چگونه وارد متاورس شویم؟ + آموزش جامع ورود به دنیای متاورس

متاورس یک دنیای جذاب و بسیار جالب است که توجه هر کاربری را میتواند به خود جلب کند اما سوال اکثر کسانی که تازه با این فضا آشنا شده این است که چگونه وارد متاورس شویم؟

برای پاسخ به سؤال بالا در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با نحوه ورود به متاورس آشنا کنیم و مرحله‌به‌مرحله با شما پیش برویم. 

بعد از تغییر نام شرکت فیس‌بوک به متاورس اخبار سراسر جهان بر بروی دنیای متاورس متمرکز شد و اگر شما اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید می‌توان به‌طورقطع گفت که در ماه‌های اخیر حتی برای یک بار هم که شده با واژه متاورس روبرو شده‌اید. متاورس را می‌توان یک انقلاب بزرگ در نظر گرفت که در ماه‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کرده و توجه افرادی بیشتری را نیز به خود جلب کرده است.

همان‌طور که می‌دانید ما در مقاله متاورس چیست به‌طور کامل توضیح دادیم که متاورس یک دنیای مجازی است که در آن افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیت دنیای واقعی در آن زندگی کنند و همچنین با افراد دیگر در تعامل باشند. درواقع متاورس با به کارگیری سه تکنولوژی‌ از قبیل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دنیای مجازی را ایجاد کرده است که کاربران در آن حس تعامل و حس واقعی بودن را لمس کنند.

چگونه وارد متاورس شویم؟

برای ورود به دنیای متاورس باید چند مرحله را به ترتیب انجام دهید که این مراحل عبارت‌اند از:

  • انتخاب یک پلتفرم مناسب برای متاورس
  • تنظیم کیف پول ارز دیجیتال
  • متصل کردن کیف پول به پلتفرم انتخاب‌شده
  • خرید ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول
  • ساخت آواتار

انتخاب پلتفرم مناسب برای ورود به متاورس

اولین مرحله برای ورود به متاورس، انتخاب یک پلتفرم مناسب است که شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک انتخاب درست از طریق روش‌های مختلفی مانند خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال خود از جمله NFT کسب درآمد داشته باشید و همچنین می‌توانید با خریدوفروش زمین و ساخت آواتار با دیگر افراد در تعامل باشید.

شاید برای شما انتخاب یک پلتفرم برای ورود به دنیای متاورس کار سختی باشد اما می‌توان با کمی تحقیق و پرس‌وجو فهمید که سند باکس (SandBox) و دیسنترالایزد (Decentralized) محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در حوزه متاورس هستند و شما با انتخاب یکی از آنها به‌راحتی می‌توانید وارد دنیای متاورس شوید.

 پلتفرم سندباکس برای ورود به متاورس

ورود به متاورس با سند باکس

  • وارد سایت سندباکس شوید
  • بر روی گزینه Sign In که در قسمت بالای سمت راست قرار دارد کلیک کنید.
  • بعد از اینکه بر روی Sign In کلیک کردید از شما می‌خواهد که اگر کیف پول ندارید یک حساب کاربری در Meta Mask بسازید. البته توجه داشته باشید ما فرض را بر این گرفتیم که شما یک والت دارید ودیگر نیازی به ثبت نام برای کیف پول Meta Mask را ندارید.
  • آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن رمز عبور و آدرس ایمیل خود بر روی گزینه create کلیک کنید تا حساب کاربری برای شما ایجاد شود.
  • سپس اپلیکیشن Game Maker را دانلود کرده و آن را بر روی PC خود نصب کنید.
  • پس از نصب اپلیکیشن Game Maker آن را اجرا کرده و رمز عبوری که در مرحله قبل انتخاب کردید را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به متاورس با پلتفرم دیسنترالند

ورود به متاورس با پلتفرم دسنترالند

  • وارد سایت دیسنترالند شوید.
  • بر روی گزینه‌ی start exploring که در قسمت بالای سایت قرار دارد کلیک کنید.
  • پس از ورود شما با دو گزینه برخورد خواهید کرد که شامل  play as a guest و play using your wallet است که گزینه اول برای کسانی است که می‌خواهند به عنوان مهمان وارد بازی شوند و گزینه دوم برای کسانی است که می‌خواهند با استفاده از کیف پول وارد بازی شوند.
  • در صورتی که شما گزینه‌ی Play using your wallet را انتخاب کنید پلتفرم از شما می‌خواهد که یکی از سه کیف پول متامسک (MetaMask) یا والت کانکت (WalletConnectیا فرمتیک والت (Fortmatic wallet) را به پلتفرم خود متصل کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا شما به راحتی می‌توانید در دنیای متاورس بازی کنید.

