آموزش استخراج بیت کوین به زبان ساده

آیا به دنبال منبعی برای آموزش استخراج بیت کوین هستید؟ تبریک می‌گوییم! در این صفحه و در این مقاله می‌توانید به زبان ساده یاد بگیرید چطور بیت کوین استخراج کنید. فرایند ماینینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های درآمدزایی در دنیای ارز دیجیتال است. اما این فرایند زمانی به سود می‌انجامد که علاوه‌بر تجهیزات، دانش کافی هم داشته باشید.

پس با ما همراه باشید که بیشتر با آموزش ماینینگ بیت کوین، انواع روش‌ و مراحل استخراج آن آشنا شوید. دراین صورت نه تنها می‌توانید سود خوبی به دست بیاورید، بلکه در دنیای کریپتو به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.

استخراج بیت کوین چیست؟

حال بیایید ببینیم منظور از استخراج بیت کوین چیست؟ به بیانی ساده زمانی که ماینری با استفاده از کامپیوتر و تجهیزات پیچیده به حل مسائل پیچیده ریاضی می‌پردازد، به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می‌کند. با انجام این کار ماینر نه تنها رمزارز محبوب بیت کوین را به دست می‌آورد، بلکه اعتبار شبکه را نیز افزایش می‌دهد.

BitCoin Mining با سخت‌افزارهای مخصوص و با حل مسائل پیچیده انجام می‌شود.

از طرفی با انجام چنین فرایندی تعداد بیت کوین‌های بازار را افزایش می‌دهید و هرچقدر هم که از دستگاه‌های استخراج بیشتری را به کار بگیرید، به افزایش امنیت شبکه هم کمک می‌کنید. بنابراین مفهوم ماینینگ بیت کوین این است که شخصی به صورت داوطلبانه سرمایه مالی و دانش خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهد و در ازای دریافت بیت کوین اعتبار شبکه را افزایش می‌دهید.

انواع استخراج بیت کوین

در این بخش از آموزش استخراج بیت کوین به معرفی 3 نوع استخراج بیت کوین می‌پردازیم. اینکه کدام یک از آن‌ها بهتر است کاملا به شما و شرایطتان بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هر یک از این فرایندها به خوبی تجهیزات و سرمایه‌اتان را چک کنید. 3 نوع استخراج بیت کوین عبارتنداز:

  • CPU Mining؛ اولین نوع استخراج بیت کوین استخراج با پردازنده‌های مرکزی بود که توسط ساتوشی ناکاماتو ارائه شد. هدف این روش استخراج بیت کوین با کامپیوترهای خانگی و پرداخت هزینه‌های کمتر است.
  • GPU Mining؛ این روش که با استفاده از کارت گرافیکی انجام می‌شود، یکی از روش‌های آسان و نسبتا ارزان است.
  • AISC Mining؛ یکی دیگر از روش‌های استخراج بیت کوین استفاده از ایسیک‌ها یا دستگاه‌های استخراج است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر فرایند استخراج را به سرانجام برسانید. اگر فکر می‌کنید این روش بیشتر مناسب شماست و به دنبال خرید بهترین ایسیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله 5 دستگاه استخراج بیت کوین را بخوانید.

انواع روش‌های ماینینگ بیت کوین

جهت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین باید با متدها یا روش‌های آن نیز آشنا شوید. بنابراین بعد از انتخاب نوع استخراج باید روش استخراج را نیز انتخاب کنید. به طور کلی 3 روش برای ماینینگ بیت کوین وجود دارد که عبارتنداز:

  • سولو ماینینگ یا استخراج انفرادی؛ در این روش به صورت انفرادی و بدون کمک شخص ثالث استخراج بیت کوین استخراج می‌شود. در سولو ماینینگ هم باید از کامپیوتری مجهز استفاده و مسائل پیچیده ریاضی را حل کنید. اگر این روش شاخک‌های تجاری شما را فعال کرده است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرکاری ابتدا مقاله سولو ماینینگ چیست را در یورپی بخوانید.
  • ماینینگ جمعی در استخرهای استخراج؛ در این روش از استخراج شما سرمایه و تجهیزاتتان را در استخرهای استخراج با سایر ماینرها به اشتراک می‌گذارید. اما در استخرهای استخراج بیت کوین‌هایی را که به دست می‌آورید باید با شرکای خود تقسیم کنید.
  • کلود ماینینگ یا استخراج ابری؛ اگر مقاله استخراج ابری چیست را بخوانید، متوجه می‌شوید یکی دیگر از روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، استخدام شرکت‌هایی است که فرایند ماینینگ را برایتان انجام دهد.

