چگونه NFT های خود را بفروشیم؟ معرفی 5 تا از بهترین پلتفرم های خرید و فروش NFT

چگونه NFT های خود را بفروشیم؟ معرفی 5 تا از بهترین پلتفرم های خرید و فروش NFT

هیجان NFT ها کل دنیای فناوری را فرا گرفته و بعد از این که بازار بلاک چین تکامل یافت، افزایش قابل توجهی در دنیای NFT ها قابل مشاهده بود. در حال حاضر همه در مورد NFT صحبت می کنند. اما آیا می دانید NFT چیست؟ آیا می دانید چگونه NFT ها را بخرید یا بفروشید؟ در این مقاله قصد داریم چند پلتفرم برای خرید و فروش NFT ها به شما معرفی کنیم:

NFT چیست؟

NFT ها توکن های غیر قابل تعویضی هستند که منحصر به فردند و نمی توان آن ها را با چیز دیگری جایگزین کرد. بیت کوین قابل تعویض است، در حالی که یک کارت تجاری منحصر به فرد غیر قابل تعویض است. این به این دلیل است که اگر یک بیت کوین معامله کنید، می توانید یک بیت کوین مشابه دیگر دریافت کنید. از طرف دیگر، اگر یک کارت را معامله کنید، نمی توانید همان کارت را دریافت کنید زیرا آن ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

NFT ها دارایی های دیجیتال هستند. هر چیزی که وجود دیجیتالی داشته باشد، می تواند به NFT تبدیل شود. شما می توانید مالکیت دیجیتالی دارایی های خود را داشته باشید و حتی آن ها را در بازار بفروشید. این قدرت فعلی NFT است که در آن افراد زیادی با فروش آثار هنری خود در این بازار درآمد میلیونی دارند.

NFT ها می توانند تصویر، ویدیو، فایل موسیقی و یا حتی نوشته باشند. ممکن است شما فکر کنید کسی می تواند فایل های شما را کپی کند. این اتفاق نمی افتد. زیرا NFT ها در سطح جهانی وجود منحصر به فردی دارند و اگر مالکی بخواهد، می تواند مالکیت را فقط به یک شخص محدود کند. برخی از NFT ها برای در دسترس قرار دادن آن ها برای چندین نفر ایجاد شده اند. برعکس، برخی از NFT ها بسیار محدود هستند. تنها تعداد انگشت شماری از آن نسخه ها در دسترس است.

چگونه NFT مسائل مالکیت آثار را حل می کند؟

همه گیری NFT در هر صنعتی قابل مشاهده است و افرادی از سراسر جهان هستند که به آن علاقه نشان می دهند. میلیون ها دلار به هنرمندان و طراحان برای آثار هنری شان پرداخت می شود. هر هنرمندی با مشکل کپی رایت مواجه است و NFT ها این مشکل را به طور کامل حل می کنند. مسئله مالکیت در مورد NFT ها با ثبت همه چیز در بلاک چین اتفاق می افتد. مالکیت هر دارایی دیجیتال در شبکه قابل ردیابی است و به هیچ وجه نمی توان آن را تغییر داد. از آن جایی که کل تاریخ NFT روی بلاک چین است، قابل ردیابی و تغییر ناپذیر است.

چرا در NFT سرمایه گذاری کنیم؟

داشتن دارایی های دیجیتال مانند داشتن آثار هنری در دنیای واقعی است. همان طور که همه چیز در حال دیجیتالی شدن است، مردم نیز به سمت متاورس حرکت می کنند. متاورس مکانی است که می توانید همه چیز را به صورت دیجیتالی در اختیار داشته باشید. این مفهوم برای افراد ثروتمند بزرگ است که به راحتی می توانند حتی در دنیای مجازی پول خرج کنند.