همچنین پیشنهاد میشود مقاله زیر را بخوانید:

آموزش خرید زمین در دیسنترالند

توجه داشته باشید اگر به صورت مهمان وارد این پلتفرم شده‌اید دیگر نیازی نیست که کیف پول خود را به پلتفرم وصل کنید و همچنین افرادی که به عنوان مهمان وارد می‌شوند از امکانات کمتری در دنیای متاورس برخوردار هستند.

خواندن قوانین پلتفرم و پذیرفتن آنها برای ورود به متاورس

هنگامی‌که شما در پلتفرم متاورس حساب کاربری ایجاد می‌کنید، یکی از مراحل این پروسه خواندن قوانین و پذیرفتن آنها است و شما باید با شرایط و قوانین پلتفرم موافقت کنید تا یک حساب کاربری برای شما ایجاد شود. جالب است بدانید هنگامی‌که کاربران به این بخش می‌رسند بدون خواندن قوانین با آنها موافقت می‌کنند اما ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید آن را بخوانید به دلیل اینکه متاورس یک دنیای مجازی است و قوانین مخصوص به خود را دارد و احتمال دارد شما بدون آنکه بدانید یکی از قوانین را زیر پا بگذارید و به‌عنوان مجرم شناخته شوید.

پس تمام قوانین را با دقت مطالعه کنید و بدون هیچ‌گونه دردسر از تعامل در دنیای متاورس لذت ببرید.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای ورود به متاورس

بهترین کیف پول برای ورود به متاورس

همان‌طور که می‌دانید متاورس این امکان را به کاربران می‌دهد که در این دنیای مجازی آپشن‌هایی را خریداری کنند و در صورت فروش هر آپشنی مانند آواتار شما به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید به دلیل اینکه وجه آن به‌صورت ارز دیجیتال در کیف پول شما ذخیره می‌شود. همچنین اگر شما بخواهید یک آیتم یا آپشن را در متاورس خریداری کنید باید ارزهای دیجیتال را از کیف پول خود دریافت کنید و سپس اقدام به خرید کنید و این موضوع کاملاً بدیهی است.

والت‌های ارز دیجیتال به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه می‌شود و شما در صورت انتخاب کیف پول نرم‌افزاری می‌توانید از کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر یا موبایل استفاده کنید. البته توجه داشته باشید استفاده از کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر مشکلات کمتری را به همراه خود دارد.

اگر شما در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دچار شک و ابهام شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی کیف پول ارز دیجیتال را از دست ندهید.

متصل کردن کیف پول به پلتفرم انتخاب‌شده

برای اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به پلتفرم انتخاب شده باید مراحل زیر را طی کنید:

  • با روشی که گفتیم در پلتفرم سندباکس و دیسنترالند با استفاده از گزینه Metamask برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • هنگامی که گزینه Metamask را انتخاب کردید پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید روی گزینه next کلیک کنید.
  • در مرحله بعد شما با کلیک کردن روی گزینه connect کیف پول خود را به پتلفرم وصل می‌کنید.
  • در قسمت بعد باید آدرس ایمیل و نام کاربری خود را وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی Continue کلیک کنید.
  • در مرحله بعد با کلیک کردن روی گزینه Sign پروسه اتصال کیف پول را به پلتفرم تکمیل کنید.

نحوه استفاده از کیف پول دیجیتال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

برای استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه موبایل یا دسکتاپ موردنظر خود را دانلود و سپس نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر برنامه موردنظر شما نسخه وب داشته باشد شما می‌توانید به‌راحتی کیف پول خود را در مرورگر بازکنید.
  • یک نام کاربری و رمز عبور برای خود انتخاب کنید تا یک حساب کاربری برای خود داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از تشخیص هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید تا امنیت کیف پول شما افزایش یابد.
  • پس از ایجاد حساب کاربری به شما یک عبارت 12 کلمه‌ای نشان داده می‌شود که شما باید این 12 کلمه را حتماً در یک جای مناسب و امن یادداشت کنید تا کسی نتواند از این کلمات برای ورود به کیف پول شما استفاده کند.

