استخراج ابری چیست؟ راهنمای جامع برای Cloud Mining

آیا به دنبال کسب درآمد از طریق استخراج ارز دیجیتال هستید؟ دراین صورت بهتر است که بدانید استخراج ابری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. با پیشرفت و همه‌گیر شدن بازار ارزهای دیجیتال روش‌های متنوعی برای درآمدزایی از این بازار مانند ماینینگ معرفی شد.

حال خود این روش‌ هم به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها کلود ماینینگ است که فرصتی برای سود دوجانبه برای افراد فراهم کرده است. این شکل از ماینینگ مناسب کسانی است که به امکانات و تجهیزات لازم برای استخراج دسترسی ندارند.

ممکن است در وهله اول جذابیت چنین روشی چشمانتان را بگیرد؛ اما فراموش نکنید که این روش هم تکنیک‌ها و بالا و پایین‌های خودش را دارد. پس با ما در این مقاله همراه باشید که درنهایت بتوانید همه چیز را درباره ماینینگ ابری بدانید.

استخراج ابری چیست؟

قبل از اینکه به تعریف مفهوم استخراج ابری بپردازیم، باید به مرور معنای ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال بپردازیم. در فرایند استخراج رمزارزها، ماینر با استفاده از یک کامپیوتر مجهز به سخت‌افزارهای قدرتمند و اینترنت پرسرعت به تایید تراکنش‌های بلاکچین رمزارز موردنظر می‌پردازد.

فراموش نکنید که تایید تراکنش‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که ماینر مسئله‌های ریاضی خاصی را حل کند. درنهایت فرایند ماینینگ با دریافت پاداش حاصل از این پروسه تکمیل می‌شود. اما ماینینگ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

ماینرها می‌توانند از استخرهای استخراج برای ماینینگ استفاده کنند یا به تنهایی این پروسه را انجام دهند که در مقاله سولو ماینینگ چیست کاملا این روش و تفاوت آن با استخر استخراج تشریح شده است. و اما استخراج ابری چیست؟

به زبان ساده وقتی شما ماینینگ را از طریق استخدام شرکتی برای استخراج انجام می‌دهید، درواقع ماینینگ ابری انجام داده‌اید. دراین صورت دیگر شخصا نیازی به تجهیزات لازم برای استخراج ندارید و فقط ماهیانه مبلغی را به آن شرکت پرداخت می‌کنید. به عبارت دیگر، در این نوع از استخراج دیگر نیازی به خرید تجهیزات گران‌قیمت ندارید و از راه دور و به صورت ابری ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید را استخراج می‌کنید.

انواع استخراج ابری

استخراج ابری به دو شکل انجام می‌شود: استخراج میزبانی شده و اجاره قدرت هش.

درست است که بازار ارز دیجیتال به شدت رقابتی است اما از طرفی با ارائه رویکردهای متنوع برای هر روش به افراد آزادی عمل می‌دهد. استخراج ابری هم از این قاعده مستثنی نیست و تنها به یک شیوه انجام نمی‌شود. به طور کلی دو نوع استخراج ابری وجود دارد که عبارتند از:

  • استخراج ابری میزبانی شده؛ رایج‌ترین مدل استخراج ابری، نوع میزبانی شده آن است. دراین روش باید سکوی استخراج را بخرید یا اجاره کنید و هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری آن را پرداخت کنید. خوبی این نوع از کلود ماینینگ این است که دسترسی کامل برای کنترل پاداش و صرفه‌جویی در هزینه‌های سرسام‌آور برق است.
  • اجاره قدرت هش؛ این مدل از استخراج ابری در مقابل نوع میزبانی شده قرار می‌گیرد. در این نوع از ماینینگ ابری دیگر هزینه راه‌اندازی و نگهداری سکوی استخراج برعده شما نیست و اجاره یا هزینه قدرت هش سخت افزارها را پرداخت می‌کنید.

بسیاری باور دارند که این دسته‌بندی به سه بخش تقسیم می‌شود و نوع سوم کلود ماینینگ، اجاره سرورهای خصوصی مجازی است. در این روش یک سرور اجاره می کنید و نرم‌افزارهای استخراج را روی آن نصب می‌کنید. سپس از راه دور و از طریق اینترنت به استخراج ابری ارزهای دیجیتال می‌پردازید.

استخراج ابری چگونه انجام می‌شود؟

پس از اینکه متوجه شدید استخراج ابری چیست، نوبت آن است که نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم. استخراج ابری ارزهای دیجیتال برپایه ماینینگ معمولی که در بالا توضیح دادیم انجام می‌شود. به این صورت که ماینرها در استخرهای استخراج قدرت ماینینگ خود را تقویت می‌کند و با هزینه‌هایی که شما پرداخت کرده‌اید از پس هزینه‌های استخراج برمی‌آیند.