انواع روش‌های استخراج بیت کوین: استخراج انفرادی، استخر استخراج و استخراج ابری.

آموزش نحوه استخراج بیت کوین

حالا که مفاهیم ابتدایی استخراج بیت کوین را یاد گرفته‌اید، زمان آن رسیده است که نحوه ماینینگ بیت کوین را گام به گام بیاموزید. به طورکلی برای انجام فرایند استخراج از هر نوع و با هر روشی، باید 4 مرحله اصلی را پشت سر بگذارید. در ادامه این 4 مرحله را جز به جز و به بیانی ساده برایتان شرح داده‌ایم که به راحتی آنچه را که آموخته‌اید به عملکردی موفق تبدیل کنید.

1. یک سخت‌افزار استخراج بیت کوین را انتخاب و راه‌اندازی کنید

درست است که با داشتن یک لپ‌تاپ، کامپیوتر یا حتی موبایل می‌توانید فرایند استخراج بیت کوین را انجام دهید، اما بهتر است که از ایسیک ماینینگ غافل نشوید. زیرا در بازار رقابتی امروز بیت کوین، استفاده از انواع قدیمی ماینینگ، سود چندانی برایتان ندارد.

در انتخاب این دستگاه‌های استخراج نهایت دقت را داشته باشید. زیرا بعضی از این دستگاه‌ها آن‌قدر انرژی مصرف می‌کنند که درصد چشمگیری از سودتان خرج هزینه‌های مازاد مانند برق می‌شود. بسیاری از ماینرها معتقدند که Antminer یکی از دستگاه به صرفه استخراج بیت کوین است.

توجه داشته باشید که این مرحله از استخراج بیت کوین به دانش گسترده کامپیوتر نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از این که ماینینگ بیت کوین را شروع کنید حتما از میزان دانش رایانه‌ای خود اطمینان حاصل کنید.

2. یک کیف پول اختصاصی بیت کوین انتخاب کنید

در دومین مرحله از آموزش استخراج بیت کوین به انتخاب کیف پولی می‌رسیم که مخصوص بیت کوین است. حتی بهتر است کیف پول استخراج بیت کوین شما از سایر ارزهای دیجیتال جدا باشد. در این صورت این امکان را دارید که از پس مدیریت پروسه مایننیگی که انجام می‌دهید بهتر بربیایید و میزان دخل و خرجتان را با دقت بیشتری برآورد کنید. بهتر است که برای استخراج بیت کوین از یک کیف پول سخت افزاری که امنیت بیشتری دارد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال به همراه راهنمای انتخاب

کیف پول‌های بیت کوین را بشناسید.

3. تجهیزات استخراج بیت کوین را آماده کنید

مرحله سوم از ماین بیت کوین به تجهیز امکانات مورد نیاز اختصاص دارد. حالا که سخت‌افزارها و کیف پول مورد نیاز را آماده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که به دنبال بهترین نرم‌افزار استخراج بیت کوین باشید. نکته حائز اهمیت آن است که شما به دانش فنی لازم درباره نصب و پیکربندی نرم‌افزارها نیاز دارید؛ به‌ویژه اگر از چندین دستگاه ماینینگ استفاده می‌کنید.

گاه بعضی از سخت‌افزارها به یک رابط گرافیکی برای نصب نرم‌افزارها نیاز دارند. بعضی دیگر از سخت‌افزارها به دانش خط فرمان احتیاج دارند. این دانش هم یکی دیگر از مهارت‌های پیچیده کامپیوتری است که حتما باید بلد باشید. بنابراین قبل از انتخاب نرم‌افزار هم باید به خوبی تحقیق کنید و نرم‌افزاری را پیدا کنید که متناسب با نیازها و توانایی‌های شما باشد.

4. بیت کوین‌ها را استخراج کنید

حالا زمان آن رسیده است که بیت کوین‌ها را یکی پس از دیگری استخراج کنید. برای رسیدن به این هدف باید دستگاه ماینینگ بیت کوین را به برق بزنید و آن را به کامپیوترتان وصل کنید. سپس نوبت نصب نرم‌افزار و کیف پولتان در رایانه می‌رسد. بعد از انجام این مراحل و با فشردن یک دکمه استخراج بیت کوین آغاز می‌شود.