در حال حاضر، بازار NFT در حال رونق است. NFT ها دارایی های دیجیتالی هستند که ارزش آن ها به طور مداوم در حال افزایش است. مردم NFT هایی مانند نقاشی و GIF می خرند زیرا به آینده فکر می کنند. در متاورس، مردم در حال خرید ملک و زمین با پول واقعی هستند. وقتی در این زمین برای خود خانه می سازند از این نقاشی ها و گیف ها برای تزیین مکان خود استفاده می کنند. اینجاست که NFT ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

از یک طرف، سازندگان دیجیتال مبلغ خوبی را برای کار خود دریافت می کنند. از سوی دیگر، افراد ثروتمند NFT ها را با قیمت پایین تری می خرند و به عنوان سرمایه گذاری با قیمت های بالاتر می فروشند. این سرمایه‌ گذاری دیگری است. مانند رمزارزها که در آن همه چیز به میزان تبلیغ NFT بستگی دارد.

مراحل ساخت NFT در بلاکچین اتریوم

اکنون مراحل گام به گام ایجاد NFT های خود را طی کنیم. با این فرآیند، شما قادر خواهید بود NFT خود را ضرب کنید و آن را در بازار بفروشید.

مرحله 1 – دارایی دیجیتال خود را برای ضرب NFT مشخص کنید

اولین و ضروری ترین مرحله انتخاب یک کالای دیجیتال است. این به این دلیل است که می‌ توانید NFT را برای هر دارایی دیجیتال، از عکس و ویدیو گرفته تا موسیقی و متن، ضرب کنید. هر چیزی که به صورت دیجیتالی در دسترس باشد را می توان به NFT تبدیل کرد. بنابراین، ابتدا باید یک مورد را برای برش NFT خود انتخاب کنید.

این مهم ترین مرحله است، زیرا شما باید چیزی را انتخاب کنید که ترند باشد. اگر یک فایل موسیقی را برای برش در NFT انتخاب کنید، شانس بسیار کمی برای معروف شدن آن وجود دارد. از طرف دیگر، اگر یک تصویر یا مجموعه GIF از خودتان ایجاد کنید، احتمال وایرال شدن آن بسیار زیاد است.

مرحله 2 – کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی کنید

دومین وظیفه مهم، راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری اتریوم است. کیف پول های رمزنگاری مختلفی به صورت آنلاین برای تجارت و مدیریت اتر وجود دارد. در میان همه آن ها، محبوب ترین کیف پول متامسک است. دلیل اصلی امنیت و دسترسی آسان آن در تمامی پلتفرم ها است. به راحتی می توانید از دستگاه های اندروید یا iOS خود به متامسک دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، افزونه متامسک به راحتی با مرورگرهای شما ادغام می شود.

متاماسک

هنگامی که کیف پول متامسک خود را راه اندازی کردید، باید آدرس عمومی را کپی کنید. این آدرس برای دریافت اتر یا حتی اگر می‌ خواهید در کیف پول خود اتریوم دریافت کنید، لازم است. برای فروش NFT در بازار، باید هزینه گس فی را با اتر بپردازید. بنابراین، باید اتر را از کیف پول متامسک خود خریداری کنید یا آن را از کیف پول دیجیتال دیگری ارسال کنید. شما می توانید هر کیف پول دیگری را بر اساس کارمزد تراکنش ها انتخاب کنید.

نکات مهم که باید هنگام استفاده از کیف پول متامسک رعایت کنید

راحتی که با کیف پول متامسک در دسترس شماست، هزینه ای امنیتی دارد. اگر فقط مقداری اتر در کیف پول خود قرار می دهید، نیازی نیست که نگران آن باشید. اما، اگر تمام اتری که دارید را وارد می کنید، توصیه می شود از مرورگر Brave برای حفظ حریم خصوصی و امنیت و VPN استفاده کنید.

علاوه بر این، شما می توانید با تهیه یک کیف پول سخت افزاری مانند Ledger یا Trezor دارایی خود را آفلاین نگه دارید. این مدل از نگهداری احتمال حملات سایبری به کیف پول رمزنگاری شما را کم می کند.

نکته دیگر این است که هنگام تنظیم کیف پول عبارت 12 کلمه ای خود را ثبت کنید. اگر این عبارت را گم کنید، ممکن است همه چیز را از کیف پول خود از دست بدهید. بهتر است آن را روی کاغذ بنویسید و در مکانی امن نگهداری کنید.

