معرفی صرافی کوکوین به‌طور جامع و نگاهی به تمامی بخش‌های آن

کوکوین به دلیل امکانات فراوان و کارمزدهای کم به “صرافی مردم” معروف است. در حال حاضر رتبه صرافی کوکوین در جهان 5 است و به همین دلیل جز بهترین صرافی‌های متمرکز دنیا به شمار می‌رود. این اکسچنج امکان خرید، فروش و ترید کریپتو را برای کاربران خود فراهم می‌کند. علاوه‌برگزینه‌های معاملاتی، کاربران این امکان را دارند که از ابزارهای مالی بی‌شمار این صرافی مثل استیکینگ و لندینگ نیز استفاده کنند. در این مقاله به معرفی کامل صرافی کوکوین و تمامی امکاناتی که به کاربرانش ارائه می‌کند، می‌پردازیم.

تاریخچه صرافی کوکوین

برای درک تاریخچه این صرافی، ابتدا به سراغ مؤسسان آن می‌رویم. مایکل و اریک دو متخصص فناوری و جز اولین کسانی که بودند که به بلاک‌چین روی آوردند. مایکل که در 8 سالگی کدنویسی را آغاز کرده بود، اولین استارتاپش را در سن 16 سالگی تأسیس کرد. او در سال 2012 برای اولین‌بار از رئیس خود یعنی اریک درباره بیت‌کوین شنید، سپس بدون وقفه شروع به استخراج بیت‌کوین کرد.

زمانی که می‌خواست بیت‌کوین‌هایش را بفروشد، متوجه شد که معامله این ارز دیجیتال در بزرگ‌ترین صرافی موجود در آن زمان، کار بسیار دشواری برای مبتدیان بوده است؛ این مشکل اولین جرقه در ذهن مایکل برای تأسیس کوکوین بود.

با ادامه پذیرش فناوری بلاک‌چین توسط مردم دنیا، مایکل و اریک متوجه شدند که این فناوری پتانسیل این را دارد که سیستم مالی جهان را در آینده دگرگون کند، بنابراین در اواخر سال 2013 آنها اولین کد صرافی مردم را در یک کافه نوشتند و این آغاز مسیر کوکوین بود. در نهایت صرافی کوکوین در ماه سپتامبر سال 2017 تأسیس شد و از آن زمان تابه‌حال روند روبه‌رشد مداومی داشته است. در ادامه صرافی کوکوین را به طور کامل‌تری به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی صرافی کوکوین

معرفی صرافی kucoin

صرافی متمرکز کوکوین، ازآنجایی‌که توانسته اکثر نیازهای کاربران را با امکانات فراوان در یک پلتفرم پوشش بدهد، نامی شناخته شده در صنعت ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از 200 ارز دیجیتال و 400 بازار در این صرافی وجود دارد که این موضوع کوکوین را به یکی از کامل‌ترین صرافی‌ها در حوزه کریپتو تبدیل کرده است.

صرافی کوکوین با امنیت فوق‌العاده و رابط کاربری دوستانه و مناسب برای مبتدیان، طیف گسترده‌ای از خدمات در حوزه کریپتوکارنسی را به کاربرانش ارائه می‌کند. برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

  • معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز
  • صرافی همتا به همتا داخلی
  • خرید کریپتو با ارز فیات
  • امکان کسب درآمد با استیک و لندینگ
  • امکان شرکت در عرضه اولیه کوین‌ها
  • توکن بومی صرافی یعنی KCS

و تعداد زیادی از امکانات دیگر که کوکوین با کمترین کارمزد ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر قبل از استفاده از صرافی کوکوین، در ادامه به معرفی ابزارها و امکانات متنوع پلتفرم کوکوین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت‌نام در صرافی کوکوین و آموزش احراز هویت در کوکوین

توکن صرافی کوکوین

KCS توکن بومی صرافی ارز دیجیتال کوکوین است که به‌نوعی مدل تقسیم سود بین پلتفرم و کاربران را ممکن می‌سازد. در ابتدا مجموع عرضه این توکن 200 میلیون تعیین شده بود، اما کوکوین برنامه دارد که با بازخرید و سوزاندن برخی از این توکن‌ها، تعداد توکن کی سی اس را به 100 میلیون برساند. کاربران با معامله و هولد این توکن می‌توانند از پاداش صرافی کوکوین و تخفیف کارمزد قابل‌توجهی بهره‌مند شوند.