تا زمانی که دستگاه استخراج به برق وصل است، استخراج بیت کوین ادامه دارد؛ حتی زمانی که شما پای دستگاه نباشید، ماینینگ در 7 روز هفته و 24 ساعته ادامه دارد. اما بهتر است که به صورت دوره‌ای پای سیستم بنشینید و نظارتی روی تراکنش‌ها و دستگاه‌ها داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج Bitcoin

مطمئنا تا اینجای آموزش استخراج بیت کوین تعدادی از مهم‌ترین تجهیزات ماینینگ بیت کوین را تشخیص داده‌اید. اما برای اینکه لیستی از این تجهیزات در اختیار داشته باشید که هروقت احتیاج داشتید به آن رجوع کنید، در این بخش به معرفی این امکانات و وسیله‌ها پرداخته‌ایم.

فراموش نکنید که تجهیزات ماینینگ برای هر ارز دیجیتال می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین تجهیزاتی که در این بخش معرفی شده است فقط مختص رمزارز بیت کوین است. به طور کلی تجهیزات استخراج BitCoin به دو دسته رایگان و غیررایگان تقسیم می‌شود.

تجهیزات رایگان استخراج بیت کوین

خوشبختانه در مسیر استخراج بیت کوین، با استفاده از تجهیزات رایگان می‌توانید بخشی از سرمایه‌اتان را پس‌انداز کنید. اگر بخواهیم تجهیزات رایگان را نام ببریم به دو مورد زیر تقسیم می‌شود:

کیف پول و نرم‌افزارهای مخصوص از ابزار رایگان استخراج بیت کوین هستند.

  • کیف پول ارز دیجیتال؛ خوشبختانه بیشتر کیف پول‌های ارز دیجیتال رایگان هستند. انواع کیف پول موبایل، دستکتاپ، تحت وب و آفلاین را می‌توانید به صورت رایگان نصب کنید.
  • نرم‌افزارهای استخراج؛ سه مورد از نرم‌افزارهای رایگان استخراج بیت کوین سی‌جی ماینر، بی‌اف‌جی ماینر و ایزی ماینر هستند که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. توجه داشته باشید تنها زمانی نیاز به نصب نرم‌افزار دارید که سخت‌افزار یا دستگاه استخراج مورد استفاده‌اتان نیاز به رابط نرم افزاری داشته باشد.

تجهیزات پولی ماینینگ بیت کوین

همان‌طور که می‌دانید برای برنده شدن در رقابت استخراج ارز پرطرفداری مانند بیت کوین بهتر است تجهیزاتی تهیه کنید که شما را از سایر رقبا جلوتر بندازد. به‌منظور تهیه چنین تجهیزاتی که از بدیهیات ماینینگ است باید هزینه‌هایی هم بپردازید. این هزینه‌ها بسته به شرایط شما و مقدار و جنس تجهیزات متفاوت است. این امکانات عبارتنداز:

  • دستگاه استخراج؛ اگر به دنبال استخراج ایسیک هستید، حتما باید به دنبال تهیه دستگاه‌های استخراج یا ایسیک‌ها باشید. این دستگاه با توجه به نرخ هش و سایر ویژگی‌هایی که دارند قیمت متفاوتی دارند.
  • تجهیزات برقی؛ برق از جمله مواردی است که حتی در استخراج بیت کوین رایگان هم باید هزینه‌‌‌‌اش را بپردازید. تمام سیستم‌هایی که استفاده می‌کنید و ایسیک‌ها بدون مصرف برق عملا کارایی ندارند.
  • اینترنت پایدار؛ اینترنت از دیگر تجهیزات پولی استخراج بیت کوین است که حتما باید هزینه‌هایش را در نظر داشته باشید. زیرا برای اتصال مدوام به شبکه به اینترنتی دائمی نیاز دارد که قطعی نداشته باشد.
  • دستگاه‌های خنک‌کننده؛ اگر از ایسیک‌ها برای ماین بیت کوین استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که این ماشین‌ها چقدر گرما تولید می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود یک دستگاه‌ خنک کننده یا سیستم‌ تهویه خریداری کنید. از این‌رو بسیاری از ماینرها برای فرار از هزینه‌های چنین دستگاه‌هایی در مناطق سردسیر به استخراج کریپتو می‌پردازند.