به جای داشتن یک نسخه، باید آن را در چندین مکان ذخیره کنید. به غیر از آن، می‌ توانید یک کپی دیجیتالی از آن بسازید و آن را در میان بسیاری از تصاویر نگه دارید تا فقط خودتان بدانید کجا آن را پیدا می کنید.

مرحله 3 – انتخاب بازار

اکنون، با هنر دیجیتالی که می‌ خواهید NFT کنید و یک کیف پول ارز دیجیتال، آماده هستید. گام بعدی انتخاب بازار NFT برای بازاریابی NFT و فروش آن است. بازارهای NFT مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

برخی از این بازارها همه NFT ها را پوشش می دهند، مانند OpenSea. برعکس، برخی از آن ها کاملاً تخصصی هستند. به عنوان مثال، Myth.Market یک پلت فرم NFT است که فقط بر روی کارت های معاملاتی تمرکز دارد. یا بازار SuperRare بسیار گزینشی است و تنها پس از بررسی پروفایل های هنرمندان، سازندگان خاصی را می پذیرد.

برخی از پلتفرم های پرکاربرد NFT عبارتند از: OpenSea – SuperRare – Myth Market – Enjin – BakerySwap

بهتر است از ظرفیت همه بازارهای NFT استفاده کنید. این کار شما را از همه چیزهایی که باید قبل از فروش NFT خود در نظر داشته باشید، آگاه می کند. هر بازار NFT را بر اساس ترجیحات خود انتخاب کرده و آن را راه اندازی کنید. به عنوان مثال، ما قصد داریم از OpenSea استفاده کنیم. اول از همه، باید کیف پول متامسک خود را با OpenSea احراز هویت کنید. با احراز هویت کیف پول، سپس می توانید NFT خود را ضرب کنید.

مرحله 4 – ضرب NFT

اکنون زمان آن است که NFT خود را برش دهید. ابتدا باید یک مجموعه در OpenSea با نام مناسب ایجاد کنید. شما می توانید به تعداد دلخواه هنرهای دیجیتال را به این مجموعه اضافه کنید. این مانند ایجاد یک دسته برای برش NFT در دسته های مختلف و فروش آن ها در بازار است.

برای آپلود هنر دیجیتال خود باید روی افزودن آیتم ها کلیک کنید. بعداً یک نام مناسب و یک توصیف مناسب به آن بدهید. همچنین می توانید یک پیوند خارجی برای NFT خود اضافه کنید تا خریداران بتوانند از طریق پیوند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند.

هنگام ایجاد NFT خود، باید ابرداده را مسدود کنید تا تغییر نکند. این به مقداری اتر از کیف پول شما نیاز دارد. بنابراین، شما باید این هزینه ها را برای قفل کردن و فروش NFT خود بپردازید. در نهایت، باید از چند گزینه دیگر عبور کنید و کارتان تمام است. در نهایت می توانید NFT خود را ایجاد کنید.

مرحله 5 – فروش NFT

بنابراین، کل فرآیند ایجاد NFT تکمیل شده است. اکنون، باید با فرآیند بازاریابی و فروش آن کنار بیایید. برای اینکه NFT خود را در بازار آزاد فهرست کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. این همان جایی است که کیف پول رمزنگاری شما مفید است.

پس از انجام این فرآیند، می توانید بر روی دکمه فروش کلیک کنید و قیمت مناسبی را برای NFT خود تعیین کنید. اکنون، NFT شما برای همه کاربران موجود در بازار قابل مشاهده خواهد بود. آن ها می توانند مستقیماً آن را از طریق پلتفرم شما خریداری کنند.

مرحله 6 – تبلیغ و بازاریابی NFT

این همه ماجرا نیست. شما هنوز باید برای بازاریابی NFT خود تلاش زیادی کنید تا خریداران بالقوه را به دست آورید. بهترین راه برای بازاریابی NFT استفاده از تبلیغات فیس بوک و توییتر است. به این صورت شما می توانید افراد مناسب را در شبکه های اجتماعی هدف قرار دهید و نتایج بهتری بگیرید. توصیه صرافی آنلاین یورپی آشنایی کامل با بازاریابی و تبلیغات NFT، خواندن مقاله 20 روش رایگان تبلیغ آثار هنری برای مجموعه های NFT است.

