همه چیز درباره ماشین حساب استیکینگ

این روزها معامله با ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های مناسب برای کسب درآمد و سودآوری محسوب می‌شود. افرادی که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، مطمئنا با ماشین حساب استیکینگ آشنایی دارند. با این حال ممکن است که برخی افراد کلمه استیکینگ یا ماشین حساب آن به گوششان ناآشنا باشد.

در این مقاله با ما همراه باشید و محاسبه سود استیکینگ را با کمک ابزار ماشین حساب استیک ارز دیجیتال یاد بگیرید. با این روش دیگر محاسبه سودآوری در سهام‌گذاری برای شما کار سختی نخواهد بود.

ماشین حساب استیکینگ چیست؟

در دنیای خرید و فروش رمزارزها عده‌ای پس از خریداری ارز دیجیتال مورد نظر خود، تصمیم به عدم فروش ارزهای دیجیتال می‌گیرند و تمایل دارند که این رمزارزها را در کیف پول خود نگهداری کنند. به این عمل استیکینگ می‌گویند.

اگر شما نیز از این دسته از افراد باشید، بدون شک محاسبه سود استیکینگ اولین مسئله‌ای است که ذهن شما را به خود درگیر می‌کند. با وجود ماشین حساب‌های استیکینگ این کار بسیار آسان شده است. این ماشین حساب‌ها معمولا در کیف پول‌های ارز دیجیتال قرار دارند. البته سایت‌هایی نیز وجود دارند که امکان محاسبه سودآوری در سهام‌گذاری را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید و کار با این ماشین حساب‌ها و نحوه محاسبه سود استیکینگ را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: استیک کردن ارزدیجیتال چیست | مزایا و معایب انواع استیک

سود حاصل از استیک‌کردن ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

سود حاصل از استیکینگ ارزهای دیجیتال به صورت مبلغ یا رقمی ثابت نیست. زیرا نوع ارز و همچنین مدت زمانی که فرد ارز دیجیتال خود را استیک کرده بر میزان سود استیکینگ اثرگذار است. اما به طور کلی میزان سود استیکینگ رمزارزها سالیانه حساب می‌شود که چگونگی محاسبه سود آن‌ها در بخش بعدی شرح داده می‌شود.

چگونگی محاسبه سود حاصل از استیک‌کردن رمزارزها

سود حاصل از استیک برخی از ارزهای دیجیتال به صورت افزایش تعداد رمزارزها صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر فرد با استیک‌کردن ارزهایی مانند کاردانو می‌تواند تعداد بیشتری کاردانو به دست آورد. لازم به ذکر است که این مورد در ارتباط با تمامی ارزهای دیجیتال صدق نمی‌کند. معمولا استیکینگ رمز‌ارزهایی مانند کاردانو و ترون به این روش از سودآوری می‌انجامند.

اما برای اینکه فرد بتواند قبل از استیک‌کردن میزان سود دریافتی آن را محاسبه کند، لازم است که تعداد کوین‌های استیک شده خود را بر میزان سودی که به صورت سالانه حساب می‌شود، ضرب کند.‌ این سود معمولا یازده درصدی است.

البته نکته مهم دیگری که در ارتباط با محاسبه استیکینگ رمزارزها وجود دارد، توجه به مدت زمان فرایند استیک‌کردن است. به طور مثال ممکن است فردی قصد داشته باشد که رمزارز خود را به مدت 3 ماه استیک کند. در چنین شرایطی لازم است که سود یازده درصد بر عدد چهار تقسیم و سپس بر تعداد رمزارزها ضرب شود.

آموزش استفاده از ماشین حساب استیکینگ

برای استفاده از تمام ماشین حساب‌های استیکینگ ابتدا لازم است که فرد به سایت هرکدام از ارزهای دیجیتال مراجعه کند. پس از مراجعه به سایت قسمتی به نام Staking calculator موجود است که با ورود به آن می‌تواند به ماشین حساب استیک‌کردن دسترسی داشته باشد.

در این ماشین حساب در اولین قسمت آن باید نام ارزدیجیتال و سپس تعداد آن‌ها مشخص شود. در نهایت میزان سود یا تعداد کوین‌هایی که در ازای سود استیکینگ را می‌توانید ببینید. در ادامه چندتا از بهترین ماشین حساب‌های معروف که نحوه کار با آن‌ها تقریبا آسان است، معرفی می‌شوند.

نحوه کار با ماشین حساب استیکینگ

استیکینگ با رمزارز کاردانو و ماشین حساب کاردانو

کاردانو یکی از بهترین رمزارزهایی است که می‌توان با استیک کردن آن سود خوبی کسب کرد. سود حاصل از استیک‌کردن کاردانو به صورت توکن‌های این ارز دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر با استیک‌کردن کاردانو می‌توانید توکن‌های آن را جمع‌آوری و سپس به انجام معامله با آن‌ها بپردازید.