بنابراین نکته حائز اهمیت در نحوه عملکرد استخراج ابری این است که به نوعی سرمایه از شماست و کار از شخصی دیگر. در مواردی این شخص بارها تراکنش‌ها را چک می‌کند تا احتمال بروز هرگونه خطا را به صفر برساند. بنابراین انتخاب شخص یا شرکتی که مسئولیت ماینینگ را برعهده گرفته است بسیار مهم است. همچنین علاوه‌بر پرداخت هزینه‌ها باید در انتخاب شرکتی که استخراج ابری را انجام می‌دهد نیز دقت کنید که در دام کلاه‌برداران نییفتید.

مراحل انجام استخراج ابری

حالا که با مفهوم Cloud Mining و نحوه عملکرد آن آشنا شدید و این نوع از استخراج انتخاب شماست، بهتر است مراحل انجام آن را نیز بدانید. شاید باور نکنید اما فرایند انجام استخراج ابری ساده‌تر از استخراج معمولی است. فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک شرکت مورد اطمینان برای استخراج ابری انتخاب کنید. به یاد داشته باشید در انتخاب چنین شرکتی باید به خوبی تحقیق کنید.
  2. مدارک و شواهد مربوط به معتبر بودن شرکت را بررسی کنید که از کلاهبرداری جلوگیری کنید.
  3. ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارید انتخاب کنید.
  4. در پلتفرم شرکتی که انتخاب کرده‌اید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  5. با پرداخت هزینه‌ها پروسه استخراج از سمت شما انجام شده و می‌توانید درآمدزایی منفعلتان را شروع کنید.

مراحل استخراج ابری بسیار ساده است.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج ابری

همان‌طور که قبلا در این مقاله خواندید در استخراج ابری به هیچ کدام از تجهیزات کامپیوتری احتیاج ندارید. داشتن سرمایه برای اجاره کلود ماینینگ و خدمات شرکت‌ انتخابیتان کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که هزینه‌های پرداختی به شرکت و ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. بنابراین قیمت‌ها در شرکت‌های مختلف وابسته به این عوامل و خدماتی است که ارائه می‌دهند.

همچنین کیف پول ارزهای دیجیتال را هم فراموش نکنید. سود حاصل از کلود ماینینگ به این کیف پول‌ها منتقل می‌شود. از طرفی اگر سرمایه زیادی داشته باشید، می‌توانید شرکتی که انتخاب کرده‌اید بخرید و در ازای استخراج به جای دستمزد، حقوق بدهید. به همین دلیل است که بسیاری باور دارند این روش استخراج به نوبه خود لاکچری و آسان است و افراد زیادی به دنبال این هستند که بدانند استخراج ابری چیست.

مزایای ماینینگ ابری چیست؟

وقتی یک روش همه‌گیر می‌شود و تعداد متقاضیان آن بالا می‌رود، به این معنی است که این روش مزیت‌هایی دارد که غیرقابل چشم‌پوشی است. از طرفی مزیت‌های کلود ماینینگ به فهم آن کمک می‌کند و نقاط ابهام در تعریف آن را از بین می‌برد. بنابراین این مزیت‌ها را یکجا در این بخش از مقاله جمع کرده‌ایم که به شما برای رسیدن به این هدف کمک کنیم. این مزیت‌ها عبارتنداز:

  • در استخراج ابری محدودیتی در انتخاب ارز دیجیتال ندارید و هرکدام را بخواهید می‌توانید استخراج کنید.
  • شرکتی که برای استخراج ابری انتخاب می‌کنید، به تمام چالش‌های استخراج رسیدگی می‌کند.
  • با استخراج ابری هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی دکل ماینینگ را کاهش می‌دهید.
  • استفاده از تجهیزات شخص دیگری در استخراج بسیار سودآورتر از زمانی است که از تجهیزات خود استفاده می‌کنید.
  • با استخراج ابری دیگر نگران اصطلاک تجهیزات ماینینگ نیستید.

معایب کلود ماینینگ چیست؟

استخراج ابری هم مانند هر روش درآمدزایی دیگری در بازار ارزهای دیجیتال، نقطه ضعف‌های خودش را دارد. یک سرمایه‌گذار آگاه به خوبی می‌داند که برای موفقیت در یک تجارت باید نقاط تاریک آن را نیز شناسایی کند. زیرا در این صورت می‌تواند آن‌ها را کنترل کند و احتمال ضرر و زیان را کاهش دهد. به طور کلی ماینینگ ابری سه نقطه تاریک اصلی دارد که شامل موارد زیر است:

  • میزان سود استخراج به دلیل پرداخت هزینه‌ها اجاره و دستمزد شرکت کاهش می‌یابد.
  • باید زمان زیادی را صرف دنبال کردن اخبار بازار کریپتو و اطمینان از اعتبار شرکت صرف کنید.
  • هزینه‌های اجاره و دستمزد شرکت با پیچیده شدن فرایند استخراج بیشتر می‌شود.