با معروف شدن NFT، شاهد افزایش قیمت آن خواهید بود. اگر آن را برای حراجی راه اندازی کرده باشید و به درستی آن را به بازار عرضه کرده باشید، به دلیل محبوبیت و تقاضای آن در بازار، متوجه افزایش قیمت ها خواهید شد. این روشی است که مردم NFT های خود را با میلیون ها دلار در بازار می فروشند. اگر فکر می کنید که می توانید یک شبه با فروش NFT میلیونر شوید، این طور نیست. شما باید روی بازاریابی آن سخت کار کنید و تنها در این صورت می توانید به سودهای بالا فکر کنید.

معرفی بهترین پلتفرم های فروش NFT

اوپن‌سی (OpenSea) چیست؟

OpenSea بزرگترین بازار NFT در کل دنیای مجازی است. این بازار طیف گسترده ای از NFT ها را ارائه می دهد که شامل نام های دامنه، هنر، کارت های تجاری، کلکسیون ها، جهان های مجازی و… می شود. در اوپن سی، می توانید NFT های مختلف را بخرید، بفروشید و دنبال کنید. بیشتر پروژه‌ های جدید در دنیای NFT برای اولین بار در OpenSea فهرست می‌ شوند تا در دنیای بلاک چین قرار بگیرند.
اگر خالق اثری هستید، می توانید NFT خود را در اوپن سی بسازید. برای ساخت NFT نیازی به کدنویسی در اوپن سی نیست. شما می توانید از روش های مختلفی برای فروش NFT ها در اوپن سی استفاده کنید، مانند فروش آن ها به قیمت ثابت، ترتیب دادن یک حراج یا حتی ایجاد یک لیست قیمت در حال کاهش. اوپن سی به شما این امکان را می دهد تا با کمک ارزهای دیجیتال مختلف مانند ETH و DAI خریداری کنید.

سوپر رار (SuperRare) چیست؟

سوپر رار یکی دیگر از بازارهای NFT است که به کاربران امکان خرید و فروش دارایی های دیجیتال منحصر به فرد را می دهد. هر اثر هنری که در این پلتفرم نمایش داده می‌ شود، توسط یک هنرمند تهیه می‌ شود و به عنوان یک NFT که می‌ تواند با مالکیت معامله شود، توکن می‌ شود. تمام NFT ها در SuperRare توسط بلاک چین ردیابی می شوند و کاملاً با رمزنگاری ایمن می شوند. تمام تراکنش‌ های سوپر رار با اتر انجام می‌ شود که ارز دیجیتال اصلی پلتفرم اتریوم است. در حال حاضر، تنها چند هنرمند با SuperRare مرتبط هستند. شما می توانید با ارسال یک فرم، عضوی از این انجمن شوید.شما می‌ توانید انواع دارایی‌ های دیجیتال مثل: تصاویر، هنر، موسیقی، ویدیو و هر چیزی که دیجیتال است را در سوپر رار پیدا کنید.

میث مارکت (Myth Market) چیست؟

Myth Market یک بازار واحد است که از پنج بازار فرعی تشکیل شده است. اگر می خواهید معاملات NFT را در میث مارکت انجام دهید، باید وارد هر یک از پنج بازار فرعی شوید. تمرکز اصلی این بازار NFT بر روی کارت های معاملاتی است. می‌ توانید از تکنیک‌ های مختلف مرتب‌ سازی و فیلتر برای یافتن انواع کارت‌ های معاملاتی در پلتفرم و اضافه کردن آن ها به مجموعه خود استفاده کنید. مجموعه‌ های مختلفی از کارت‌ های تجاری NFT وجود دارد که می‌ توانید در اینجا بررسی کنید. شما روی هر مجموعه خاصی کلیک می کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید. برای انجام هرگونه معامله در Myth Market، باید ارز دیجیتال WAX را خریداری کنید. آن ها با موفقیت اکوسیستم WAX را با ارز دیجیتال بومی خود ساخته اند.

