آلت سیزن چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

تمام سرمایه‌گذاران در حوزه ارز دیجیتال به دنبال فرصتی برای خرید و فروش آلت کوین ها و سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال هستند. بهترین زمانی که هیچ سرمایه‌گذاری آن را از دست نمی‌دهد، آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها است. اما آلت سیزن چیست؟ اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما در مورد آلت سیزن شنیده‌اید. در این دوره تمام فعالان حوزه رمزارزها به دنبال راهی برای کسب سود بیشتر هستند؛ اما سوال اصلی اینجاست که آلت سیزن چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

شما نیز می‌توانید در آلت سیزن سودهای کلان و چند صد درصدی کسب کنید، اما به شرط اینکه در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. ما هر آنچه را که در این مورد نیاز دارید، به شما خواهیم گفت؛ پس این مقاله را از دست ندهید.

آلت سیزن چیست؟

آلت سیزن زمانی است که با کاهش دامیننس بیت کوین در موقعیت خاصی از دنیای ارز دیجیتال مواجه هستیم. در این زمان آلت کوین ها به پرواز در می‌آیند و از 100 تا 1000 درصد افزایش قیمت خواهند داشت. اگر نمی‌دانید آلت کوین چیست، باید به شما بگوییم که این اصطلاح مخفف عبارت Alternative coin و به معنای ارزهای جایگزین است. درواقع آلت کوین به هر ارزی غیر از بیت کوین گفته می‌شود.

طبیعی است که اکثر سرمایه‌گذاران در این زمان دارایی خود را از بیت کوین خارج کرده و در سایر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این زمان می‌گویند فصل آلت کوین ها فرا رسیده است. هر سرمایه‌گذاری که شناخت کافی در مورد آلت سیزن و پرواز آلت کوین ها داشته باشد، سود زیادی خواهد کرد.

آلت سیزن موقعیت بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران در کریپتوکارنسی است؛ به‌خصوص حالا که بیت کوین ارزش بسیاری بالایی دارد و سرمایه‌گذاری در آن بسیار گران تمام می‌شود. درواقع می‌توان ادعا کرد که آلت سیزن نردبانی برای صعود در دنیای ارز دیجیتال با سرمایه‌گذاری‌های کوچک است.

تقابل آلت سیزن و بیت کوین

احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که با خروج سرمایه از بیت کوین چه اتفاقی برای پادشاه ارزهای دیجیتال می‌افتد؟ از آن جایی که مارکت کپ بیت کوین حدود چند میلیارد دلار است، این اتفاق تاثیر چندانی بر ارزش آن نمی‌گذارد. بنابراین ریزش زیادی در ارزش بیت کوین مشاهده نخواهیم کرد. البته اگرچه این سرمایه‌ها در ارزش بیت کوین تاثیر چندانی ندارند، اما رشد شدیدی برای آلت کوین ها رقم می‌زنند.

چگونه آلت سیزن را شناسایی کنیم؟

آلت کوین ها در آلت سیزن افزایش قیمت زیادی را تجربه می کنند.

برای اینکه آلت سیزن و سود این موقعیت را از دست ندهید، کافی است که ارزش ارزهای مهم مانند ریپل، ترون، کاردانو و اتریم را زیرنظر بگیرید. به این معنا که تحرکات قیمتی این ارزها را از دست ندهید. این اولین و ساده‌ترین نشانه شروع آلت سیزن است.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ شما به بررسی قیمت بیت کوین و فراز و فرودهای ارزش آن در کنار بررسی مداوم حجم بازار این رمزارز نیز نیاز دارید. به این منظور باید دامیننس بیت کوین را تشخیص دهید؛ اما دامیننس بیت کوین چیست؟

همانطور که از معنای دامیننس پیدا است، این اصطلاح به میزان تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال گفته می‌شود. در شناسایی آلت سیزن باید منتظر کاهش چشمگیر دامیننس بیت کوین باشید. درواقع فروش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران منجر به کاهش دامیننس بیت کوین می‌شود.

معمولا در این حالت و پس از فروش بیت کوین دو راه پیش روی سرمایه‌گذاران است:

  • خرید ارزهای فیات مانند یورو، دلار و غیره؛
  • خرید آلت کوین.

اما چرا باید سرمایه‌گذاران اقدام به فروش بیت کوین خود کنند؟

FOMO یکی از عواملی است که در رخ دادن آلت سیزن تاثیر دارد. شاید بپرسید FOMO چیست؟ این اصطلاح مخفف عبارت Fear Of Missing Out است که معنای آن «ترس از دست دادن سرمایه» می‌شود. معمولا زمانی که سرمایه‌گذاران متوجه رشد آلت کوین ها می‌شوند، سرمایه خود را به سایر ارزهای دیجیتال انتقال می‌دهند. انتقال سرمایه از بیت کوین به آلت کوین ها سبب شروع آلت سیزن می‌شود.