بازارهای صرافی کوکوین

بخش Markets سایت صرافی کوکوین شامل تمامی بازارها و ارزهای موجود در کوکوین است. کاربران می‌توانند خلاصه‌ای از جفت‌ارزهای موجود در بازار اسپات، مارجین و فیوچرز و همچنین ارزهایی که تازه لیست شده‌اند را مشاهده کنند. کاربران کوکوین این امکان را دارند به‌راحتی به‌وسیله اپلیکیشن کوکوین در موبایل و وب‌سایت کوکوین در کامپیوتر در این بازارها به معامله بپردازند.

خرید کریپتو با ارز فیات در کوکوین

در قسمت Buy Crypto در صرافی کوکوین کاربران می‌توانند از طرق مختلفی با ارز فیات، ارز دیجیتال بخرند. این قسمت از 3 بخش تشکیل شده که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • Fast Trade: در این قسمت کاربران می‌توانند با ارز فیات و از طریق پلتفرم‌هایی مثل مسترکارت و ویزا ارز دیجیتال خریداری کنند.
  • P2P: این قسمت پلتفرمی همتا به همتا است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با ارز فیات از یکدیگر کریپتو خرید کنند.
  • Third-Party: در این قسمت می‌توان از طریق پلتفرم‌های شخص ثالث مثل بنکسا و سیمپلکس ارز دیجیتال خریداری کرد.

بخش ترید صرافی کوکوین

ترید صرافی کوکوین

بخش Trade در صرافی کوکوین شامل 4 بخش اسپات، مارجین، ربات تریدینگ و Convert است که در ادامه آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

ترید اسپات کوکوین

در بخش اسپات کاربران این امکان را دارند که ارزهای دیجیتال متنوع را به‌صورت آنی خرید و فروش کنند. در این نوع معاملات امکان استفاده از اهرم وجود ندارد. همچنین کاربران در این نوع ترید برعکس معاملات فیوچرز، مالک دارایی ارز دیجیتال می‌شوند. برای آشنایی کامل با پلتفرم اسپات کوکوین و یادگیری معامله در این پلتفرم، مقاله آموزش ترید اسپات در کوکوین و نحوه اردرگذاری در Kucoin را مطالعه کنید.

برای شروع ترید و استفاده از امکانات صرافی کوکوین، نیاز به انتقال ارز دیجیتال به کوکوین دارید. شما با استفاده از صرافی یورپی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را با ریال خریداری کنید و به صرافی کوکوین انتقال دهید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در یورپی

معاملات مارجین کوکوین

در ترید مارجین کوکوین کاربران این امکان را دارند که از صرافی قرض بگیرند و با استفاده از اهرم معاملاتی، با چندبرابر موجودی واقعی خود ترید کنند. کاربران در این نوع معاملات هم مانند اسپات، مالک دارایی‌شان هستند. برای درک بهتر معاملات مارجین کوکوین و یادگیری کامل نحوه ترید در این پلتفرم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش مارجین کوکوین؛ راهنمای گام‌به‌گام معاملات مارجین کوکوین را مطالعه کنید.

ربات ترید کوکوین

ربات‌های ترید در کوکوین ابزارهای رایگانی هستند که به معامله‌گرها کمک می‌کنند که وظایف تکراری و سخت تریدینگ را انجام ندهند. این ربات‌ها در صورت استفاده مناسب می‌توانند به‌جای کاربران در 24 ساعت روز معامله کنند؛ کاری که برای تریدرها تقریباً غیرممکن است. انواع مختلفی از این ربات‌ها در صرافی که کوکوین وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای آشنایی با انواع ربات ترید در کوکوین و آموزش نحوه کار با آن‌ها مقاله ربات ترید کوکوین؛ معرفی و آموزش کار با ربات کوکوین را مطالعه کنید.