انجین مارکت پِلیس (Enjin Marketplace) چیست؟

Enjin Marketplace یک بازار رسمی برای همه NFT های مبتنی بر Enjin است. شما می‌ توانید تمام دارایی‌ های بلاک چین مبتنی بر انجین را در این پلتفرم بخرید، بفروشید و معامله کنید. مردم از کیف پول Enjin برای لیست کردن و خرید کلکسیون های مختلف بازی و اقلام دیجیتال استفاده می کنند. می‌ توانید همه چیز را در این بازار پیدا کنید؛ از کلکسیون‌ های رمزنگاری شده و آثار هنری دیجیتال گرفته تا بازی‌ ها و اقلام مد دنیای دیجیتال. می توانید بازار را کاوش کنید تا برخی از کمیاب ترین NFT ها را بیابید و آن ها را جمع آوری یا معامله کنید. انجین همچنین به شما امکان می دهد، هر NFT را که در بازی های بلاک چین به دست آورده یا ساخته اید، فهرست کنید. بنابراین، بر روی مفهوم Play، Explore و Trade کار می کند. بازار انجین بیشتر بر روی دارایی‌ های بازی متمرکز است؛ اما می‌ توانید انواع دیگر اقلام دیجیتالی مانند کلکسیون‌ های ورزشی، آهنگ‌ های موسیقی، آثار هنری دیجیتال و موارد دیگر را پیدا کنید. انجین با کمک دو سکه یعنی EFI و ENJ عمل می کند. هر دو سکه اهداف مختلفی دارند و به عملکرد روان اکوسیستم کمک می کنند.

بیکری سواپ (BakerySwap) چیست؟

BakerySwap یک صرافی غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس است که از رمز ارزهای بومی خود BAKE استفاده می کند. این نه تنها یک بازار NFT است، بلکه بیکری سواپ چندین خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) را نیز ارائه می دهد. در بیکری سواپ، می‌ توانید NFT‌ های مختلفی مانند آیتم‌ های درون بازی، هنر دیجیتال، میم‌ ها و موارد دیگر را پیدا کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید NFT خود را در بیکری سواپ با یک فرآیند ساده ایجاد و ضرب کنید. فرآیند ساده فروش NFT دلیل اصلی محبوبیت بسیار زیاد آن است. BakerySwap تمام مجموعه های پرطرفدار NFT را به همراه هنرمندان مشهور ارائه می دهد. بنابراین، می‌توانید آهنگ‌ های هنرمند مورد علاقه‌ تان را دنبال کنید و NFT‌ های جدید او را در زمان راه‌ اندازی آن‌ ها ببینید.

نتیجه گیری

این ها برخی از محبوب ترین بازارهای NFT هستند. شما می‌ توانید این پلتفرم‌ ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای خرید، فروش و تجارت NFT با نیازهای شما مطابقت دارد. در حال حاضر، مردم بیشتر به خرید NFT های مرتبط با تصاویر، گیف ها و ویدیوها علاقه دارند. بنابراین، توصیه می شود روی آن ها تمرکز کنید. به جای ساختن روند خود، آسان است که بر روند فعلی سوار شوید. هنگامی که با NFT های خود یک نام تجاری ایجاد کردید، می توانید روند جدیدی را برای خود شروع کنید. این آسان تر از مبارزه رو در رو با رهبران فعلی NFT با چیزهای جدید خواهد بود. اگر به فکر ورود به بازار NFT و ایجاد اولین NFT خود هستید، برای شروع این مقاله بهترین راهنما خواهد بود. در این مقاله هر آنچه را که نیاز دارید پیدا خواهید کرد.

چگونه NFT های خود را بفروشیم؟ معرفی 5 تا از بهترین پلتفرم های خرید و فروش NFT

نظر شما در رابطه با خرید و فروش NFT ها چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x