رابطه دامیننس بیت کوین با آلت سیزن

بررسی دامیننس بیت کوین، قیمت این ارز و ارزش آلت کوین ها در یک جدول

همانطور که گفتیم برای شناسایی آلت سیزن باید دامیننس بیت کوین را بررسی کنید. البته تنها دامیننس بیت کوین نیست که در شروع فصل آلت کوین ها تاثیر دارد؛ در این تحلیل باید قیمت بیت کوین را نیز در نظر داشته باشید. طبق جدول بالا 6 حالت داریم که تنها یکی از آن‌ها منجر به آلت سیزن می‌شود. در ادامه این 6 حالت را برای شما توصیف می‌کنیم:

  1. در صورت افزایش دامیننس و قیمت بیت کوین ارزش آلت کوین‌ها پایین می‌آید؛
  2. با افزایش دامیننس بیت کوین و کاهش قیمت آن شاهد کاهش چشمگیر قیمت آلت کوین ها هستیم؛
  3. افزایش دامیننس بیت کوین و قیمت بیت کوین ثابت سبب افزایش سرمایه‌گذاری در آلت کوین ها می‌شود؛
  4. با کاهش دامیننس بیت کوین و افزایش قیمت بیت کوین با شروع آلت سیزن مواجه می‌شویم؛
  5. در صورت کاهش دامیننس و قیمت بیت کوین قیمت آلت کوین ها ثابت می‌ماند؛
  6. کاهش دامیننس بیت کوین و قیمت بیت کوین ثابت سبب افزایش قیمت آلت کوین ها می‌شود.

شناسایی آلت سیزن و سود بالا

حالا دیگر می‌دانید که آلت سیزن چیست و با شروع فصل آلت کوین ها شاهد رشد سریع این ارزها هستیم. درواقع در این زمان قیمت آلت کوین ها نسبت به ارزش بیت کوین رشد زیادی خواهد داشت. نمونه این اتفاق را در سال 2017 مشاهده کردیم؛ در ماه دسامبر سال 2017 بسیاری از رمزارزها به اندازه 100 تا 400 درصد رشد کردند.

بنابراین می‌توان گفت که تریدرها و سرمایه‌گذاران اگر بتوانند از پس شناسایی آلت سیزن به خوبی برآیند، سود خوبی خواهند کرد. حتی اگر از سوددهی بیت کوین نیز جا مانده باشند، سرمایه‌شان در آلت سیزن چند برابر خواهد شد.

بهترین رمزارز را انتخاب کنید!

زمانی که آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها را شناسایی کردید، حال باید بهترین آلت کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. یادتان باشد که میزان سود شما بستگی به این انتخاب دارد. بنابراین بهترین گزینه ارزهایی هستند که پتانسیل سوددهی بالایی دارند.

رمزارزهای با ارزش که با شروع آلت سیزن باید بهترین را از میان آن‌ها انتخاب کنید..

به عبارتی دیگر ارزهایی که نمودار قیمت آن‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد، انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. ساده‌ترین راه این است که سرمایه خود را میان چند آلت کوین تقسیم کنید؛ البته آلت کوین‌هایی که قیمت آن‌ها رو به افزایش است.

همچنین این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری در آلت سیزن نیاز به دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دارد. زیرا باید پیش از سرمایه‌گذاری نمودار رشد آلت کوین‌ها را بررسی شده و پس از تحقیقات لازم بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری انتخاب شوند. کسانی در این مسیر موفق می‌شوند که بر این علوم مسلط باشند.

با شناسایی آلت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال بزرگ شوید!

حال که می‌دانید آلت سیزن چیست، احتمالا شما نیز نمی‌خواهید این موقعیت عالی برای سرمایه‌گذاری را از دست بدهید. اما باید بدانید که هیچ فردی از زمان وقوع و مدت آلت سیزن بعدی خبر ندارد.

اگر بتوانید در تحلیل دامیننس بیت کوین و آلت کوین ها عملکرد خوبی داشته باشید، به طور حتم آلت سیزن بعدی را از دست نخواهید داد. اگر دانش زیادی در این مورد ندارید، توصیه می‌کنیم که بخش تحلیل تکنیکال سایت یورپی را از دست ندهید. این بخش شانستان را در تشخیص آلت کوین چند برابر خواهد کرد.

امیدواریم که این متن شما را به خوبی راهنمایی کرده باشد. اگر ایده یا پیشنهادی در مورد آلت سیزن‌ها دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات و دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x