پلتفرم کانورت کوکوین

بخش Convert در کوکوین به‌عنوان جایگزینی برای معاملات اسپات در نظر گرفته شده است. کاربرانی که می‌خواهند در سریع‌ترین حالت ممکن معامله کنند و وارد پیچیدگی‌های معاملات اسپات نشوند، این گزینه به کارشان می‌آید. کارمزد معامله در این بخش 0% است و تنها با یک کلیک، معامله انجام می‌شود.

فیوچرز صرافی کوکوین

فیوچرز صرافی کوکوین در معرفی صرافی Kucoin

در بخش Derivatives در کوکوین کاربران این امکان را دارند که از پلتفرم‌های مختلف فیوچرز و توکن‌های اهرم‌دار استفاده کنند. در ادامه به معرفی آیتم‌های این بخش می‌پردازیم.

فیوچرز کلاسیک کوکوین

پلتفرم Futures Classic پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین پلتفرم ترید فیوچرز در کوکوین است. کاربران کوکوین می‌توانند در این بخش با لوریج، جفت‌ارزهای متنوع را معامله کنند. در فیوچرز برعکس اسپات مالکیت ارزها با کاربران نیست و افراد در واقع قراردادها را معامله می‌کنند. برای یادگیری کامل نحوه معامله در فیوچرز کوکوین و همچنین آشنایی با این پلتفرم، مقاله معاملات فیوچرز در کوکوین؛ از ثبت نام تا آموزش کامل فیوچرز KuCoin را مشاهده کنید.

فیوچرز لایت کوکوین

پلتفرم Futures Lite نسخه ساده‌سازی شده فیوچرز کلاسیک کوکوین به شمار می‌رود و فقط ابزارهای ضروری در آن موجود است. کاربران در این قسمت به‌راحتی می‌توانند معاملات فیوچرز را در سریع‌ترین حالت ممکن انجام دهند.

فیوچرز براول کوکوین

در پلتفرم Futures Brawl کاربران می‌توانند روزانه با بازی‌کردن به‌صورت تکی و تیمی، برای برنده‌شدن درصدی از جوایز استخر، با یکدیگر رقابت کنند. اگر به دنبال سرگرمی در کنار ترید هستید، این بخش به کارتان می‌آید.

توکن‌های اهرمی کوکوین

Leveraged Tokens دارایی‌هایی قابل مبادله در بازار اسپات کوکوین هستند که با لانگ یا شورت کردن دارایی، سود را افزایش می‌دهند. برخلاف معاملات مارجین یا فیوچرز، برای نگهداری این توکن‌ها نیازی به هیچ وثیقه‌ای ندارید. درعین‌حال نوسان این توکن‌ها بسیار بالا است و کاربران باید محتاط باشند.

بخش Earn صرافی کوکوین؛ امکانات مختلف برای سرمایه‌گذاری

استیک و لندینگ کوکوین

بخش KuCoin Earn در صرافی کوکوین دارای ابزارهای مختلفی است که کاربران به‌راحتی می‌توانند به‌وسیله آن‌ها سرمایه‌گذاری و سود کسب کنند. در ادامه قسمت‌های مختلف این بخش را به شما معرفی می‌کنیم.

لندینگ کوکوین

پلتفرم همتا به همتا Crypto Lending در کوکوین به کاربران این امکان را می‌دهد که با وام دادن ارز دیجیتال به کاربران دیگر، سود به دست بیاورند. همچنین در این بخش کاربران می‌توانند برای معاملات مارجین ارز دیجیتال قرض بگیرند. برای یادگیری لندینگ در کوکوین پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش گام‌به‌گام وام دادن در صرافی کوکوین و وام گرفتن از کوکوین را بخوانید.

استیک در کوکوین

کاربران در بخش KuCoin Earn می‌توانند دارایی‌های ارز دیجیتال خود را استیک کرده و از طریق آن درآمد غیرفعال کسب کنند. در این بخش افراد با قفل‌کردن دارایی‌های خود به تأیید تراکنش‌ها کمک کرده و به دلیل مشارکتشان سود دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید دارایی دیجیتالتان را در صرافی کوکوین استیک کنید، قبل از آن حتماً مقاله آموزش استیک در کوکوین فقط در 3 مرحله را مطالعه کنید.