استخراج بیت کوین تا چه زمانی ادامه دارد؟

درست است که تعداد بیت کوین‌ها موجود در فناوری بلاکچین مشخص است؛ اما برآورد اینکه دقیقا تا چه زمانی می‌توانید بیت کوین استخراج کنید مشخص نیست. زیرا فناوری این رمزارز به گونه‌ای است که هرچه ماینرهای بیشتری آن را استخراج می‌کنند، معادلات ریاضی آن سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که متخصصین این حوزه برآورد کرده‌اند برای استخراج 3 میلیون بیت کوین حدود 100 سال زمان نیاز است.

در واقع سختی شبکه از عواملی است که افراد را وا می‌دارد قبل از هر اقدامی به دنبال آموزش استخراج بیت کوین باشند. از آن‌جایی که با هر بار استخراج به درجه سختی پروسه ماینینگ بیت کوین اضافه می‌شود، دانش شما هم نیاز به به‌روزرسانی دارد.

استخراج بیت کوین در ایران

حالا که تمام مراحل آموزش استخراج بیت کوین را پشت سر گذاشته‌اید، ممکن است این سوال کلیدی در ذهن شما شکل گرفته باشد که آیا استخراج بیت کوین در ایران به‌صرفه است؟ خبر خوش آن است که بله! خوشبختانه این امکان برای ماینرهای ایرانی وجود دارد که با معمولی‌ترین تجهیزات از طریق استخراج بیت کوین چیزی حدود 17 دلار در روز درآمدزایی کنند.

استخراج بیت کوین در ایران به صرفه‌تر است.

شاید باورتان نشود اما استخراج بیت کوین در ایران بسیار با صرفه‌تر از کشوری مانند آمریکاست. ماینرهایی آمریکایی فقط می‌توانند 8 دلار درآمد روزانه از ماینینگ بیت کوین داشته باشند. زیرا هزینه‌های برق در آمریکا بسیار بالاتر از هزینه‌های آن در ایران است. به همین دلیل است که افراد زیادی در ایران به دنبال استخراج بیت کوین هستند.

در این بین نوع دستگاهی که انتخاب می‌کنید در میزان درآمد شما به عنوان یک ماینر بسیار مهم است. به طور مثال هرچه قدرت هش دستگاه ماینینگ شما بیشتر باشید، بیت کوین‌های بیشتری نیز استخراج می‌کنید.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است یا خیر؟ از آن‌جایی صنعت ارز دیجیتال، صنعتی نوپاست، دولت ایران هنوز قوانین خاصی برای آن ارائه نداده است. درواقع تا زمانی که استخراج بیت کوین‌ منجر به جرم‌هایی مانند پولشویی و کلاهبرداری نشود، محدودیت قضایی برای ماینرها ندارد و مجوز استخراج بیت کوین صادر می‌شود.

کلام آخر

آموزش استخراج بیت کوین برای کسانی که به فکر درآمدزایی از این روش هستند بسیار مهم است. همان‌طور که در این مقاله خواندید، منظور از آموزش فقط نحوه استخراج بیت کوین یا دانستن مراحل آن نیست. فناوری بلاکچین نیاز به آگاهی و دانشی دارد که بتوانید از پس پیچیدگی‌های آن بربیایید. به طور مثال ماینینگ بیت کوین انواع متفاوتی دارد که هر کدام از این انواع می‌توانند به روش‌های مختلفی انجام شود. پس بهتر است قبل از شروع هر کاری با افزایش دانشتان دراین‌باره و با دست پر به میدان بیایید.

سوالات متداول

استخراج بیت کوین چیست؟

به دریافت بیت کوین در ازای حل مسائل پیچیده با استفاده از تجهیزات کامپیوتری به منظور تایید تراکنش‌ها را استخراج بیت کوین می‌گویند.

بیت کوین چگونه استخراج می‌شود؟

استخراج بیت کوین به شکل‌های متنوع و با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که باید در آموزش استخراج بیت کوین یاد بگیرید.

استخراج بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

تا زمانی که بیت کوین در بلاکچین وجود داشته باشد  استخراج آن هم ادامه دارد.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x