برای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری باید مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه را با استفاده از usb به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وصل کنید و کلید دستگاه را به‌صورت همزمان فشار دهید تا دستگاه روشن شود.
  • پس‌ازاینکه عبارت New Device بر روی کامپیوتر شما نمایش داده شد، کلید سمت راست دستگاه را بزنید.
  • رمز عبور خود را وارد کنید.
  • پس از ورود به دستگاه مانند کیف پول نرم‌افزاری یک عبارت 12 کلمه به شما نشان داده می‌شود که باید آن را یادداشت کنید.
  • پس از فعال کردن دستگاه باید نرم‌افزار موردنظر را بر روی گوشی یا لپ‌تاپ خود نصب کنید و پس از نصب باید به قسمت Manager برنامه بروید و ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کنید.

خرید ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول

هنگامی‌که کیف پول خود را به پلتفرم متصل کردید حال نوبت آن است که ارز دیجیتال موردنظر را از یک صرافی معتبر آنلاین خریداری کنید که ما در این زمینه به شما صرافی آنلاین یورپی را پیشنهاد می‌کنیم.

هنگامی‌که وارد سایت صرافی موردنظر شدید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  • احراز هویت کنید. برای احراز هویت شما باید اطلاعات شخصی خود را مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و … را وارد کنید. همچنین برای اینکه از هویت شما مطمئن شوند برخی از صرافی‌ها از شما می‌خواهند یک عکس سلفی از خود داخل سایت بارگذاری کنید تا عکستان را با عکس کارت ملیتان تطابق دهند. (در مقاله‌ی چگونه در ایران بیت کوین بخریم(اینجا) درباره احراز هویت به‌طور مفصل و کامل صحبت کردیم)
  • اعتبار خود را شارژ کنید.
  • ارز دیجیتال موردنیاز خود را خریداری کنید.

در این مرحله باید ارز خریداری شده را به کیف پول خود منتقل کنید، برای این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • کیف پول خود را باز کنید و بر روی گزینه‌ی receiveیا deposit کلیک کنید.
  • آدرس عمومی خود را کپی کنید.
  • وارد سایت صرافی شوید و سپس به قسمت کیف پول خود بروید.
  • بر روی گزینه برداشت یا Withdraw کلیک کنید.
  • نوع انتقال شبکه یا Transfer Network را انتخاب کنید و کارمزد مختص به آن را پرداخت کنید.
  • ارز دیجیتال موردنظر را برای انتقال به کیف پول خود انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Submit کلیک کنید.

ساخت آواتار برای ورود به متاورس

ساخت آواتار برای ورود به متاورس

آواتار یک نسخه مجازی از کاربران دنیای متاورس است و کاربران با استفاده از آواتارها می‌توانند در دنیای مجازی متاورس باهم ارتباط برقرار کنند و می‌توان به‌طورکلی گفت که آواتارها ساکنان مجازی متاورس هستند و در این دنیای مجازی زندگی می‌کنند.

برای ایجاد آواتار شما می‌توانید از وب‌سایت ساخت آواتار spatial استفاده کنید و برای استفاده از امکانات این سایت فقط کافی است که در آن حساب کاربری ایجاد کنید و سپس یک عکس باکیفیت از خود در سایت بارگذاری کنید تا پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی جزئیات دقیق صورت شما را در آواتار پیاده‌سازی کند و به آن جان دهد و به این صورت شما یک نسخه مجازی از خود دارید.

سخن آخر

باتوجه به اهمیت دنیای متاورس در این مقاله قصد داشتیم شما را با نحوه ورود به متاورس آشنا کنیم و مرحله به مرحله تا ورود به متاورس با شما پیش رفتیم تا شما بتوانید بدون هیچ گونه دردسری وارد به متاورس شوید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

سوالات متداول

چگونه وارد متاورس شویم؟

برای ورود به متاورس در قدم اول یک پلتفرم انتخاب کنید ، یک کیف پول را تنظیم کنید ، اتصال بین کیف پول و بازار مجاری را انجام دهید ، ارز دیجیتالی خریداری کرده و یک آواتار تنظیم کنید
 

بهترین پلتفرم برای ورود به متاورس کدام است ؟

 همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم پلتفرم های سند باکس و دیسنترالند دو پلتفرم بسیار محبوب هستند که میتوانید از آن ها استفاده کنید

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x