اسپات‌لایت کوکوین

در بخش KuCoin Spotlight کاربران شانس این را دارند که در توزیع اولیه پروژه‌های تازه‌کار شرکت کنند. در صورت موفقیت این پروژه‌ها، کاربران سود بسیار مناسبی نسبت به سرمایه اولیه‌شان دریافت می‌کنند.

KCS Bonus؛ برای هولدرهای توکن بومی کوکوین

پاداش کی سی اس در کوکوین مکانیسم تشویقی منحصربه‌فردی است که برای کاربرانی که ارز KCS هولد می‌کنند، پاداش‌های متنوعی در نظر می‌گیرد.

استخر کوکوین

بخش KuCoin Pool استخر استخراجی با کارایی بالا است که خدمات ماین ارزهای دیجیتال را برای کاربرانی که در سراسر دنیا در حوزه ماینینگ فعال هستند، فراهم می‌کند. در حال حاضر کوکوین پول جزو بهترین استخرهای استخراج بیت‌کوین به شمار می‌رود.

استخراج ابری در کوکوین

ماینینگ ارز دیجیتال به دلیل گران بودن ماینرها و همچنین سودآور نبودن استخراج در تمامی فصول، فرایند بسیار پرهزینه و با ریسک بالایی است. کاربران با استفاده از بخش Cloud Mining کوکوین این امکان را دارند که بدون خرید تجهیزات ماینینگ و تنها با اجاره کردن قدرت هش، از استخر کوکوین ارز دیجیتال استخراج کنند. علاوه بر کوکوین پلتفرم‌های دیگری نیز هستند که در زمینه کلود ماینینگ فعالیت می‌کنند. با مراجعه به مقاله معرفی بهترین سایت‌های استخراج ابری و کلود ماینینگ رایگان می‌توانید با بهترین پلتفرم‌های این صنعت آشنا شوید.

بخش NFT کوکوین

صرافی کوکوین برای ایرانیان

مارکت پلیس ان اف تی صرافی کوکوین به کاربرانش این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و با‌ سرعت NFTها را در آن خرید و فروش کنند. این پلتفرم از 3 بخش تشکیل شده که شامل موارد زیر است:

  • Windvane: در این بخش کاربران این امکان را دارند که به‌صورت آنی و با کارمزد کم، NFTها را خرید، فروش یا تعویض کنند.
  • Wonderland: واندرلند یک پلتفرم لانچ ان اف تی است که کاربران در آن امکان خرید، سرمایه‌گذاری و مدیریت ان اف تی‌هایشان را دارند.
  • Fractional NFTs: در این قسمت از پلتفرم NFT کوکوین، کاربران می‌توانند بخشی از یک ان اف تی باارزش را بخرند. این سرویس زمانی به کار می‌آید که افراد سرمایه کافی برای خرید یک اثر را نداشته باشند.

علاوه بر کوکوین، بازارهای دیگری در حوزه NFT وجود دارند که بهترینشان را می‌توانید در مقاله 15 بازار برتر برای خرید و فروش NFT ها ببینید.

والت کوکوین

کوکوین والت کیف پول ارز دیجیتالی است که توسط اکوسیستم کوکوین پشتیبانی می‌شود. این کیف پول درعین‌حال که استفاده از آن برای کاربران بسیار راحت است، امنیت مناسبی نیز دارد؛ چرا ‌که توسط Hacken ممیزی امنیتی شده است. کاربران در KuCoin Wallet کنترل کاملی بر دارایی‌هایشان داشته و با فناوری غیرمتمرکز این والت، امکان واریز، برداشت و ذخیره دارایی‌هایشان را دارند. اگر می‌خواهید سرمایه‌هایتان در حساب صرافی کوکوین را به والت کوکوین انتقال دهید، می‌توانید مقاله آموزش تصویری نحوه واریز به کوکوین و نحوه برداشت از کوکوین را مطالعه کنید.

بخش دمو صرافی کوکوین

فعالیت در بازار ارز دیجیتال ریسک بسیاری دارد و اگر فردی بدون تجربه وارد این مارکت شود، متحمل زیان فراوانی می‌شود. بخش دمو صرافی کوکوین این مشکل کاربران را حل کرده است. افراد می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، از تمامی ابزارهای موجود در این صرافی مثل ابزارهای متنوع معاملاتی و سرمایه‌گذاری، به‌صورت آزمایشی استفاده کرده و قبل از ورود به بازار کسب تجربه کنند. اگر می‌خواهید در مورد دمو کوکوین بیشتر بدانید و طریقه استفاده از آن را یاد بگیرید، مقاله آموزش حساب دمو کوکوین از ساخت اکانت تا ترید در آن را بخوانید.