مزایا و معایب کلود ماینینگ

راهنمایی برای استخراج ابری رایگان

همان‌طور که در بخش قبلی خواندید، بیشتر نقطه ضعف‌های استخراج ابری مربوط به هزینه‌هایی است که باید بپردازید. این موضوع باعث می‌شود که گاه هزینه‌های استخراج ابری بیشتر از پاداشی باشد که دریافت می‌کنید. از طرفی ممکن است که سرمایه مورد نیاز برای شروع این نوع از استخراج را نداشته باشید و نتوانید از پس هزینه‌های آن بربیایید.

اما فراموش نکنید که در ناامیدی بسی امید است. تیم یورپی در این مقاله راهنمایی برای استخراج ابری رایگان برای شما فراهم کرده است. راه حل این مشکل استفاده از پلتفرم‌هایی است که به صورت رایگان خدمات استخراج ابری را انجام می‌دهند. در این پلتفرم‌ها دیگر هزینه‌ای برای اجاره پرداخت نمی‌کنید اما به خاطر داشته باشید که باید درصدی از سود پاداش را به پلتفرم به عنوان دستمزد بدهید.

با سرچی ساده متوجه خواهید شد که پلتفرم‌های زیادی هستند که استخراج ابری را به صورت رایگان انجام می‌دهند. ولی هر پلتفرم بسته به سیاست‌هایی که دارد دستورالعمل‌های خاصی برای دنبال کردن دارد. یکی از مثال‌های خوب برای کلود ماینینگ رایگان سایت Stormgain است. در این پلتفرم امکان استخراج ابری ارز دیجیتال رایگان بیت کوین وجود دارد.

استخراج ابری در ایران

خوشبختانه مفهوم کلود ماینیگ در ایران جا افتاده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی از آن استقبال کرده‌اند. با توجه به اقتصاد غیرقابل پیش‌بینی در ایران، بیشتر سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند راهی آسان‌تر برای استخراج ارز دیجیتال انتخاب کنند. از طرفی در این روش ثبات مبلغی که برای استخراج در نظر می‌گیرند بیشتر است. زیرا آن‌ها فقط مبلغ مشخصی را به شرکت استخراج ابری می‌دهند و سود حاصل از آن را به دست می‌آورند.

به همین دلیل است که سایت‌ها و شرکت‌های متعددی در ایران وجود دارند که کلود ماینینگ را برایتان انجام می‌دهند. بسیاری معتقدند استفاده از سایت‌های ایرانی به‌صرفه‌تر از سایت‌ها خارجی است. زیرا هزینه‌هایی که باید بدهید معمولا به ریال انجام می‌شود و دیگر درگیر موضوعاتی مانند خرید دلار نیستید.

استخراج ابری برای سرمایه‌گذاران ایرانی بسیار به صرفه است.

استخراج ابری با استخر استخراج چه تفاوتی دارد؟

ممکن است بعد از اینکه فهمیدید استخراج ابری چیست، این سوال برای شما پیش بیاید که این روش با ماینینگ در استخر استخراج چه تفاوتی دارد؟ در حالی که اساس کار هر دو روش همکاری با سایر افراد است، این دو بسیار متفاوت هستند. کسانی که می‌خواهند در استخرهای استخراج به ماینینگ ارزهای دیجیتال بپردازند باید امکاناتی مانند کامپیوتر و سخت‌افزارهای آن را تهیه کنند.

زیرا این روش مانند کلود ماینینگ نیست که فقط هزینه‌ای را بپردازید و سود مشخصی دریافت کنید. در استخرهای استخراج با به اشتراک گذاشتن سهام با دیگر ماینرها برای تایید تراکنش‌ها همکاری می‌کنید و معمولا همگی نقش‌های برابری دارید.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندید، یکی از روش‌های کسب درآمد از صنعت ارز دیجیتال ماینینگ یا استخراج رمزارزهاست. از طرفی استخراج ارز دیجیتال نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها کلود ماینینگ یا استخراج ابری است. ماینینگ ابری روشی از استخراج است که در آن شرکتی را استخدام می‌کنید که پروسه استخراج را برایتان انجام دهد. این روش مزایا و معایبی دارد که دانستن آن‌ها برای رسیدن به پاسخ سوال استخراج ابری چیست بسیار موثر است و به شما برای موفقیت در این روش کمک می‌کند.

سوالات متداول

استخراج ابری چیست؟

یکی از انواع روش‌های ماینینگ که در آن شما فقط هزینه‌ای را به شخصی ثالث پرداخت می‌کنید که فرایند استخراج را برایتان انجام دهد.

ویژگی‌های اصلی استخراج ابری چیست؟

این روش ویژگی‌های بارزی دارد که آن را از سایر روش‌ها متمایز می‌کنند، مانند:
• شخصی ثالث در ازای دریافت هزینه‌ها پروسه ماینینگ را برایتان انجام می‌دهد.
• با این روش استخراج دیگر درگیر هزینه‌های مازاد استخراج که در مقاله عنوان شد، نیستید.

استخراج ابری چه تفاوتی با استخر استخراج دارد؟

اصلی‌ترین تفاوت این دو روش در این است که در استخراج ابری نیازی به فعالیت مستقیم برای ماینینگ ارز دیجیتال ندارید.

4/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x