ماشین حساب استیکینگ کاردانو نیز در کیف پول این رمزارز قرار دارد که بررسی چگونگی دریافت سود و همچنین دریافت توکن‌ها با آن انجام می‌شود. البته افرادی که کیف پول این رمزارز را ندارند، می‌توانند از طریق وب سایت رسمی کاردانو به ماشین حساب آن دسترسی پیدا کنند. پس از ورود به این ماشین حساب دو گزینه وجود دارد که لازم است یکی از آن‌ها انتخاب شوند. این گزینه‌ها به عبارت‌اند از:

  • Delegate my stake
  • Run a stake pool

افراد زیادی گزینه دوم یعنی Run a stake pool را انتخاب می‌کنند. زیرا انتخاب این گزینه باعث می‌شود که میزان سود حاصل از استیک‌کردن تحت تاثیر نوسانات قرار نگیرد. به عبارت دیگر از آنجایی که در فرایند استیکینگ نقدینگی وجود ندارد، بهتر است که گزینه دوم انتخاب شود. پس از انجام این کار همانطور که در بخش قبلی گفته شد، باید نوع رمزارز و تعداد آن مشخص شده تا سود حاصل از استیکینگ نمایش داده شود.

ماشین حساب استیک کردن در کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت برای نگهداری و همچنین استیکینگ رمزارزها بسیار مناسب است. نحوه محاسبه سودآوری در سهام گذاری هر کدام از رمزارزها تقریبا با دیگری متفاوت است. به علاوه انجام این کار در هر کدام از کیف پول ها نیز روش خاص خود را دارد.

اما محاسبه سود با ماشین حساب تراست ولت به سادگی قابل انجام است و نیاز به اقدامات خاصی ندارد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به تازگی قصد سهام‌گذاری و استیک ارزهای خود را دارید، پیشنهاد می شود که از کیف پول تراست ولت استفاده کنید. در این ماشین حساب نیز پس از وارد کردن نام رمزارز و تعداد آن‌ها میزان سود در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

محاسبه سود در ماشین حساب استیکینگ تراست ولت

ماشین حساب استیکینگ Staking Rewards

Staking Rewards یکی از وب سایت‌های کاربردی و مناسبی است که مراجعه به آن به افراد علاقه‌مند به کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر تمایل به استیکینگ‌کردن ارزهای خود را دارید، می توانید این کار را در این سایت نیز انجام دهید.

نحوه کار با ماشین حساب Stakingrewards بسیار ساده و مانند ماشین حساب تراست ولت است. تنها تفاوتی که این دو ماشین حساب با یکدیگر دارند این است که در ماشین حساب Stakingrewards علاوه‌بر مشخص کردن نوع رمزارز و تعداد آن‌ها، باید میزان روزهایی که فرد قصد استیک‌کردن رمزارزهای خود را دارد نیز مشخص شوند.

مزیت‌های وب سایت Staking Rewards

در این وب سایت می اطلاعات کاملی در ارتباط با استیکینگ هر کدام از رمزارزها قرار گرفته است. بنابراین پس از مراجعه به این وب سایت می توانید به صورت کامل در مورد چگونگی استیک‌کردن کوین ها و همچنین قیمت و سود حاصل از استیک آن‌ها را مطالعه کنید. هر کدام از بخش‌های مختلف این وب سایت اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور مثال در این وب سایت بخشی به نام Staking Provider مشاهده می‌شود.

پس از ورود به این قسمت وب سایت می‌توانید تعداد افرادی که با هر کدام از رمزارزها استیکینگ می‌کنند را مشاهده و سپس تصمیم به انتخاب یکی از رمزارزها و استیک‌کردن با آن را بگیرید. می‌توان گفت که این وب سایت بهترین منبع اطلاعاتی برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری با ارزهای دیجیتال است.

مزیت‌های وب سایت Staking Rewards غیرقابل چشم‌پوشی است.

سخن پایانی

از زمانی که ارزهای دیجیتال وارد دنیای سرمایه‌گذاری شده‌اند، افراد زیادی تجارت با آن‌ها را به تجارت در بازارهای مالی دیگر ترجیح داده‌اند. زیرا سرمایه گذاری با رمزارزها امنیت قابل قبولی دارد و همچنین راه‌های زیادی برای دریافت سود با آن‌ها وجود دارد. همانطور که خواندید یکی از این راه‌ها استیکینگ ارزهای دیجیتال است. اما عوامل زیادی مانند انتخاب بهترین ارز برای استیک و خطرات استیکینگ ارز را باید در نظر بگیرید.

مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است هر فردی در زمینه استیک بداند، کاربرد ماشین حساب استیکینگ و چگونگی استفاده از آن است. لذا در این مطلب نحوه دسترسی به ماشین حساب‌های مختلف استیکینگ توضیح داده شد. امید است که مطالعه این مقاله و نکات آن برایتان سودمند باشد.

سوالات متداول

ماشین حساب استیکینگ چیست؟

به بیان ساده ماشین حساب استیکینگ در کیف پول ارز دیجیتالتان نصب و سود استیکینگ را محاسبه می‌کند.

ماشین حساب استیکینگ سود حاصل از استیک را چگونه محاسبه می‌کند؟

محاسبه سود استیک به عواملی مانند نوع ارز دیجیتال و مدت زمان دریافت سود بستگی دارد.

نحوه محاسبه سود حاصل از استیکینگ در ماشین حساب تراست ولت چگونه انجام می‌شود؟

پس از مشخص کردن نوع ارز و تعداد ارزهای استیک شده، سود حاصل از آن‌ها نمایش داده می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x