صرافی کوکوین برای ایرانیان

اگر سری به قوانین صرافی کوکوین بزنید و لیست کشورهای تحریم کوکوین را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که ایران جز کشورهای تحریم شده از سمت کوکوین قرار دارد و کاربران ایرانی حق فعالیت در این پلتفرم را ندارند. در حال حاضر افراد ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها و فعالیت در این صرافی باید از ابزار تغییر آی پی استفاده کنند.

البته ممکن است با تشدید حساسیت‌ها روی کاربران ایرانی، حساب برخی از افراد مسدود شود. در این صورت باید افراد با پشتیبانی صرافی کوکوین از طریق ایمیل تماس برقرار کنند و درخواست برداشت وجه بدهند که فرایند بسیار پیچیده‌ای است. در حال حاضر امن‌ترین راه برای کاربران ایرانی، وریفای حساب کوکوین است. کاربران می‌توانند با وریفای حسابشان از مزایای زیادی از جمله افزایش سقف برداشت برخوردار شوند و همچنین امنیت حسابشان را نیز افزایش دهند.

اگر قصد دارید حسابتان در کوکوین را وریفای کنید و از مزایای آن برخوردار شوید، می‌توانید از صرافی یورپی اکانت وریفای شده کوکوین خریداری کنید. کارشناسان ما با کمترین قیمت و به‌صورت تضمینی وریفای اکانت کوکوین شما را انجام می‌دهند.

خرید اکانت وریفای شده کوکوین

مزایا و معایب صرافی کوکوین

حال که با ابزارهای مختلف این صرافی آشنا شدید، در ادامه به مزایا و معایب این صرافی می‌پردازیم.

مزایای صرافی کوکوین

  • کارمزدهای پایین
  • رابط کاربری دوستانه و مناسب برای افراد تازه‌کار
  • تعداد کاربر بالا
  • تنوع زیاد ارزهای دیجیتال
  • امکانات تقریباً کامل برای کاربران
  • ابزارهای معامله‌گری پیشرفته
  • پشتیبانی مناسب
  • امکان فعالیت محدود بدون احراز هویت

معایب صرافی کوکوین

  • تحریم افراد ایرانی
  • سقف برداشت پایین در صورت عدم احراز هویت

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری حذف اکانت کوکوین در 3 مرحله

سخن پایانی

اگر به دنبال پیدا کردن صرافی مناسب برای معامله می‌گردید، در این مقاله به طور کامل صرافی کوکوین را معرفی کردیم. کوکوین که به صرافی مردم شهرت دارد، امکانات متنوع حوزه کریپتو را به بهترین نحو برای کاربرانش فراهم کرده است. رابط کاربری مناسب، امکانات کامل و تنوع ارزها باعث شده این صرافی در میان 5 صرافی برتر ارز دیجیتال قرار بگیرد. در صورت داشتن هرگونه ابهام یا سؤالی در مورد صرافی کوکوین، در بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید. کارشناسان یورپی دراسرع‌وقت سؤالات شما را پاسخ می‌دهند.

سؤالات متداول

صرافی کوکوین برای کدام کشور است؟

کوکوین در سال 2017 در کشور سیشل لانچ شد.

آیا صرافی کوکوین ابزار تغییر آی پی می‌خواهد؟

بله. افراد ایرانی به دلیل ممنوعیت فعالیت در کوکوین باید از ابزار تغییر آی پی استفاده کنند.

صرافی کوکوین چه ارزهایی را پشتیبانی می‌کند؟

با مراجعه به بخش Markets می‌توانید لیست ارزهایی که کوکوین پشتیبانی می‌کند را مشاهده کنید.

آیا صرافی کوکوین معتبر است؟

صرافی کوکوین با امکانات بی‌شمار و حجم معاملات مناسب در حال حاضر در رتبه پنجم در بین صرافی‌های متمرکز قرار دارد، بنابراین صرافی معتبری است.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x