید.

9. سولانا (SOL)؛ ارز پرطرفدار برای استیکینگ

سولانا با عنوان ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اثبات سهام شناخته می‌شود. از آن جایی که بلاکچین سولانا یک بلاکچین عمومی است و از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و نرام‌افزارهای غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند، یکی از بهترین بلاکچین‌ها برای فرایند استیک کردن نامیده می‌شود. به طور میانگین سودی که از استیک سولانا به دست می‌آورید 8 الی 9 درصد است؛ اما هرچه شما از ولیدیتورهای معتبرتر و تجهیزات پیشرفته‌تری در استیکینگ سولانا استفاده کنید، میزان سودتان نیز افزایش می‌یابد.

استیک سولانا در کیف پول‌های اتمیک، تراست، اکسودوس، Zelcore؛ Phantom

برای استیک سولانا باید این رمزارزها را به کیف پولی که از استیکینگ پشتیبانی می‌کند، منتقل کنید. بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری، تحت وب و موبایل از استیک ارز دیجیتال سولانا پشتیبانی می‌کنند. با این وجود تعدادی از بهترین کیف‌پول‌ها برای اسیتیکینگ سولانا عبارتنداز:

  • اتمیک ولت؛
  • تراست ولت؛
  • کیف پول اکسودوس؛
  • Zelcore؛
  • Phantom.

10. Avalanche (AVAX)؛ ارزی مناسب برای استیک

ارز دیجیتال آواکس در بلاکچین آوالانچ در دسته بهترین ارز برای استیک قرار می‌گیرد. در بلاکچین آوالانچ می‌توانید از نرم افزارهای غیرمتمرکز چند منظوره استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت پلتفرم آوالانچ سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و گسترش آن‌ها در کمتر از 1 ثانیه است. چنین سرعتی به دلیل برخورداری از پروتکل اجماع است که ابن بلاکچین را از سایر بلاکچین‌های مشابه متمایز می‌کند.

از دیگر مزیت‌هایی که باعث می‌شود ارز آواکس ارزی مناسب برای استیک باشد این است که پلتفرم آن در مدت زمان کوتاهی توانست رشد کند. بنابراین پلتفرم آوالانچ پلتفرمی فعال و پویاست که خیال استیکرها را برای درآمدزایی آسوده می‌کند. سود 10 درصدی از استیک کردن، سودی نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد. پس طبیعی است که توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال جلب شود.

11. کاردانو؛ دیگر ارز مناسب برای استیکینگ

و در نهایت بسیاری از تریدرهای موفق، کاردانو را بهترین ارز دیجیتال برای اسیتک می‌دانند. کاردانو یک بلاکچین اثبات سهام است که با ویژگی‌هایی منحصر به فرد محیطی امن و پایدار برای انجام معاملات فراهم کرده است. از آن‌جایی که استیکینگ یکی از راه‌های اثبات شبکه است، این پلتفرم از استیکینگ با سود خوبی پشتیبانی می‌کند.

برای رسیدن به این هدف، کاربران پلتفرم کاردانو می‌توانند آدا، توکن بومی آن را نه در استخر استیکینگ، بلکه در کیف پول‌هایشان استیک کنند. این موضوع کمک می‌کند که هیچ‌وقت سود حاصل از استیکینگ به دلیل اشباع استخرها کم نشود. با استیک کاردانو هر پنج روز یک‌بار می‌توانید سود دریافت کنید. علاوه‌بر کیف پول‌هایی از قبیل یورویی، اتمیک و لجر، می‌توانید کاردانو را در صرافی‌های بایننس و کوکوین استیک کنید.

استیک ارز کاردانو در کیف پول‌های یورویی، اتمیک و لجر و صرافی‌های بایننس و کوکوین

کلام آخر

استیکینگ یکی از بهترین روش‌های غیرفعال برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال است؛ به شرط آنکه از تمام ضوابط و قوانین آن آگاهی داشته باشید و بدانید بهتر است کدام یک از ارزهای دیجیتال را استیک کنید. دراین مقاله مروری داشتیم بر 11 رمزارز مناسب که به عنوان بهترین ارز برای استیک شناخته شده‌اند.

هرکدام از این 11 ارز دیجیتال ویژگی‌های مثبتی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند. به همین دلیل این شما هستید که درنهایت باید تصمیم بگیرید کدام یک از آن‌ها برای سرمایه‌گذاریتان مناسب‌تر است. دراین صورت می‌توانید دروازه‌های سودآوری از استیکینگ را یکی پس از دیگر باز کنید.

سوالات متداول

بهترین ارز برای استیک کدام است؟

تحقیقات حاکی از آن است که 11 ارز دیجیتال در میان ارزهای دیگر مناسب‌ترین کریپتوها برای استیک هستند. آنها را بشناسید و مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به شرایطتان انتخاب کنید.

چرا باید بهترین ارز برای استیک را بشناسیم؟

زیرا دراین صورت می‌توانید در مدت زمان و کارمزد کمتر، سود بیشتری به دست بیاورید.

بهترین ارزها برای استیکینگ در کیف پول تراست ولت کدامند؟

تزوس، بایننس کوین، کیک، الگورند و سولانا.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x